نرخ تبدیل یا Conversion Rate

مهمترین هدف، هر کسب و کار آنلاین کسب درآمد است. حال، این درآمد چگونه ایجاد می شود؟ نرخ تبدیل یا Conversion Rate چگونه محاسبه می شود؟

هر قدمی که منجر به تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری شود ، نرخ تبدیل نامیده می شود و افزایش نرخ تبدیل ، به معنای موفقیت سایت شما است.
اساسی ترین ایده در مورد نرخ تبدیل این است که از نظرات کاربران سایت استفاده کنید تا آنها مسیر مقصد شما را مشخص کنند.

اما برای رسیدن مهمترین هدف سوال اصلی پیش روی ما هست ، هدف شما در طراحی وب سایت یا طراحی وب سایت فروشگاهی چه چیزی است؟

نرخ تبدیل در وب سایت فروشگاه چطوری حساب می شود؟

به میانگین بین تعداد تبدیل و تعداد بازدیدکنندگان از سایت نرخ تبدیل می گویند.  مانند ، وقتی یک سایت فروشگاهی ۲۰۰ بازدید در ماه داشته باشد و ۵۰ نفر از آن خرید کنند ، نرخ تبدیل آن ۵۰/۲۰۰ (یعنی ۲۵) می شود.

“تبدیل” می تواند هرگونه قدم یا اقدامی باشد که می خواهید بازدیدکنندگان سایت انجام دهند.
این می تواند مانند کلیک کردن روی قسمتی از سایت برای خریدهای آنلاین از سایت باشد.
هر برنامه و سایت به طور معمول چند هدف مختلف را به عنوان “تبدیل” تعریف می کند و هر کدام دارای نرخ تبدیل خود هستند.

به چه دلایلی نرخ تبدیل حائز اهمیت است؟

ردیابی کردن نرخ تبدیل امکان این را می دهد که عملکرد سایت و صفحات خاص را اندازه گیری کنید.
دانستن اینکه چند درصد از بازدیدکنندگان سایت کارهایی که مورد نظر شما است را در سایت انجام می دهند ، می تواند به اندازه گیری موفقیت سایت و یافتن زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند  اثر گذار باشد.
بهبود نرخ تبدیل کمک می کند بدون افزایش ترافیک ، فروش سایت خود را افزایش دهید.
مثلا ، وقتی ماهانه ۱۰۰۰ دلار برای هزینه تبلیغات صرف کنید تا ۵۰۰ نمایش دریافت کنید ، اگر نرخ تبدیل خود را بهتر کنید ، در واقع ارزش ۱۰۰۰ دلار هزینه شده خود را افزایش می دهید.  بااین کار، هزینه تبلیغات را کم کرده و همان بازده را دریافت می کنید.

چگونه می توان نرخ تبدیل را بهتر و اثر گذار کرد؟

 بهینه سازی نرخ یاCROبه، فرآیند هدف گذاری ، محاسبه نرخ تبدیل و بهینه سازی وب سایت یا برنامه بهبود، می گویند.

نرخ تبدیل یا  CRO با همفکری هایی در مورد دلایل عدم تغییر بازدیدکنندگان آغازمی شود.

  و باید روش هایی را بیابید که شرایط را بهتر کند.  در اینجا ، روشهای اعمال شده از طریق آزمایش A / B باید مورد بررسی قرار گیرد.

  این روش دو نسخه مختلف یک صفحه را در مقایسه با تعیین اینکه کدام نسخه عملکرد بهتری دارد مقایسه می کند.

روش مفیدی که در بحث UX و UI بسیار مهم است ، بحث مرتب سازی اطلاعات است.  در این برنامه ، مسیر مقصد شما به فرآیندهای جداگانه ای تقسیم می شود و بخش های مختلف این فرآیند با چندین فرایند تعیین میشود وبخشی از افراد جامعه میتوانند از آن بهرمند شوند.
کاربران ترتیب کارها را بر اساس نظر شخصی و آنچه که هدف ترجیح می دهند تعیین می کنند.  هر نوع ساختار با آمار بالاتر گزینه بهتری برای انتخاب مسیر هدف اصلی است.
بهتر است اطلاع داشته باشید که بیشتر سایت هایی که در مرحله خرید محصول هستند بیشترین ضرر هزینه تبلیغاتی از سوی مشتریانی که خرید نمی کنند را دارند و اگر در این فرآیند پیشرفت کنید ، حتی اگر کاربران سایت شما بیشتر نشوند ، نرخ تبدیل کاربران قدیمی به کاربران جدید  رشد خواهد کرد.

یکی از نکات اصلی در طراحی وب،همین عمل، است و بهتر است در طراحی وب حرفه ای به آن توجه زیادی بشود.

بهینه سازی نرخ تبدیل

ابتدا بر اساس صفحه محصول خود اهداف را  انتخاب کنید ، نرخ تبدیل را تعیین کرده و سپس آزمایشی را طبق ایده های گوناگون برای بهبود نرخ تبدیل انجام دهید.
معمولا اگر بازخورد مشتریان در صفحه اصلی سایت قابل ارزیابی باشد ما میتوانیم استراتژی بهتری برای نرخ تبدیل داشته باشیم و به مرور زمان ، اعتماد بازدیدکنندگان را بیشتر کرده و نرخ تبدیل هم بهتر میشود.

نرخ تبدیل سایت خود را با Optimizely رشد دهید.

 درOptimizely بسترهای پیشرو در زمینه آزمایش A / B و فرآیندهای بهبود نرخ تبدیل صورت میگیرد.Optimizely بسیار آسان نصب می شود و شما فقط باید کد Javascript را در سایت بگذارید.

هنگامی که Optimizely فعال است ،  به راحتی تغییرات لازم را با استفاده از ویرایشگر تصویر آن بدون نیاز به کدگذاری میتوانید انجام بدهید.

انجام آزمایشات با یک کلیک ساده است.  با Optimizely نسخه های گوناگون صفحات را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

پس از اجرای آزمون ، Optimizely به شما خبر می دهد که آمار کافی به دست آمده است وحالا باید با اطمینان پاسخ دهد که آیا تغییرات ایجاد شده نرخ تبدیل را بهتر کرده است یا خیر.

بهترین گزینه ، رایگان بودنOptimizely است.  اکنون می توانید آن را برروی سایت اجرا کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.