هارد فورک VASIL در شبکه Cardano سرانجام در Testnet راه اندازی شد

بر اساس پست شبکه اجتماعی Cardano IOHK، ارتقاء هارد فورک Vasil (دوران ۲۱۵) در روز ۳ ژوئیه در ساعت ۲۰:۲۰ UTC در شبکه آزمایشی Cardano راه اندازی شد. این پرتاب با راه اندازی Vasil Mainnet که تا پایان جولای ۲۰۲۲ پیش بینی می شود، دنبال خواهد شد.

در هفته آخر ژوئن، IOHK یک پیشنهاد اصلاح شده را به هارد فورک، شبکه آزمایشی Cardano ارسال کرد و پس از آن، شمارش معکوس را برای ارتقاء شبکه اصلی Vasil آغاز کرد. صرافی ها و اپراتورهای استخر سهام (SPO) به حداقل چهار هفته آزمایش پس از استقرار شبکه آزمایشی نیاز دارند، به این دلیل تاریخ احتمالی راه اندازی هارد فورک شبکه اصلی Vasil در هفته آخر جولای است. ارتقای Vasil برای Cardano قابل توجه است، زیرا ممکن است اجازه راه اندازی dApps و stablecoin را بدهد.

در یک پست، نهنگ ADA اظهار داشت که “این (Vasil HFC) قابلیت‌ های قراردادهای هوشمند را نهایی و صیقل می‌ دهد که امکان راه‌ اندازی محصولات مصنوعی، سکه‌ های پایدار، وام‌ دهی ترکیبی و غیره را فراهم می‌ کند.” آن ها همچنین معتقدند که این کاردانو را از خط پایان عبور خواهد داد. در حال حاضر، بسیاری از dApp ها قبل از استقرار در شبکه اصلی منتظر Vasil HFC هستند. ErgoDEX مبتنی بر Cardano اخیرا در testnet راه اندازی شد و همچنین اعلام کرد که “منتظر انتشار Vasil HFC قبل از مهاجرت به شبکه اصلی است.” به طور مشابه، Djed stablecoin همچنین در یک پست وبلاگ گزارش داد که “ما همچنین منتظر هستیم تا هارد فورک Vasil Cardano انجام شود، هارد فورک Vasil مقیاس پذیری لازم برای اجرای ایمن Djed را در شبکه اصلی فراهم می کند.” علاوه بر این، Cardano به‌ عنوان فعال‌ ترین ارز دیجیتال در حال توسعه هفته گذشته با بیشترین تعهدات Github که بیش از ۳۹۹ است، قرار دارد. علاوه بر این، گزارش به اشتراک گذاشته شده توسط IOHK نشان می دهد که بیش از ۱۰۲۲ پروژه از Cardano استفاده می کنند.

هارد فورک