چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت

چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت

چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت بسیار مهم و برای رشد یک سایت پس از طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است  درواقع وب سایت شما مانند یک گیاه است  ، اگر می خواهید شکوفا شود، باید از آن مراقبت کنید. اگر مراقب وب سایت خود نباشید، از بین خواهد رفت.

در حالی که نمی توانید به وب سایت خود غذا، آب و نور خورشید بدهید تا آن را حفظ کند، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کمک به رشد مداوم سایت خود انجام دهید.

ما یک چک لیست جامع تعمیر و نگهداری وب سایت ایجاد کرده ایم که می توانید برای حفظ سلامت سایت خود از آن استفاده کنید.

به این صورت تقسیم شده است:

  • چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت هفتگی
  • چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ماهانه
  • چک لیست تعمیر و نگهداری  وب سایت ۳ ماهه
  • چک لیست تعمیر و نگهداری  وب سایت سالانه

چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت هفتگی

بخش اول این برنامه نگهداری وب سایت به وظایفی می پردازد که می خواهید به صورت هفتگی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که عملکردهای اصلی و مهم سایت شما به بهترین شکل انجام می شوند.

لینک های شکسته را برطرف کنید

اولین چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ، تعمیر لینک های خراب در سایت شما است.

هنگامی که محتوایی را برای سایت خود تولید می کنید، به وب سایت ها و صفحات دیگری در سایت خود در آن محتوا پیوند می دهید.

این پیوندها نه تنها به شما کمک می کنند تا اطلاعات ارزشمندی را در مورد موضوعات خاص به مخاطبان خود ارائه دهید، بلکه به موتورهای جستجو مانند گوگل نیز کمک می کنند تا محتوای شما را فهرست کنند.

با این حال، زمانی که لینک‌های خراب دارید، گوگل نمی‌تواند آن صفحات را فهرست‌بندی کند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند.

از آنجایی که این مشکل برای کسب و کار شما حیاتی است، باید لینک های سایت خود را هر هفته چک کنید. شما می توانید از ابزاری مانند کنسول جستجوی گوگل برای کمک به شناسایی لینک های خراب در سایت خود استفاده کنید.

هنگامی که پیوندهای شکسته را شناسایی کردید، می توانید آنها را با روش های زیر رفع کنید:

  • بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا تایپی در پیوند وجود ندارد
  • راه اندازی تغییر مسیرها به صفحه جدید سایت شما که محتوا به آن منتقل شده است
  • جایگزینی پیوند با صفحه دیگری

اطمینان حاصل کنید که فرم ها به درستی کار می کنند

آخرین بار در این چک لیست هفتگی تعمیر و نگهداری وب سایت، باید بر روی فرم های خود تمرکز کنید. فرم‌ها جزء مهمی از سایت شما هستند زیرا به شما کمک می‌کنند تا برای کسب و کارتان مشتریان بالقوه را جذب کنید. بنابراین، شما باید هر هفته فرم‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می‌کنند.

چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ماهانه

اکنون که چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت هفتگی  را بررسی کرده ایم، بیایید به چک لیست ماهانه نگهداری وب سایت نگاهی بیندازیم.

عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید.

ابتدا در چک لیست نگهداری ماهانه وب سایت خود، بررسی عملکرد وب سایت شما است. شما می خواهید صفحات سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا نتایج مورد نظر خود را به دست می آورید یا خیر.

شما می توانید از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس برای کسب اطلاعات در مورد عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. شما باید به مهمترین صفحات خود مانند صفحات محصول، صفحات خدمات و صفحات تماس خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که منجر به فروش برای شرکت خود می شوید.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که هنگام تجزیه و تحلیل معیارهای سایت خود باید به آنها توجه کنید:

  • نرخ پرش غیرمعمول و بالا را بررسی کنید.
  • کاهش نرخ تبدیل، اهداف، و … خود را بررسی کنید.
  • اتفاق غیرمعمول در یک صفحه را بررسی کنید.

برای صفحاتی با نرخ پرش بالا یا کاهش در نرخ تبدیل، باید صفحه را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید چه چیزی باعث می‌شود مخاطبان شما از سایت سریع خارج شوند. برای مثال، می‌توانید از نقشه‌های حرارتی مثل Hotjar برای شناسایی اینکه کاربران چگونه صفحه وب شما را مرور می‌کنند و مناطق مشکل‌دار را شناسایی می‌کنند، استفاده کنید.

اگر پرش های غیرمعمولی در صفحه خود دارید، باید بیشتر به دنبال این باشید که چه چیزی باعث این پرش ها شده است و آیا می‌توانید از آن برای کمک به افزایش ترافیک در سایت خود سرمایه‌گذاری کنید.

زمان بارگذاری سایت خود را بررسی کنید

مورد بعدی که باید چک لیست ماهانه تعمیر و نگهداری وب سایت خود را بررسی کنید، بررسی زمان بارگذاری سایت شما است.

زمان بارگذاری سایت برای عملکرد وب سایت و سئو سایت شما بسیار مهم است، زیرا کاربران نمی خواهند منتظر سایت هایی با سرعت بارگذاری پایین باشند.

در واقع، کاربران انتظار دارند سایت شما در عرض دو ثانیه بارگذاری شود.

بنابراین، هر ماه، باید زمان بارگذاری سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت شما به سرعت برای مخاطبان بارگیری می شود. می‌توانید از ابزاری مانند Google PageSpeed Insights برای بررسی زمان لود فعلی سایت خود استفاده کنید.

اگر سایت شما با سرعت قابل قبولی لود نمی شود، می توانید به پیشنهاداتی که گوگل برای بهبود ارائه می دهد نگاه کنید. چند راه برای بهبود زمان بارگذاری سایت عبارتند از:

  1. کاهش ریدایرکت ها
  2. بهینه سازی اندازه فایل های تصویری
  3. محدود کردن درخواست های HTTP
  4. فعال کردن کش مرورگر

فرآیند پرداخت خود را تست کنید

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، این قسمت از چک لیست ماهانه تعمیر و نگهداری وب سایت برای شرکت شما بسیار مهم است. برای تجزیه و تحلیل فرآیند تسویه حساب خود وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه خرید موفق را ارائه می کنید.

اگر به آمارهای فروش سایت خود نگاه کنید و متوجه شوید که نرخ تبدیل مشتریان شما کاهش یافته است، این مرحله بسیار مهم است.

مراحل پرداخت را خودتان مجددا انجام دهید و ببینید آیا می توانید خرید را تکمیل کنید. هر مشکل یا ایرادی را که در هنگام تلاش برای بررسی اتفاق افتاده است، یادداشت کنید. به احتمال زیاد، اگر نقاط ایراد و اشکالاتی را در این فرآیند پیدا کردید، مخاطبان شما نیز از آنها آگاه  میشوند و از خرید نا امید می شوند.

با بررسی فرآیند پرداخت هر ماه، اطمینان حاصل می کنید که یک تجربه خرید یکپارچه را ارائه می دهید و به طور مداوم تجربه مشتریان خود را بهبود می بخشید.

از داده های سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

بخش بعدی برنامه چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت شما شامل پشتیبان گیری از داده های سایت شما است. شما تعداد زیادی اطلاعات در سایت خود دارید و باید از آن فایل ها و داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا مطمئن شوید که آن ها را از دست نمی دهید و در صورت از بین رفتن مجبور به بازسازی صفحات سایت خود نمی شوید.

ده ها سرویس پشتیبانی آنلاین موجود است که می توانید از آنها برای پشتیبان گیری از فایل ها و پایگاه داده سایت خود استفاده کنید.

بسته به اینکه هر چند وقت یکبار تغییراتی را در سایت خود ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید از داده های خود به صورت هفتگی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ۳ ماهه

در مرحله بعدی در چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت، مواردی را که باید هر سه ماه یکبار برای وب سایت خود انجام دهید را باهم بررسی میکنیم.

وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی می تواند بهبود یابد

اولین چیزی که باید در چک لیست نگهداری و تعمیرات فصلی وب سایت خود به آن توجه کنید، قابلیت استفاده وب سایت شما است. شما می خواهید در یک فصل تنظیمات فعلی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین تجربه را برای مخاطبان خود ارائه می دهید.

وقتی سایت خود را به صورت فصلی تجزیه و تحلیل می کنید، به جنبه هایی مانند موارد زیر توجه کنید:

  • سبک طراحی
  • قالب های صفحه
  • انتخاب تصاویر بصری
  • طراحی و قرار دادن دکمه Call to Action (CTA).

می‌توانید از ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی Hotjar استفاده کنید تا ببینید مخاطبان شما چگونه سایت شما را می‌بینند، بنابراین می‌توانید ببینید که آیا دکمه‌ها را از دست داده‌ان و متوجه آن ها نشده اند، به ویدیوی شما توجه نمی‌کنند یا دیگر بخش‌های ضروری سایت شما را بررسی نکرده اند. ممکن است متوجه شوید که نیاز به تجدید نظر در طراحی دارید یا نیاز به تنظیم مجدد قرار دادن عناصر در صفحه خود دارید تا به عملکرد بهتر آن کمک کند.

محتوای وب سایت را به روز کنید

در مرحله بعدی در این طرح تعمیر و نگهداری وب سایت، ما به روز رسانی محتوای وب سایت شما را بررسی خواهیم کرد. محتوای سایت شما نقش اساسی در کمک به شما در جلب مشارکت مردم و ترغیب آنها به خرید محصولات شما ایفا می کند. با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که برخی از محتوایی که قبلا ایجاد کرده‌اید قدیمی شده است.

بنابراین، هر سه ماه یکبار، بایستی صفحات وب خود را مرور کنید و ببینید آیا اطلاعات قدیمی در آنها وجود دارد یا نه. چه پست های وبلاگ، صفحات خدمات یا توضیحات محصول باشد، در این بررسی قصد دارید مطمئن شوید که دقیق ترین اطلاعات را ارائه می دهید.

هنگامی که فهرستی از صفحاتی را که نیاز به به روز رسانی یا بهینه سازی مجدد دارند، تهیه کردید، می توانید برنامه ریزی را برای زمانی که آنها را به روز می کنید شروع کنید.

وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست کنید

آخرین مورد در این چک لیست سه ماهه نگهداری وب سایت، تست وب سایت خود در مرورگرهای مختلف است. مرورگرهایی مانند فایرفاکس، کروم و سافاری اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. گاهی اوقات این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند روی نحوه مشاهده کاربران سایت شما تأثیر گذارند.

باید وب سایت خود را در هر یک از این مرورگرها آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تجربه مثبتی را ارائه می دهد.

اگر سایت شما با به‌روزرسانی‌های مرورگر سازگار نیست، ممکن است لازم باشد سایت خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که در این مرورگرها خوب به نظر می‌رسد.

آیا از این چک لیست نگهداری وب سایت سردرگم شده اید؟

پس از بررسی این برنامه تعمیر و نگهداری وب سایت، ممکن است با تمام کارهایی که برای حفظ سایت خود نیاز دارید انجام دهید، احساس گیج شدن کنید. اگر زمان کافی برای اختصاص دادن به حفظ سایت خود را ندارید، نگران نباشید! ما خدمات تعمیر و نگهداری وب سایت را ارائه می دهیم تا زندگی شما را راحت کند.
ما تیمی متشکل از کارشناسان و متخصصان حرفه ای را  داریم که می‌توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.