چگونه ایمیل مارکتینگ جذابی داشته باشیم؟

براساس نظر سنجی های انجام شده در سایت بی تو بی بیش از نیمی از بازاریابان اینترنتی هنوز هم معتقدند که ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد درآمد و افزایش فروش اینترنتی است. بازاریابی ایمیلی روشی فوق العاده تاثیرگذاری برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است، این روش تسهیل کننده کمپین های بازاریابی و فروش و تبدیل مخاطبان به مشتری است.
به گفته انجمن بازاریابی مستقیم ، ۷۵ درصد از بازاریابان می گویند سه برابر بیشتر از سه سال قبل از ایمیل استفاده می کنند.

ویژگی های جذاب بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) شامل موارد زیر است:

۱) بانک ایمیل یکی از دارایی های با ارزش شما برای داشتن مخاطبان فعال است.
۲) امکان هدفگیری بهتر گروه های هدف را دارید.
۳) مخاطب شما میتواند دریافت ایمیل از سوی شما را تایید عدم تایید نماید.
۴)باعث افزایش اثربخشی بیشتر کمپین های تبلیغاتی شماست.

ایمیل جذاب با محتوای خوب شروع می شود

بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) با محتوایی که برای مشترکین خود به اشتراک می گذارید شروع می شود. خودتان را جای مخاطبانتان بگذارید و ببینید آیا محتوای درون ایمیل ارسالی شما واقعاً همان چیزی است که میتواند آن ها را ترقیب به مطالعه و پیگیری عملیات مورد نظر شما می نماید یا صرفا فقط یک تبلیغات اینترنتی است. به یاد داشته باشید که مخاطبان بالقوه شما به شرکت و محصولات شما اهمیت نمی دهند ، بلکه آن ها به دنبال راه حل هایی از سوی شما برای حل چالش های پیش رویشان هستند.پس سعی کنید محتوایی ارائه نمایید که چالش های مشتریانتان را حل نماید.

یک ایمیل خوب بایستی دارای محتوای با کیفیت و مرتبط باشد

طبق مطالعه ای که توسط یک وب سایت بازاریابی منتشر شده است ، تقسیم بندی مخاطبان اولین تاکتیک برای افزایش ارتباط ایمیل ها است. صرف نظر از نحوه طبقه بندی پایگاه داده خود (ویژگی های سنی ، جنسیتی یا رفتاری) ، این تاکتیک برای اطمینان از ارسال پیام مناسب به شخص مناسب در زمان مناسب است. ارسال ایمیل مناسب نه تنها ذهنیت بیشتری برای شما ایجاد می کند ، بلکه نتایج بهتری را نیز به دنبال خواهد داشت.
در واقع در یک برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ اصولی ایمیل های هدفمند تعداد کلیک بیشتری نسبت به ایمیل های بدون هدف دریافت می کنند. با این کار نه تنها کلیک های بیشتری دریافت می کنید ، بلکه تعداد ایمیل هایی که به افراد می رسد نیز افزایش می یابد. به گفته این وب سایت از هر ده نفر چهار نفر ایمیل تبلیغاتی را در هرزنامه (پوشه اسپم ) خود قرار می دهند زیرا این ایمیل ها را بی ربط می دانند.
با تقسیم بندی ایمیل ها و مخاطبین خود از بروز نارضایتی در مخاطبین خود میتوانید جلوگیری نمایید.

کاربران شما بایستی رضایت از دریافت ایمیل داشته باشند

یک ایمیل خوب نه تنها چیزی است که مردم می خواهند دریافت کنند ، بلکه بایستی ایمیلی باشد که کاربران شما از دریافت آن رضایت داشته باشند. این بدان معناست که مشترکین شما باید بتوانند در صورت صلاحدید اقدام به لغو عضویت در خبرنامه شما نمایند.
به یاد داشته باشید که از ابتدا با مشترکین خود در ارتباط باشید. با افزایش سن مشترکان ، تعداد کلیک آنها کاهش می یابد. در این صورت ، اگر ایمیل های شما متناسب با رفتار مخاطبان شما باشد ، تعداد کلیک هایی که دریافت می کنید دو برابر می شود . شاید بتوان این رفتار مشابه را در اینستاگرام مارکتینگ هم درک نمود.

ایمیل مارکتینگ بایستی بخشی از یک برنامه جامع باشد

اگر برنامه بازاریابی ایمیلی شما با سایر تلاش های بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت و سئو ، موبایل و Google Analytics ترکیب شود ، قدرت و تأثیر آن دو چندان می شود. بیان یکپارچگی فعالیت واقعی آسان نیست مگر اینکه ابزارهای لازم برای انجام هریک از این موارد را داشته باشید.
تلاش کنید محتوای خود را از طریق شبکه های اجتماعی در دسترس افرادی غیر از افرادی که از طریق ایمیل به آنها دسترسی دارید ، قرار دهید و مطمئن شوید که محتوای شما به درستی در تلفن همراه نمایش داده می شود.

هدفگذاری دقیق بروری ایمیل مارکتینگ

از ارسال ایمیل صرفاً برای اهداف بازاریابی ایمیلی اجتناب کنید. هر فعالیت بازاریابی باید به یک هدف خاص برسد. این هدف می تواند افزایش کیفیت خدمات ، آموزش یا صرفاً حفظ رابطه با مشتری باشد. بسته به هدف شما ، می توانید در مورد محتوا و ظاهر ایمیل خود و موفقیت آن را بررسی کنید.
لیست دریافت کنندگان ایمیل باید مانند سایر بخشهای فعالیت های بازاریابی ایمیل شما هدفمند باشد.
از آنجا که افراد دائما در حال تغییر شغل یا آدرس ایمیل خود هستند ، هر سال اطلاعات تماس زیادی از بین می رود. به گفته بسیاری از منابع ، میزان از دست دادن اطلاعات تماس در حدود ۳۰ درصد در سال است. اگر لیست مخاطبین خود را به روز نکنید ، بازاریابی ایمیلی شما به مرور زمان بی ارزش می شود.
به یاد داشته باشید که از روش های مختلف بازاریابی بر اساس داده های موجودتان به درستی استفاده کنید و همیشه نتایج را کنید. به این ترتیب می توانید فعالیت های خود را بهبود بخشیده و بهترین نتایج را بدست آورید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.