برنامه نویسی ربات تلگرام و ۷ دلیل استفاده از ربات تلگرام

برنامه نویسی ربات تلگرام

برنامه نویسی ربات تلگرام برای بسیاری از کسب و کارها امروزه بسیار پر اهمیت است و خیلی از کسب و کارهای اینترنتی برای سرویس دهی بهتر دوست دارند حتما یک ربات تلگرام داشته باشند.

در سال ۲۰۲۱ واتس اپ سیاست حفظ حریم خصوصی جدید خود را راه اندازی کرد که نگرانی هایی را در ذهن ۲ میلیارد MAU (کاربران فعال ماهانه) آن ایجاد کرده است. واتس اپ همچنان پرکاربردترین برنامه پیام رسانی است که رقیبی برای رقابت با آن وجود ندارد، اما برنامه ای وجود دارد که با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۵۰۰ میلیون نصب در فروشگاه Google Play، تغییر دهنده بازی است ، برنامه ای به نام تلگرام.

رشد سریع تلگرام و ادعاهای مربوط به حریم خصوصی و امنیت به آن کمک کرد تا به یک پلتفرم مهم برای کسب و کارها و برندها تبدیل شود که علاقه به برنامه نویسی ربات تلگرام برای کسب و کار خود داشته باشند. بسیاری از شرکت‌ها و برندها از اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام برای ارائه خدمات پشتیبانی از مشتریان استفاده می‌کنند. تلگرام به یک پلتفرم مهم برای تمرکز، با افزایش روز به روز کاربرانش تبدیل شده است.

نکته قابل توجه در مورد تلگرام این است که این برنامه نه تنها ویژگی هایی مانند پیام متنی، گروه ها، تماس های صوتی و تصویری را ارائه می دهد، بلکه برخلاف هر پلتفرم دیگری، ویژگی هایی مانند نمایه کاربر، گروه ها، کانال ها و قابلیت برنامه نویسی ربات تلگرام را نیز ارائه می دهد.

پروفایل تلگرام، گروه تلگرام، کانال تلگرام و ربات تلگرام چیست؟

تلگرام یک اپلیکیشن متن باز است. این امر به بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر دنیا اجازه داده است تا ویژگی هایی را از طریق برنامه نویسی تلگرام به این پلتفرم اضافه کنند.

این موضوع در مورد سایر برنامه‌ها مانند WhatsApp و Facebook Messenger که فقط توسط برنامه‌نویسان شرکت مادر ساخته شده‌اند، صادق نیست.

پروفایل تلگرام

پروفایل کاربری یا حساب کاربری اصطلاحی است که برای اشاره به هویت یک کاربر تلگرام استفاده می شود. پروفایل کاربری از طریق شماره موبایلی که توسط شخصی که مایل به ایجاد حساب کاربری در تلگرام است ایجاد می شود.

افراد پس از ساخت حساب کاربری می توانند به تبادل پیام، تماس های رسانه ای، صوتی و تصویری، عضویت در کانال های تلگرامی و استفاده از ربات تلگرام و برنامه نویسی ربات تلگرام بپردازند.

گروه تلگرام

گروه‌های تلگرام زمانی تشکیل می‌شوند که بیش از یک کاربر در یک چت اضافه می‌شوند و می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، رسانه‌ها را به اشتراک بگذارند و در صورت تمایل حتی از طریق برنامه نویسی ربات تلگرام برای کاربردهای مختلف از ربات در گروه استفاده کنند.

شخصی که گروه را ایجاد می کند مالک گروه نامیده می شود.

مالک می تواند مقاماتی مانند ادمین را به سایر اعضایی که دارای امتیازات ویژه در گروه هستند اختصاص دهد.

برای مثال، مدیران و مالک می‌توانند تنظیمات گروه را تغییر دهند تا فقط به آنها اجازه ارسال پیام در گروه را بدهد.

سایر اعضا هر زمان که بخواهند انتخابی دارند که گروه را ترک کنند.

برنامه نویسی ربات تلگرام و افزودن ربات داخل گروه توسط مالک یا ادمین های گروه در گروه تلگرام قابل اضافه کردن است. تلگرام حداکثر ۲۰۰۰۰ عضو در یک گروه را امکان پذیر می کند.

کانال تلگرام

کانال تلگرام زیر مجموعه ای از گروه تلگرام است. در گروه های تلگرام محدودیتی برای تعداد ممبر وجود دارد، اما محدودیتی برای مشترکین کانال تلگرام وجود ندارد. برخلاف گروه های تلگرام، در کانال های تلگرامی فقط ادمین و ازطریق برنامه نویسی ربات تلگرام ، ربات موجود در کانال تلگرام می توانند پیام ارسال کنند یا رسانه را به اشتراک بگذارند.

ربات تلگرام

ربات تلگرام یک برنامه شخص ثالث است که با برنامه نویسی ربات تلگرام در داخل تلگرام اجرا می شود.

ربات در تلگرام می تواند با ارسال پیام با کاربران ارتباط برقرار کند.

ربات تلگرام نوع خاصی از کاربر است که یک انسان نیست، بلکه یک برنامه کامپیوتری است که می‌تواند به شرکت‌ها یا برندها با ویژگی‌های بسیاری مانند ارسال اطلاعات، یادآوری، پخش آهنگ‌ها، سفارش و غیره خدمات ارائه دهد.

کاربران می توانند با ارسال پیام با ربات تلگرام ارتباط برقرار کنند. از هر چهار نوع همتا، ربات تلگرام دارای ویژگی های مفید بسیاری برای مشاغل است. تلگرام یک API برای ایجاد ربات‌ها برای تعاملات اجتماعی، بهره‌وری، بازی و خدمات تجارت الکترونیک ارائه می‌کند.

جدای از اینها، ربات‌های تلگرام همچنین می‌توانند با اتصال آنها به یک CRM، سیستم فروش بلیط یا یک پلتفرم پیام‌رسان، پشتیبانی مشتری یا جمع‌آوری سرنخ‌ها را فراهم کنند.

بیایید ۷ دلیل برای استفاده از ربات‌ها در تلگرام را بررسی کنیم.

رایگان بودن ربات تلگرام

تلگرام یک پلتفرم رایگان و منبع باز است که به این معنی است که تلگرام اجازه می دهد API و کد آن توسط هر کسی استفاده شود.

به لطف این، ایجاد یک چت بات نیز رایگان است.

سازندگان ربات تلگرام رایگان هستند که می توانند در ساخت و استقرار ربات خود در تلگرام به شما کمک کنند.

ربات های تلگرام می توانند با استفاده از ویژگی های آن به صورت رایگان به شما و شرکتتان کمک کنند تا مشتریان بالقوه ای را به دست آورید.

ربات تلگرام امن است

همه ما هر از گاهی اخبار مربوط به نقض حریم خصوصی را در مورد تقریباً همه برنامه های رسانه های اجتماعی می شنویم.

با برنامه نویسی ربات تلگرام گاهی از کاربر خود داده می گیرد تا بهترین پاسخ ممکن را ارائه دهد و زمانی که داده های شخصی در میان باشد، بسیاری از مردم دچار سردرگمی می شوند.

با این حال، تلگرام با مزیت اضافه شده رمزگذاری داده ها، امنیت و حفظ حریم خصوصی یک برنامه واقعاً امن است.

همین امر در مورد ربات تلگرام نیز صدق می کند، به این معنی که هر تبادل پیام بین کاربر و ربات تلگرام رمزگذاری شده است.

با پیروی از پروتکل امنیتی جفت به جفت، فقط فرستنده و گیرنده می توانند به آن پیام ها دسترسی داشته باشند.

ربات تلگرام بهترین ابزار تعامل است

اگر شما یک کسب و کار یا برند هستید، برنامه نویسی ربات تلگرام می تواند یک دارایی عالی برای تعامل باشد اگر پایگاه مشتریان شما فعالانه از تلگرام استفاده می کند.

ربات های تلگرام می توانند مکالمات بسیار جذابی را بین کاربر و ربات های تلگرام ارائه دهند.

ربات‌های تلگرام می‌توانند با ایموجی‌های متحرک، استیکرها و گیف‌ها با کاربران تعامل کنند .

جدای از بازاریابی، برخی از کسب‌وکارها نیاز به پشتیبانی شبانه‌روزی از مشتری دارند، بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند یک ربات چت برای تلگرام ایجاد کنند یا یک تیم پشتیبانی مشتری بسازند تا تقریباً فوراً به سؤالات مشتری پاسخ دهد.

این می تواند به کسب و کارها کمک کند تا تعامل بهتری با مشتریان داشته باشند.

در دسترس بودن ربات تلگرام

پیام رسان تلگرام تمامی پلتفرم های اصلی مانند اندروید، iOS، تلفن های ویندوزی را با برنامه های دسکتاپ برای مک، لینوکس و ویندوز پوشش می دهد. علاوه بر این، یک نسخه وب نیز دارد که به شما این امکان را می دهد تا مشتریان بالقوه خود را در مقیاس گسترده ای هدف قرار دهید.

درواقع برنامه نویسی ربات تلگرام یک کاربر واقعی انسانی نیست، بنابراین محدودیت‌هایی مانند عدم امکان کار ۲۴×۷، خطا، تاخیر در پیام‌ها و غیره ندارد. بنابراین کسب و کار شما همیشه فعال است.

با توجه به این مزیت‌های ربات‌ تلگرام، می‌تواند به شما در دستیابی به نرخ تبدیل بهتر کمک کند.

داشتن صفحه کلید سفارشی

ربات تلگرام می تواند به شما امکان شخصی سازی صفحه کلید کاربر را بدهد.

برنامه نویسی ربات‌ تلگرام به سازنده خود این امکان را می‌دهند که با جایگزین کردن صفحه کلید سنتی با گزینه‌های مربوط به عملکرد آن ربات تلگرام، تعامل کاربر با ربات را سفارشی کند.

این ویژگی ربات برای افرادی که می خواهند یک نوع ربات پرسش و پاسخ در تلگرام بسازند مناسب است. یک شخص به راحتی می تواند این نوع ربات تلگرام مبتنی بر دستور خاص را از طریق برنامه نویسی ربات تلگرام بسازد.

معاملات پولی با ربات تلگرام

تلگرام یکی از اولین کاربرانی است که حساب بانکی شما را با پیام رسان های چت مرتبط می کند. این ویژگی ربات تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا با سایر کاربران یا کسب‌وکارهای این پلتفرم تراکنش‌های مالی انجام دهند. این ویژگی همچنین به جمع‌آوری کمک‌های مالی اجازه می‌دهد تا فرآیندی انعطاف‌پذیر باشد، زیرا با کمک ربات تلگرام، شخص می‌تواند در معامله کمک کند.

در حال حاضر، این قابلیت در روسیه و برزیل در دسترس است. با این حال، ما معتقدیم که به زودی در کشورهای دیگر نیز در دسترس خواهد بود.

بنابراین برنامه نویسی ربات تلگرام ممکن است به مشتری اجازه دهد بدون خروج از پلتفرم پول منتقل کند یا هزینه خدمات را بپردازد.

با توجه به این ویژگی، ربات می تواند به کسب و کارها کمک کند نه تنها با مشتری خود ارتباط برقرار کنند، بلکه کل تراکنش را در همان پلتفرم تکمیل کنند.

کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از ربات‌های تلگرام استفاده کنند؟

ربات تلگرام یک برنامه شخص ثالث است که بر روی دستورات خاصی کار می کند. بنابراین می‌تواند به کسب‌وکارهایی که دارای یک فرآیند جذاب تکراری یا وظایف تکراری خاص هستند، کمک کند. برای مثال، یک ربات تلگرام می‌تواند به جمع‌آوری سرنخ‌ها، ارائه پشتیبانی از مشتری، ارسال خبرنامه به مشتریان فعلی، نمایش نمونه کارها، اجرای کمپین‌های بازاریابی یا خودکار کردن برخی از تعاملات کمک کند.

تجارت الکترونیک

تلگرام می تواند به شما کمک کند یک فروشگاه الکترونیکی فوری بسازید که در آن مشتریان می توانند به سرعت معاملات و محصولات یا خدمات را دریافت کرده و در وهله اول آنها را خریداری کنند.

می‌توانید با ارسال به‌روزرسانی‌های منظم از طریق پیام‌های متنی، به مشتریان اجازه دهید از ثبت سفارش تا تحویل، یک سفر خرید قابل توجه داشته باشند. به عنوان مثال، ربات جستجو و قیمت آمازون برای در نظر گرفتن عالی است، که به مشتریان کمک می کند تا بهترین قیمت و محصول را با توجه به بودجه خود پیدا کنند.

سفر و گردشگری

چه جایی برای داشتن یک ربات برای مسافرت و گردشگری بهتر از یک برنامه پیام رسان است که در آن مردم برنامه ریزی برای سفر می کنند.

می‌توانید از ربات تلگرام خود به‌عنوان یک آژانس مسافرتی استفاده کنید تا زمانی که برای تعامل با سؤالات در دسترس نیستید، از طرف کسب‌وکارتان اقدام کند.

این ویژگی به مشتریان کمک می کند تا بسته و اطلاعات مناسب در مورد مکان های مختلف را دریافت کنند.

شما همچنین می توانید با توجه به بودجه و سایر ترجیحات آنها به تعطیلات مناسب کمک کنید.

برنامه نوسی ربات تلگرام می‌تواند به سؤالات متداول پاسخ دهد و اطلاعاتی مانند رزرو، سیاست‌های لغو، و بسیاری موارد دیگر را به اشتراک بگذارد. مطالعات متعددی نیز نشان داده است که با کاهش مراحل تبدیل، نرخ تبدیل می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

مراقبت های بهداشتی

با استفاده از یک ربات در تلگرام می توانید به بیماران در منزل خود کمک های سریع و کمک های پزشکی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید مانند یک پزشک مجازی عمل کنید که گرفتن قرار ملاقات و پیگیری سریع و به موقع با آن انجام می شود.

از این رو، به آنها کمک می کند تا مسیرها را سازماندهی کنند، با پزشکان مربوطه در تماس باشند و خیلی چیزهای دیگر.

نه تنها ارائه کمک های پزشکی، بلکه با برنامه نویسی ربات تلگرام، می توانید افسانه ها و شیوه های اشتباه در مورد پزشکی و غیره را به مردم آموزش دهید که می تواند تغییری عظیم ایجاد کند.

نتیجه گیری

تلگرام نه تنها راهی برای دستیابی، هدف قرار دادن و حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه است، بلکه ابزاری قدرتمند مانند طراحی سایت برای خودکارسازی خدمات پشتیبانی مشتری و بهینه سازی چندین فرآیند برای به حداقل رساندن کار دستی است. ما ۷ دلیل برای استفاده از ربات تلگرام در اختیار شما قرار دادیم که بسیار جذاب بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.