الگوریتم های گوگل

در این مقاله قصد دارم معرفی الگوریتم های گوگل بپردازم . همانطور که شما هم میدان برای اینکه بتوانید سئو سایت شما بهتر از قبل باشد بایستی از الگوریتم های جدید گوگل و بروزرسانی آن ها آگاه باشید.

معمولا گوگل هر چند ماه الگوریتم های خود را بروزرسانی می کند و یا الگوریتمی با نام جدید منتشر کند.

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که برای اطلاع از این موضوع بهترین منبع کجاست؟

برای اطلاع بیشتر از الگوریتم های جدید گوگل و بروزرسانی ها بهترین منبع قسمت بلاگ سایت MOZ می باشد.

در ادامه به معرفی معروف ترین الگوریتم های گوگل می پردازم.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل

این الگوریتم به سایت هایی که در طراحی سایت از هر نظر به راحتی و در راستای منافع کاربر فعالیت می کنند را در نتایج بهتر گوگل قرار می دهد.

این الگوریتم وب سایت هایی که سرعت پایینی دارند و همینطور در تولید محتوا ضعیف و از اطلاعات کپی استفاده می کنند و همینطور از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده می کنند و در ایجاد تگ های مطلب بیش از اندازه زیاده روی می کنند را دوست ندارد. اگر میخواهید محبوب پنگوئن گوگل باشید تولید محتوای با کیفیت را همیشه در برنامه خود داشته باشید.

و اگر در مدت کوتاهی تولید بک لینک انبوه کنید احتمالا با غضب و ناراحتی پاندا مواجه خواهید شد چون بشدت با این موضوع مخالف است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

هدف اصلی مرغ مگس خوا نمایش دقیق تر عبارات جستجو شده توسط کاربران می باشد او به کاربران کمک می کنند تا با دقت و سرعت بالاتری به چیزی که دنبال آن هستند برسند. درواقع مرغ مگس خوار بیشتر به کیفیت محتوای سایت شما دقت می کند تا اینکه صرفا با تولید برچسب های زیاد امید به کسب جایگاه در گوگل داشته باشید سعی کنید بیش از ۳ تا ۴ تگ ( برچسب ) برای محتوای خود استفاده نکنید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل

این الگوریتم دشمن سایت هایی است که سئو سیاه انجام می دهند. در پنگوئن سایت هایی نتیجه بهتری می گیرند که از نظر محتوا و فنی از سئو کلاه سیاه استفاه نکرده باشند.

سایت هایی که مطالب خودکار توسط ربات ها درج کرده اند ، صفحات با تعداد لینک بالا و همینطور بک لینک های بی کیفیت و بی ارتباط با موضوع سایت و همینطور اسپم داشته باشند.

پنگوئن با سایت هایی که با یک کلمه کلیدی لینک های زیادی ایجاد کرده باشند مخالف است . این الگوریتم روی پیشرفت و عقب گرد سایت ها در نتایج گوگل تاثیر گذار است.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر گوگل

این الگوریتم خیلی به گوش ما ایرانی ها آشنا نیست و ما خیلی از مزایای آن بهره نمی بریم. وظیفه اصلی کبوتر این است که نتایج جستجو را براساس مکان کاربر نمایش دهد.

برای مثال کاربری که در ایران خرید گوشی موبایل X را جستجو می کند با کاربری که در ژاپن جستجو می کند براساس مکان فعلی کاربر نزدیکترین فروشگاه به کاربر نمایش داده می شود.

که یکی از باورهای متخصصین این است که داشتن هاست در ایران و دامنه ملی می تواند باعث شود که سایت در نتایج جستجوی محلی اثر گذار باشد اما درحال حاضر فقط در ایالات متحده امریکا به خوبی این الگوریتم کار می کند.

توصیه پایانی

آگاه بودن از الگوریتم های گوگل شما را از بسیاری از خطرات و فعالیت ها برای سئو سایت نجات می دهد این موضوع را دست کم نگیرید.

پس حتی المقدور اگر سئو سایتتان برایتان اهمیت دارد یک زمانی را برای مطالعه در این خصوص اختصاص دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.