ریبرندینگ

ریبرندینگ یا  تغییر نام تجاری فرآیند تغییر تصویر سازمانی از یک شرکت یا یک سازمان است.  برندسازی مجدد یک استراتژی بازاریابی برای معرفی یک نام، نماد یا تغییر جدید در طراحی برند موجود است.  ایده برندسازی مجدد در واقع ایجاد هویت برند متفاوت در مقایسه با رقبای موجود در بازار می باشد.

توضیحات: دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک شرکت تغییر نام تجاری می دهد.  یک دلیل شفاف در ارتباط با مشتریان است.  تغییر نام تجاری برای تجارت خوب است، اما می تواند خطرناک نیز باشد. اغلب این احتمال وجود دارد که مصرف کنندگان از برند جدید خوششان نیاید.

شیوه تغییر نام تجاری شرکت

نام تجاری و بازار هدف را دوباره تعریف کنید.

چشم انداز، ماموریت و ارزش های خود را دوباره تعریف کنید.

در حین تغییر برند، شرکت خود را مجدداً ثبت کنید.

شعار برند خود را بررسی کنید.

هویت برند خود را بازسازی کنید.

نحوه تغییر نام تجاری یا ریبرندینگ

۱.نام تجاری و بازار هدف را دوباره تعریف کنید.

پس از تحقیقات زیاد بازار، مانند گروه های متمرکز و تجزیه و تحلیل داده ها، با چیز عجیبی مواجه می شوید – مشتریان (یا رقبا) شما آن چیزی نیستند که فکر می کردید.
شاید مخاطب شما از فرادی باشد که هرگز تصور نمی کردید به شما بپیوندند. به نوبه خود، احتمال دارد یک رقیب جدید در بازار وجود داشته باشد و محصولات یا خدمات آن به طور مستقیم با محصولات یا خدمات شما رقابت کند و شما داده هایی برای اثبات آن دارید.
ببینید چه گروهی از مخاطبان از شما خرید می کند – و چه کسی از شما خرید نمی کند. مقایسه آن با بازار هدف و مخاطبان اولیه شما می تواند تفاوت های مهمی را نشان دهد.  هنگامی که بازار و مخاطب واقعی خود را ایجاد کردید، آماده خواهید بود که برند خود را تغییر دهید تا بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید (و از رقبای خود پیشی بگیرید).

۲.چشم انداز، ماموریت و ارزش های خود را دوباره تعریف کنید

چه کار می کنید؟  چطوری این کار را انجام میدهید؟  چرا این کار را میکنید؟

شما باید این سه سوال را در زمان ارزیابی مجدد چشم انداز، ماموریت و ارزش های خود در حین تغییر نام تجاری بپرسید. در حالی که اساس این پیام ها یکی است، ولی می توانند با رشد شرکت تغییر کنند.

چشم انداز مشکل بزرگی است. چشم انداز به عنوان یک ستاره شمالی برای هر اقدام جامعه عمل می کند، ازاین رو، شما باید قبل از حرکت به جلو، درک منسجمی از دیدگاه خود داشته باشید – و دید شما ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشد.
حتما باید چشم انداز خود را در اسرع وقت بازتعریف کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان بر اساس آن چشم انداز عمل و تصمیم می گیرند.  زمان تغییر برند، چشم انداز شرکت بر همه چیز از طراحی مجدد وب سایت گرفته تا فرآیند استخدام اثر می گذارد.

  وظیفه

اگر چشم انداز “آنچه انجام می دهید” است، وطیفه به “چگونه آن را انجام دهید” ارتباط دارد. ممکن است همچنان در همان جهت حرکت کنید، ولی راه رسیدن به مقصد تغییر کرده است. در نتیجه، وظیفه شما این است که نقشه راه شرکت خود را ترسیم کنید.
هنگامی که ماموریت شما تغییر می کند، پیام شما نیز باید تغییر کند. در زمان تغییر نام تجاری، ماموریت شما باید به اندازه چشم انداز شما مهم باشد.
به عنوان مثال، بیانیه ماموریت سوئیت گرین این است: “با اتصال مردم به غذاهای واقعی، جوامع سالم تری ایجاد کنید.”  این شعار همه چیز مربوط به برند سوئیت را توصیف می کند، از تصاویری که در تبلیغات خود استفاده می کنند تا زبانی که در خبرگزاری ها استفاده می کنند.

 ارزش ها

ارزش های شما به عنوان “دلیلی برای برند شما” عمل می کند. ارزش ها گواه این هستند که چرا برای رسیدن به چشم انداز خود تلاش می کنید و همچنین، چرا به ماموریت خود متعهد هستید.  بااین حال، با گسترش و تغییر برندها، بعضی از ارزش‌های اصلی آن‌ها نیز ناپایدار می‌شوند.  وقتی نمی‌توانید از ارزش‌های گذشته‌تان حمایت کنید یا ارزش‌های تازه را اولویت‌بندی کنید، باید آن‌ها را به‌روزرسانی کنید تا ببینید شرکت شما در حال حاضر چه ارزش‌هایی دارد.

صدای برند

همانطور که چشم انداز، ماموریت و ارزش ها در طول فرآیند تغییر نام تجاری تغییر می کند، شیوه انتقال این جنبه های شرکت نیز متغییر است.
کلمات، لحن و صدایی که برای برند خود استفاده می کنید باید با پیام شما مطابقت داشته باشد. ازاین رو، اگر چیزی که می‌خواهید بگویید تغییر می‌کند، نحوه بیان آن نیز باید تغییر می‌کند.

۳.نام شرکت خود را هنگام تغییر نام تجاری عوض کنید

تغییر نام کار بزرگی است. این می تواند به قیمت شناخت برند و ترافیک جستجوی ارگانیک تمام شود.
پس، اگر می خواهید نام شرکت خود را به عنوان بخشی از فرآیند تغییر نام تجاری تغییر دهید، اطمینان حاصل کنید که شما یک برنامه بازیابی به عنوان یک استراتژی پس از برندسازی مجدد دارید.
در مجموع، اگر نام شما همچنان مناسب است، بهترین کار این است که آن را نگهدارید. اما اگر نام فعلی شما با هویت شرکت شما مطابقت ندارد، زمان آن است که به تابلوی طراحی برگردید (یعنی نام جدیدی طراحی کنید).
برای کاهش ترس از این موضوع، در اینجا چند ایده برای فرآیند تغییر نام تجاری آورده شده است:

-ایجاد یک کلمه جدید؛

-از کلمه قدیمی به روشی جدید استفاده کنید.

-آنچه انجام می دهید را بگویید (به معنای واقعی کلمه)؛

-تغییر املای کلمه؛

-اضافه کردن پیشوند یا پسوند.

-به زبان های دیگر نگاه کنید.

-دو کلمه را به هم وصل کنید.

-ایجاد یک میانبر.

۴.به شعار برند خود مراجعه کنید

یک شعار خوب جذاب است و شامل ماموریت و چشم انداز شرکت شما می شود. این شعار خلاصه ای از هدف شرکت است. تغییر شعار آسانتر از تغییر نام است.  ولی مانند تغییر نام،  باید بسیار مراقب باشید.

۵.هویت برند خود را بازسازی کنید

زمانی که برندسازی مجدد را شروع می کنید، اجزای ملموسی که برای برند استفاده می کنید ممکن است سال ها مورد استفاده قرار گرفته باشند.
این بدان معناست که شما قبل از اینکه آنها را جایگزین کنید، زمان زیادی برای کشف نقاط قوت و ضعف آنها داشته اید.
ممکن است بخواهید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید، از رنگ های جدید در برند خود استفاده کنید یا حتی دستورالعمل های جدیدی برای برند خود ایجاد کنید.
در این قسمت بعضی از تغییرات شایع وجود دارد که می توانید به عنوان بخشی از استراتژی تغییر نام تجاری خود از آنها استفاده کنید:

نماد (لوگو)

ممکن است زمانی که شرکت خود را راه اندازی کردید، لوگوی خود را خیلی دوست داشتید، اما مشتریان ممکن است واقعاً لوگو را دوست نداشته باشند. شاید لازم باشد لوگوی خود را به روز کنید تا تغییرات عمده دیگری را که در شرکت ایجاد کرده اید منعکس کند.

یک پالت رنگ جدید انتخاب کنید

رنگ ها تاثیر زیادی بر هویت برند شما دارند – همچنین، بعضی از رنگ ها در حال حاضر مترادف با مارک هایی هستند که استفاده می کنند، مانند مک دونالد زرد. ولی انتخاب رنگ مناسب می تواند کار راحتی نباشد و با رشد شرکت، ممکن است نیاز به، به روز رسانی رنگ ها داشته باشید.

تایپوگرافی (تکنیک چاپ)

مانند رنگ، فونت اصلی شما ممکن است در عمل با آن چیزی که فکر می کنید فرق داشته باشد. در زمان ارزیابی مجدد فونت ها، به نقاط قوت و ضعف فونت های قدیمی – مانند ارزیابی فونت های طراحی وب یا پاورپوینت – توجه زیادی داشته باشید.

اشکال و تصاویر را مرور کنید

مانند لوگوها، پالت های رنگی و توپوگرافی، تصاویر و اشکال نقش اساسی در هویت برند شما دارند.
اگر می خواهید سایر عناصر بصری برند را تغییر دهید، باید تصاویر و اشکال را بررسی کنید تا همه چیز در فرآیند تغییر نام تجاری منسجم باشد.

 استراتژی های تغییر نام تجاری

اگر قصد دارید برای ایجاد هویت جدید برای برند تجاری خود بر همه مشکلات غلبه کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که این کار را به نحو احسنت انجام می دهید. وجود راهنمای برند به شما کمک می کند تا پس از تغییر، ثبات برند خود را حفظ کنید.

۱.با یک دلیل تجاری شروع کنید

هر استراتژی تغییر نام تجاری باید با درک عمیق از دلایل تجاری تغییر نام تجاری شروع شود.
آیا به این دلیل است که رشد کسب و کار را تسریع می کند؟  آیا شرکت باید با رقبای بزرگتر و معتبرتر رقابت کند؟
بعضی از این موارد تجاری به راحتی قابل اجرا هستند، مانند ادغام دو شرکت، و بعضی دیگر ظریف تر هستند، مانند بزرگی تصویر شرکت. وقتی علت های تجاری این تلاش ها را نمی دانید، ممکن است منابع زیادی را اسراف کنید.
بعضی از علت های اساسی دیگر برای تغییر نام شرکت خدمات حرفه ای شما موارد زیر هستند:

-شما باید در یک سطح بالاتر یا در یک بازار جدید رقابت کنید.

-برند شما دیگر نشان دهنده هویت شما نیست.

-شرکت شما یک نام تجاری کاملاً جدید اختصاص داده است.

-شما دلیل موجهی برای تغییر دارید.

-شما باید پیام خود را ساده کنید و روی آن تمرکز کنید.

-شما یک تیم بازاریابی جدید دارید.

-راه اندازی خط خدمات جدید.

۲.مشتریان و شرکت هدف خود را بررسی کنید

هنگامی که دلیل تجاری تغییر نام تجاری را درک کردید، گام بعدی این است که یک نظرسنجی مستقل از مشتریان و شرکت هدف خود انجام دهید.
اگر می خواهید وارد بازار جدیدی شوید، این تحقیق باید درمورد مشتریان هدف جدید نیز باشد.
هدف به دست آوردن درک عینی از برند فعلی و ادراکات رقبا است. توجه داشته باشید که بدون این تحقیق، شما فقط از دیدگاه داخلی کار می کنید.
تحقیقات ما روی خریداران و فروشندگان خدمات حرفه‌ای گواه این است که تقریباً همه شرکت‌ها نقاط کور دارند و چشم‌انداز بازار خودشان را مخدوش می‌کنند.
در کل همه ما انسان هستیم. بدون تحقیق عینی، برند خود را بر اساس فرضیات نادرست خواهید ساخت.

۳.از موقعیت مکانی و پیام ها برای دستیابی به استراتژی برند خود بهرمند شوید

زمانی که موقعیت بازار و معماری پیام شرکت خود را توسعه می دهید، ماهیت استراتژی برند خود را آشکار می کنید.
موقعیت یابی در بازار شرح مختصری از جایی که شما در فضای بازار جا دارید را ارائه می دهد.
آیا شما یک رهبر نوآور هستید یا یک ارائه دهنده کم هزینه؟
این مکان بر تصمیمات بعدی شما تأثیر می گذارد. اما فقط ایجاد چیزی کافی نیست.
همچنین، باید تعادل بین شما به عنوان یک شرکت و کسی که می خواهید باشید را متعادل کند.
شما باید بتوانید از موقعیت خود حمایت کنید، در غیر این صورت نام تجاری شما توخالی خواهد بود.  معماری پیام شما در حقیقت، پیام های شما برای هر یک از مخاطبان اصلی شما می باشد.
این پیام ها باید با برند کلی مطابقت داشته باشند و پشتیبانی شوند.
این یک نسخه بازاریابی نیست، بلکه پایه ایی است که نسخه بازاریابی بر روی آن ساخته شده است.

۴.هویت برند خود را بسازید

این قسمتی از یک استراتژی تغییر نام تجاری است که در آن عناصر بصری را ایجاد می کنید که برند شما را به نمایش می گذارد، مانند نام شرکت، لوگو، شعار، رنگ ها، طراحی کارت ویزیت، مکان و موارد دیگر.
این عناصر اغلب در سند راهنمای سبک برند توضیح داده شده اند.
علاوه براین،  این سند مجموعه ای از پارامترها را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که برند شما به طور مداوم در تمام مراحل استراتژی و بازاریابی دیجیتال اجرا می شود.
بسیاری از مردم این عناصر را با برند شما اشتباه می گیرند. برند شما واقعاً شهرت و دیده شدن شماست، نه نام یا لوگوی شرکت شما.
هویت برند شما نوعی مخفف بصری برای برند شما می باشد.

۵.ایجاد یک وب سایت و حضور آنلاین

وب سایت شما مهمترین ابزار ارتباطی برای رشد کسب و کار است. وب سایت مکانی است که می توانید داستانی جذاب را برای هر مخاطبی تعریف کنید.  همچنین، اولین جایی است که یک مشتری یا کارمند احتمالی برای اطلاع از شرکت شما بازدید می کند.
بدون اغراق می توان گفت که طراحی سایت و حضور آنلاین آن در قلب یک شرکت خدمات حرفه ای مدرن قرار دارد.
همه استراتژی های تغییر نام تجاری در نهایت نیاز به یک وب سایت دارند.
علاوه براین ها، سایت بر اساس چارچوب معماری پیام شما ساخته شده است.  طراحی وب سایت با حضور آنلاین شما (به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی) به طور کامل موقعیت شما را منعکس می کند.

۶.تضمین بازاریابی

پس از طراحی استراتژی ریبرندینگ یا تغییر نام تجاری، شما باید تمام اجزای بازاریابی مورد نیاز برای انتقال پیام های برند و خدمات خود را رشد دهید، مانند ارائه های اسلایدی، قالب های مناقصه، آگهی ها، آگهی های یک صفحه ای و غرفه های نمایشگاهی تجاری. از این ابزارها برای انتقال پیام شما استفاده می شوند وباید در استراتژی برند شما به خوبی پشتیبانی شوند.

۷.پلان ساخت برند

آخرین مولفه در استراتژی ریبرندینگ یا تغییر نام تجاری، ایجاد برنامه ای برای ترویج و تقویت برند جدید شماست.
چگونه آن را به صورت داخلی اجرا می کنید؟
در خدمات حرفه ای، ضروری است که کارکنان شما از محصول جدید استقبال کنند. در مجموع، آنها محصول شما هستند.
علاوه براین مهم است که برند را به گونه ای بسازید که با شهرت، قابلیت اطمینان و تخصص شرکت شما و همچنین نام آن مطابقت داشته باشد.
برند باید موقعیت شرکت شما را نیز منعکس کند. ایجاد یک برند برای خدمات حرفه ای کار آسانی نیست.
بعضی از استراتژی های تغییر نام تجاری با شکست مواجه می شوند چون سعی می کنند روند برندسازی مجدد را کوتاه کنند.
استراتژی های دیگر هم شکست می خورند چون آنها شرکای اشتباهی را برای کار خودشان انتخاب کرده اند.با استراتژی درست برندسازی مجدد شروع کنید.
یک شریک با تجربه پیدا کنید و همچنین به برندسازی مجدد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید پاداش دریافت کنید. یک شرکت با موقعیت مناسب که برند خود را به وضوح معرفی می کند، مطمئنا رقیب قدرتمندی خواهد بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.