چرا سایت من درگوگل جایگاه خوبی ندارد ؟

شاید شما هم این سوال را داشته باشید که چرا سایت من درگوگل جایگاه خوبی ندارد و افراد کمی از طریق گوگل وارد وب سایت شما می شوند و چرا با وجود ارائه مقالات با کیفیت افرادی کمی آن را مشاهده می کنند؟

دلیل اینکه رقبای شما ترافیک بیشتری نسبت به شما دارند چیست ؟

یک سایت برای اینکه در چشم گوگل محبوب باشد بایستی یک سری پارامترها را رعایت کند. این پارامترها معمولا همان کارهایی است که گوگل دوست دارد و به سایت شما توجه می کند.

در واقع زمانی گوگل به سایت شما توجه می کند که سایت شما همان چیزی باشد که مخاطب شما دوست دارد. گوگل به سایت هایی که برای بازدیدکنندگان خود اهمیت قائل هستند و از هر نظر کاربرپسند هستند ارزش بسیار زیادی قائل است .

در ادامه این مقاله نکاتی را خدمت شما عرض خواهم کرد که به شما کمک می کند که درک بهتری نسبت به این که چرا سایت شما در گوگل جایگاه خوبی ندارد پیدا کنید.

کاربران محتوای سایت شما را دوست ندارند.

شاید شما محتوایی که در سایت خود قرار میدهید برای کاربر مفید نباشد و کیفیت محتوای شما ضعیف باشد. تولید محتوا فقط صرفا این نیست که شما بخواهید تعدا صفحات ایندکس شده سایتتان را بیشتر کنید و این کار اصلا درست نیست. محتوای شما بایستی متاسب با نیاز کاربر باشد و خود را جای مخاطب یا بازدیدکننده سایت قرار دهید.

زمانیکه محتوای شما برای بازدیدکنندگان مفید نباشد کاربران سایت را به سرعت ترک میکنند و نرخ پرش شما بالا می رود و گوگل متوجه این موضوع شده و جایگاه شما در جستجو ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

محتوای کپی شده از سایت های دیگر

یکی از مهمترین دلایلی که گوگل یک سایت را پنالتی می کند کپی بودن محتوا از سایت های دیگر است. گوگل یک موتور هوشمند است که محتوای منحصر به فرد را دوست دارد از نظر گوگل یک محتوای ارزشمند بایستی حداقل ۱۵۰۰ کلمه باشد. کپی کردن محتوا بدون درج منبع از نظر گوگل یک کار غیر مفید و غیر اخلاقی است که باعث از بین رفتن اعتبار شما در دید گوگل خواهد شد. هر زمان که تصمیم به کپی نمودن یک محتوا از سایر سایت ها نمودید به شما پیشنهاد میکنم حتما منبع همان صفحه را در انتهای مطلب خود قرار دهید تا از بروز این دست از مشکلات جلوگیری شود.

انتخاب کلمات کلیدی نامناسب

زمانیکه شما نمی دانید بایستی از چه کلمات کلیدی استفاده نمایید و اینکه کاربران شما در گوگل با چه عباراتی به دنبال محتوای شما هستند سبب می شود که حتی با داشتن یک محتوای خوب از گردونه رقابت با رقبای خود حذف شوید. این بسیار مهم است که شما بتوانید تشخیص دهید که کاربران و بازدیدکنندگان با چه کلماتی قصد دارند به سایت شما برسند. برای این موضوع سعی کنید از گوگل کمک بگیرید تا متوجه شوید که کاربران شما چه عباراتی را در حوزه شما جستجو می کنند.

تصاویر سایت توضیحات ندارند

شما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر استفاده شده در مقاله شما تگ ALT پر شده با کلمات کلیدی مقاله را داشته باشند. این تگ یکی از مهمترین تگ ها برای بهینه سازی تصاویر برای جستجوی گوگل است. سعی کنید عبارت کلیدی مناسب را در این تگ برای تصویر قرار دهید این کار به شما کمک خواهد کرد که تصاویر استفاده شده شما در سایت ایندکس شوند.

استفاده نکردن از تگ های هدینگ H

اگر شما کمی با طراحی سایت آشنا باشید قطعا با این تگ ها برخورد داشته اید . اگر شما در مقالات خود از تگ های H1 و H2 استفاده نمی کنید باید به شما بگویم که بایستی در یک تجدیدنظر اساسی در روند کار خود کنید. شما بایستی در مقاله خود فقط ۱ بار از تگ H1 استفاده نمایید و دیگر احتیاج نیست مجددا در مقاله از آن استفاده کنید.

عناوین مهم مقاله خود را در تگ H2 قرار دهید با این روش کلید واژه های مربوط به محتوای شما برای گوگل برجسته تر می شوند.

نبود لینک های داخلی در صفحات شما

زمانیکه ارتباطی بین محتوای جدید و قدیمی در سایت شما دیده نشود قدرت لینک های شما برای گوگل کمتر می شود سعی نمایید بین مطالب قدیمی و جدید سایت خود رابطه ایجاد نمایید بهترین روش برای این کار پیشنهاد دادن خواندن سایر مقالات سایت به کاربران است.

از این طریق به گوگل اطلاع می دهید که سایر مقالات سایت شما از ارزش بالایی برخوردار هستند و ربات های گوگل به راحتی ارتباطات محتوایی سایت شما را متوجه می شوند و میزان حضور کاربران در سایت شما بیشتر می شود.

نداشتن لینک خارجی به سایت های منبع

یک تصور غلط بین وب مسترها این است که حس می کنند وجود لینک های خارجی باعث می شود که رتبه سایت آن ها تنزل پیدا کند.

اما باید بدانند که بک لینک هایی که از نوع نوفالو هستند ضرری برای سایت آن ها ندارند . برای مثال درباره طراحی سایت مقاله ای نوشته اید بهتر است کلمه طراحی یا سایت را برای مثال به صفحه ویژه طراحی در ویکی پیدا لینک کنید.

این موضوع باعث می شود که گوگل درک بهتری راجع به موضوع سایت شما بدست آورد . یکی از تکنیک های خوب این است که زمانی که راجع به سایتی صحبت می کنید آن را دقیقا به سایت مورد نظر لینک کنید.

برای مثال زمانیکه راجع به آپارات صحبت میکنید کلمه سایت آپارات را به این سایت لینک کنید.

عدم حضور در شبکه های اجتماعی

درمقالات قبلی هم خدمت شما عرض کردم که حضور در شبکه های اجتماعی به بیشتر دیده شدن سایت شما کمک بسزایی می کند و باعث جذب هرچه بیشتر ترافیک بازدیدکنندگان به سایت شما می شود.

با اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی علاوه بر بیشتر دیده شدن سایت شما نزد گوگل محبوب تر خواهد بود سعی نمایید پست هایی که در سایت منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

سایت شما ریسپانسیو نیست

امروزه برای گوگل نمایش صحیح سایت در گوشی های هوشمند بسیار بسیار مهم است یعنی وب سایت شما بایستی در تمامی دستگاه های هوشمند به خوبی نمایش داده شود. این مضوع از سوی گوگل در کنفرانس ها و مقالات معتبر بسیار بیان شده است و طی سال های اخیر گوگل بسیار روی این موضوع تاکید کرده است.

پس اگر سایت شما برای کاربران دستگاه های هوشمند و موبایل بهینه سازی نشده است هرچه سریع تر اقدام نمایید تا تلاش های شما بهدر نرود.

سخن آخر

در این مقاله سعی نمودم مطالبی را که کمک می کند بتوانید با نگاهی بهتر به موضوع بهینه سازی سایت و سئو بپردازید را بیان کنم زیرا خود من به شخص با بسیاری از سایت ها مواجه ام که وب مسترها نمی دانند دلیل این که گوگل به سایتشان توجه نمی کند و آن ها را دوست ندارد چیست و دائما از خود می پرسند چرا سایت من درگوگل جایگاه خوبی ندارد ؟ ، پس سعی کنید تجربیات ذکر شده در این مقاله را بکاربگیرید و از نظرات خودتان من را بی نصیب نگذارید.

در پایان به شما پیشنهاد میکنم مقاله اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت را نیز مطالعه بفرمایید.

برای شما عزیزان بهترین ها را آرزومندم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.