راهکارهای جلوگیری از دریافت نظرات اسپم

هرزنامه نویسان یا اسپمرها (کسانی که نظرات ناخواسته ایجاد می کنند) معمولا به دنبال بهبود جایگاه سایت خود در موتورهای جستجو می باشند درواقع آن ها با این کار یک یا چند بک لینک برای سئو از سایت شما برای سایت خود می سازند ، این کار باعث می شود که از نگاه گوگل جایگاه بک لینک ساخته شده باعث اعتبار سایت آن ها شود.
همینطور این موضوع باعث میشود که خوانندگان نظرات در سایت شما پس خواندن کامنت ها برروی لینکی که اسپمر قرار داده است کلیک نمایند و وارد سایت آن ها شوند که به خودی خود باعث جذب ترافیک برای آن ها می شود.

چگونه میتوان از درج هرزنامه جلوگیری کرد؟

از کد امنیتی Captcha استفاده کنید

همیشه بهتر است هنگام طراحی فرم نظرات از کد captcha در فرمهایی که در سایت قرار می دهید استفاده نمایید. این امر از ارسال هرزنامه با استفاده از فرم جلوگیری می کند.

قابلیت ارسال نظر فقط برای اعضای سایت

فقط کاربرانی که عضو سایت هستند می توانند نظرات خود را ارسال کنند. بسیاری از افراد ناخواسته از پیوستن به سایت و پیروی از مراحل راضی نیستند.

محدود کردن زمان ثبت نظر

به عنوان مثال ، پس از ۲۰ روز قسمت ارسال نظر پست بسته می شود. به این ترتیب ، اگر در این مرحله هرزنامه از طریق جستجو به محتوای سایت شما برسد ، نظرات بسته می شوند و هرزنامه نویس نمی تواند نظری ارسال کند.

اجازه نوشتن کدهای HTML را ندهید

هرزنامه نویس ها معمولا زمانیکه می خواهند محتوای خود را در قسمت نظرات ثبت نمایند از کدهای اچ تی ام ال استفاده می کنند . با غیر فعال نمودن کدهای اچ تی ام ال در قسمت نظرات لینک های وارد شده به متن تبدیل می شوند و از ورود اطلاعات اسپم جلوگیری میشود. حتما به این موضوع در هنگام طراحی سایت دقت نمایید.

از عناوین مرسوم برای نامگذاری فرم نظرات استفاده نکنید

برای حل این مشکل استفاده از نام های غیرتوصیفی در زمان طراحی سایت کمک شایانی به جلوگیری از پیدا کردن سایت شما برای درج نظرات اسپم می کنند . اسامی توصیفی مانند “نظرات ” معمولا به راحتی توسط اسپمرها پیدا می شوند.

برای همه لینک از “rel = “nofollow استفاده نمایید

فرض نمایید به دلایلی می خواهید کاربران در نظرات خود لینک وب سایت خود را قرار دهند، در این صورت مطمئن شوید که برای قرار دادن لینک از این برچسب در تگ لینک استفاده میشود. (“rel = “nofollow). به این ترتیب ، موتور جستجو پیوند داده شده را نادیده می گیرد و هرزنامه نویسان از قرار دادن لینک خود در نظرات سایت شما سودی نمی برند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.