سئو محتوا

مطمئنا تاثیر سئو در بهینه سازی وب سایت را نمی توان نادیده گرفت .سئو محتوا از مهارت های قابل توجه و البته زمان بر در زمینه سئو، بحث تولید محتوای آن می باشد.
سئوی محتوا یکی از مهارت هایی است که هم نیاز به دانش دارند هم نیاز به تمرین زیاد نیز دارد چرا که در زمینه بازاریابی محتوا باید همزمان هم مهارت نوشتاری و هم اصول فنی سئو را به کار گرفت.

۱.جستجوی کلمه کلیدی خود را شروع کنید.

اگر در هر صورت قصد دارید محتوای خود را در سایت آپلود کنید، ممکن است لازم باشد زمانی را صرف کنید تا مطمئن شوید که گوگل تلاش های شما را درک می کند. ببینید مردم به دنبال چه چیزی و کلمه کلیدی هستند و در چه زمینه هایی می توانید رقابت کنید.
یک برگه کلمات کلیدی برای خود ایجاد کنید. حواستان باشد که چند بار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کرده اید و از ابزارهای مناسب در این زمینه استفاده کنید تا متوجه شوید در چه رتبه ای برای کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار می گیرید. SEMrush پر طرف دار ترین نرم افزار در این زمینه است .

۲.مترادف ها را شناسایی کنید.

در گذشته سئو کارها فقط از کلمات کلیدی هدف استفاده می کردند ، اما خوشبختانه این عمل منسوخ شد.
در صورتی که استفاده از مترادف کلمات کلیدی مورد نظر شما در سراسر مقاله ایده خوبی است، ولی استفاده ی بی رویه از ان که اصلا فکر درستی نیست و  برای داشتن یک عملکرد خوب سئو باید تاکتیکی عمل کنید.
در سئو محتوا کلمات کلیدی مرتبط خودتان را در آن ۳۰۰ کلمه اول یا در عنوان اول یا دوم قرار دهید ، هرچند نیازی به استفاده از کلمات کلیدی در هر دو عنوان نیست دقت کنید تا از یک کلمه ی کلیدی در یکی از عنوان ها استفاده کنید.
لازم به ذکر در فرآیند سئو محتوا نباید از کلمات کلیدی خود را به طور مداوم استفاده کنید ، کلمات کلیدی شما باید در نوشته شما طبیعی به نظر برسند.
اگر در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرده اید اگر احساس می کنید نوشته شما کمی سردرگم کننده و مبهم است سریع تر این موضوع را اصلاح کنید زیرا به ضرر شما تمام خواهد شد.
بدون تردید افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند به دنبال عبارات منحصر بفردی هستند زیرا قصد دارند در مورد آنها بیشتر بدانند.
بنابراین به آنها این حس را انتقال دهید که شما چیزی که آنها به دنبال آن هستند را دارید در نتیجه کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد، که یک ترفند تجاری برای نویسندگان سئو است.

۳.در مورد چیزی بنویسید که برای مردم مهم است.

قبل از شروع نوشتن و تولید محتوا از خود بپرسید این مطلب برای چه کسی حائز اهمیت است ؟

در سئو محتوا نباید شوخی داشته باشید و به موضوع به شکلی جدی نگاه کنید ، مقاله نویسان اغلب بدون هیچ دلیلی بدون داشتن استراتژی خاصی محتوای سئوی زیادی تولید می کنند.
آنها نمی دانند که مهم ترین اصل در مقاله این است که مردم آن را بخوانند، شما در واقع طبق الگوریتم های گوگل نمی نویسید، بلکه برای مردم می نویسید.
هنگام نوشتن همیشه باید برای خوانندگان خود ارزش بیافزایید.

چه چیزی می توانید به آنها بگویید که دیگران اشاره نکرده اند ؟ چه خدمات متفاوت و خاصی می توانید ارائه می دهید؟
چه داده هایی را با آنها در میان گذاشتید که در هیچ جای دیگری پیدا نکردند؟
هیچ کس به اندازه ی شما با کسب و کار شما آشنا نیست ، از آن به سود سئو وب سایت خود استفاده کنید.
در غیر اینصورت می توانید از صحبت کردن و مصاحبه با افراد ماهر استفاده کنید ، اگر از آنها نقل قول کنید یا مهارت های آنها را در پست خود بیان کنید، به احتمال زیاد مایل به اشتراک گذاری مطالب شما در کانال های اجتماعی خواهند بود.
به همین ترتیب باعث ایجاد شبکه های بزرگتری برای بالا بردن کسب و کار شما می شود.

۴.اصول اولیه سئو فنی را بدانید .

بحث در مورد سئو با طراحی وب سایت شروع می شود. اگر سایت شما هنوز ایندکس نشده باشد، از مزایای رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل بهره مند نخواهید شد.
در جایگاه نویسنده، مجبور نیستید که بدانید چگونه یک وب سایت حرفه ای بسازید و گواهینامه SSL را چگونه فعال کنید.
همچنین شما واقعاً نیازی به دانستن چیزی در مورد راه و روش به حداکثر رساندن خزیدن توسط موتور جستجو ندارید و یا حتی نیازی به دانستن در مورد فشرده سازی کردن جاوا اسکریپت ندارید.
اما داشتن اطلاعات اولیه در سئو فنی، شما را به سئونویس بهتری تبدیل می کند.
پیش از هر چیزی دانستن نحوه ی بررسی صفحات توسط گوگل و انتشار پیوندها ، به شما در ایجاد یک استراتژی کمک می کند. به هر حال، تولید محتوا فقط نوشتن یک پست برای یک پست وبلاگ نیست، بلکه نوشتن و مونتاژ تعداد زیادی پست و ازاین قبیل کارها است.
اگر اطلاع کافی از نحوه ساخت وبلاگ دارید، می توانید کارهای بیشتری برای تاثیر گذاری بیشتر محتوا انجام دهید، به این معنی که لینک ورودی به یکی از پست های شما به نفع سایت شما خواهد بود. بعلاوه به فهم بهتر چگونگی بهینه سازی وب سایت برای برخی از کلمات کلیدی کمک بزرگی می کند.
تا جایی که امکان دارد تصاویر مورد استفاده در سایت خود را کوچک نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی پاپ آپ در یک صفحه خاص ظاهر نمی شود، یا مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما تمام مهارت های لازم برای سئو نویس بودن را دارند.

۵.محتوای شما باید به حدی باشد که بتوانید آن را بشمارید.

قطعا داشتن ۱۰۰ کلمه محتوا بهتر از عدم دریافت محتوای جدید است. موتورهای جستجو به وبلاگ ها و مقالات طولانی تر اولویت بیشتری می دهند.
از این رو تلاشتان بر این بگذارید تا حداقل ۶۰۰ کلمه را پوشش دهید، در صورت امکان اگر می توانید آن را به ۱۰۰۰ کلمه برسانید .
اغلب مطالعات درباره سئو محتوا نشان میدهد که موتورهای جستجو محتوایی را نمایش می دهند که شامل ۲۰۰۰ کلمه است، ما هم این نتیجه را در کار خود و مشتریانمان و بسیاری از پست های وبلاگ که حداقل ۱۵۰۰ کلمه دارند پیاده کردیم.
هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد، ارزش بیشتری برای خوانندگان خود قائل می‌شوید و احتمال اینکه نرخ پرش سایت شما کمتر باشد بیشتر می شود.

۶.اطلاعات تحلیلی را بادقت بررسی کنید .

نوشتن محتوای سئو به معنای رها کردن آن نیست . در ضمن نباید فقط مطالب خود را بنویسید و صحنه را ترک کنید.
شما باید محتوای خود را به طور منظم از طریق گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید. با توجه به داده های جمع آوری شده از افراد در SEMrush، میزان حضور در سایت، نرخ خروج از صفحه فرود و صفحات بازدید شده در یک جلسه، همه به اندازه تراکم کلمه کلیدی مهم هستند و امکان دارد مهم تر هم باشند.
دلیل نرخ پرش زیادی سایت شما به این معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در آنجا نمی مانند، زیرا صفحه شما اطلاعات مورد نظر را در اختیار آنها قرار نمی دهد.
اگر نرخ پرش یا نرخ خروج زیاد باشد، این احتمال وجود دارد که صفحه شما با کلمات کلیدی صحیح مطابقت نداشته باشد.
باید هشدار داد که بسیاری از موارد غیر مرتبط با محتوا باعث افزایش بیش از حد نرخ پرش سایت شما می شود.
پرش های تهاجمی، بارگذاری آهسته صفحه، تبلیغات یا تصاویر آزاردهنده و هر عنصر طراحی زشت موجب نارضایتی بازدید کننده می شود و در نتیجه خروج ان ها می شود.
نوشتن محتوا بر اساس سئو محتوا فقط دیدن کلمات روی صفحه نیست، و به این معنی است که کلمات مورد توجه بازدیدکنندگان شما قرار می گیرند.
اگر طراحی شما خوب نباشد، کسی علاقه ای به خواندن محتوای سایت شما ندارد. شما باید نوشتن محتوای خود را بهینه کنید.
اگر از وردپرس به عنوان پلتفرم وبلاگ نویسی خود استفاده می کنید، ابزارهای فراوانی به صورت افزونه وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد سئو محتوا استفاده کنید.
شما می توانید از Yoast هم در کنار سایر ابزارها استفاده کنید که یک ابزار ساده و رایگان PR آنلاین مانند پیوند «این برنامه را اکنون نصب کنید» کار می کند.

۷. به صورت حرفه ای کار ویرایش محتوا را انجام دهید.

اصلی ترین وجه تمایز سئونویسان متخصص و افراد معمولی که محتوا می نویسند این است که خودشان به صورت حرفه ای مقالات را ویرایش می کنند. برای ساده کردن این کار برنامه‌هایی مانند OpenOffice، Google Docs و Microsoft Word را پیشنهاد می کنیم و این کار را با شفاف‌تر کردن آن با رنگ‌هایی مانند سبز و قرمز انجام می‌دهند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید قالب خوبی دارید.
از گنجاندن پاراگراف ها و جملات طولانی خودداری کنید تا از اشتباهات زیاد جلوگیری کنید.
تا می توانید، از کسی بخواهید که قبل از انتشار کار شما، نگاهی به آن بیاندازد. حتی اگر آنها نویسنده سئو یا ویراستار سئو نباشند، نگاه مجدد به آنها اشتباهات ساده زیادی را آشکار می کند.

۸.خودتان یک آژانس روابط عمومی آنلاین شوید .

بخش زیادی از کار سئو با نوشتن و انتشار محتوای جدید انجام می شود.
مرحله آخر در نوشتن محتوای وب به این است که خودتان به عنوان یک آژانس روابط عمومی آنلاین فعالیت کنید و به محتوای خود در هر جایی لینک دهید.
شما می توانید نظر خود را در وبلاگ ها قراردهید و یک لینک برای سایت خود بگذارید. محتوای خود را به Reddit و StumbleUpon ارسال کنید.
مدیریت رسانه های اجتماعی و نوشتن محتوای وب به صورت مشترک انجام می شود !

۹.سئو نویس شدن زمان می برد.

سئو و بهینه سازی وب سایت یک مهارت است و مانند سایر ترفند ها یک شبه بدست نمی آید. اما نکته ای در اینجا وجود دارد که شما به طور کلی مشاهده کردید. هنگام نوشتن محتوای سئو، اگر تجزیه و تحلیل شما اطلاعات خاصی را در اختیار شما قرار داده است، دائما محبورید به عقب برگردید و آن را تغیر بدهید .

در صورتی که در اولین تلاش و قدم خود نتوانید سر و صدای زیادی ایجاد کنید، می توانید قسمت هایی از محتوای خود را تا زمانی که شروع به رتبه بندی کند کامل کنید.
مگرنه برخی از مطالبی که نوشته اید هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
همه نمی توانند در نوشتن محتوای سئو کاملاً موفق باشند. همه نویسندگان ماهری نیستند و اگر پیش زمینه ای در نویسندگی ندارید، این کار برای شما دشوار خواهد بود.
تا جایی که امکان دارد سعی کنید و ببینید آیا می توانید از عهده آن برآیید یا خیر. حتی اگر طی چند ماه نتوانستید ، شما می توانید دوره های آموزشی را بگذرانید، برای یک شرکت سئوی محتوا یا یک شرکت بازاریابی محتوا و غیره کار کنید. همه اینها می تواند در این زمینه مفید باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.