هوش مصنوعی در ورزش

روز به روز کاربرد هوش مصنوعی در ورزش بیشتر و بیشتر می شود ،اکنون که به سال جدید وارد میشویم ، می بینیم که دنیای ورزش با جهش تکامل یافته ای در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات پیش می رود.
در حالی که آمار از ابتدا همیشه نقش اصلی را در ورزش بازی کرده است، هوش مصنوعی به طور قابل توجهی بر سطح تعامل مخاطبان، ایجاد یک استراتژی برای بازی‌ها و نحوه انجام آن‌ها تأثیر گذاشته است.

ما می بینیم که تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی در ورزش به میزان قابل توجهی استفاده می شود.
استفاده از هوش مصنوعی در ورزش در چند سال اخیر به یک موضوع رایج تبدیل شده است.
با توجه به تأثیر مثبتی که دقت فناوری در ورزش به ارمغان می‌آورد، تردیدی وجود ندارد که در این حوزه به شکوفایی خود بیشتر و بیشتر ادامه می‌دهد.
در این مقاله به مواردی که هوش مصنوعی در ورزش استفاده می شود و نحوه استفاده از آن در ورزش های مختلف می پردازیم.
همچنین به شما خواهد گفت که در حوزه هوش مصنوعی به کدام شرکت های ورزشی توجه بیشتری کنید.

فواید هوش مصنوعی در ورزش

مربیگری تقویت شده هوش مصنوعی در ورزش :

 هوش مصنوعی در ورزش همچنان تأثیر قابل‌توجهی بر تصمیم‌های استراتژیک اتخاذ شده توسط مربیان، قبل، در حین و بعد از بازی دارد.
پلتفرم‌های هوش مصنوعی با کمک سنسورهای پوشیدنی و دوربین‌های پرسرعت، یک پاس رو به جلو، یک ضربه پنالتی، LBW در کریکت و بسیاری از اقدامات مشابه را در ورزش‌های مختلف اندازه‌گیری می‌کنند.
این داده ها مربیان را قادر می سازد تا بازیکنان را بهتر برای رقابت آماده کنند.
این تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده از بازیکنان به همراه متغیرهای کمی و کیفی به مربیان کمک می کند تا برنامه های آموزشی بهتری برای تیم خود ایجاد کنند..

بهبود عملکرد بازیکنان با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی همچنین برای بهبود عملکرد بازیکنان استفاده می شود.
برنامه‌هایی برای ارزیابی مهارت‌های بسکتبالیست‌ها از Computer Vision و Machine Learning استفاده می‌کنند و به آنها وسیله‌ای برای بهبود می‌دهند.
ثبت این معیارهای عملکرد ورزشکاران نه تنها معتبر است، بلکه به بازیکنان کمک می کند تا مناطقی را که حداکثر پتانسیل برای برتری در آن ها دارند و مناطقی که هنوز نیاز به بهبود دارند را درک کنند.

هوش مصنوعی در روزنامه‌نگاری ورزشی

با استفاده از قدرت پردازش زبان طبیعی (NLP)، هوش مصنوعی می‌تواند چهره روزنامه‌نگاری را به طور کامل تغییر دهد. با ورود روزنامه نگاری خودکار به بازار، روزنامه نگاری ورزشی بسیار تحت تأثیر هوش مصنوعی  قرار می گیرد.
هوش مصنوعی از داده های ورزشی برای ایجاد اطلاعات قابل خواندن در رویدادهای مختلف ورزشی استفاده می کند.
برای مثال، نرم‌افزاری مانند Wordsmith قادر به پردازش رویدادهای ورزشی و  ارائه خلاصه‌ای از رویدادهای اصلی روز است.

ورزش های مبتنی بر واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) بعد متفاوتی به ورزش و گیمیفیکیشن اضافه کرده است، زیرا اکنون با تجهیزات واقعیت مجازی، علاقه مندان می توانند به صورت مجازی با یکدیگر در سراسر جهان رقابت ورزشی کنند.
یک پلتفرم مجازی با فناوری هوش مصنوعی یک تجربه واقعی را در یک محیط مجازی ارائه می‌کند که با تجربه تماشای زنده بازی تا حد بسیار زیادی مطابقت دارد.
همچنین با ظهور ۵G، این گونه تجربیات تعاملی تر می شود و صنعت ورزش برای همیشه متحول می شود. 

پخش زنده و پخش تلویزیونی

هوش مصنوعی در ورزش علاوه بر اینکه دنیای ورزش را برای مربیان و بازیکنان متحول می کند ، همچنین تأثیر قابل توجهی بر نحوه تجربه ورزش توسط مخاطبان و بینندگان بازی ها دارد.
سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای انتخاب خودکار زاویه دوربین مناسب برای نمایش بر روی صفحه نمایش بینندگان، ارائه زیرنویس‌ها برای رویدادهای زنده به زبان‌های مختلف بر اساس موقعیت مکانی بیننده ، و همچنین امکان استفاده از فرصت‌های کسب درآمد از طریق تبلیغات به پخش‌کننده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

هوش مصنوعی در پیش‌بینی‌های مسابقه

یادگیری ماشینی را می‌توان برای پیش‌بینی نتیجه مسابقات استفاده کرد.
چه در فوتبال، چه در کریکت، جایی که داده‌های انبوه در دسترس است، می‌توان یک نتیجه مدل برای پیش‌بینی رویارویی‌های آتی ایجاد کرد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در ورزش های مختلف

در بیسبال یکی از زمینه های کلیدی که هوش مصنوعی توانسته است در این ورزش پیشرفت زیادی برای ورزشکاران ایجاد کند، مثل جستجوی بازیکنان جدید ، هوش مصنوعی اطلاعاتی را در مورد بازیکنان جمع‌آوری می‌کند، مانند سرعت متوسط و زاویه ضربه زدن چوب یا سرعتی که با آن می‌توانند آن را به بیرون پرتاب کنند.
همچنین از VR، یعنی واقعیت مجازی، یک ابزار شبیه‌سازی استفاده می‌کند که به ضربه‌زنان اجازه می‌دهد تا تمرین کنند تا ضربه‌زنان بر پرتاب‌های پرتاب‌کننده‌های خاص تسلط پیدا کنند.

در فوتبال بر کسی پوشیده نیست که پیش بینی ها و نگرش هایی که برای مربیان از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به دست می‌آیند، می‌توانند ارزش بیشتری به تیم ها بیافزایند.
فن‌آوری‌هایی مانند فناوری خط هدف (GLT)، کمک داور ویدیویی (VAR) با ارائه پشتیبانی از داوران برای تصمیم‌گیری درست در طول بازی، کارایی بازی را بهبود داده‌اند.
علاوه بر این، Olocip، یک شرکت مستقر در مادرید، از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی موفقیت یا شکست در زمین برای ۱۵ دقیقه آینده در حین انجام بازی استفاده می‌کند.

در تنیس هوش مصنوعی ویمبلدون را زنده کرد.
به لطف IBM این فناوری پیشگامانه واتسون AI توانایی درک، یادگیری و تعامل را دارد.
این به طرفداران تنیس اجازه می دهد تا بازی را از نزدیک ببینند، بنابراین بینش ارزشمندی به دست آورده و تجربه تماشای خود را بهبود می بخشد.
به آی بی ام واتسون آموزش داده شده است که بهترین لحظات در یک مسابقه را تشخیص دهد.
همه این کارها را انجام می دهد: از گوش دادن به سر و صدای جمعیت و احساس واکنش آنها تا توجه به زبان بدن مخاطب.
از همه این عناصر برای تولید نکات برجسته ویدیویی استفاده می‌کند که می‌توان آن را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

در بسکتبال  تیم‌های NBA توجه خود را به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز معطوف کرده‌اند.
یک برنامه بینایی کامپیوتری و مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند به بازیکنان در بهبود پرتاب های بسکتبال کمک کند.
این برنامه شخص، سبد و خط سه نقطه را تشخیص می دهد و متوجه می شود که آیا توپ ساخته شده است یا از دست رفته است.
همچنین سایر آمار پرتاب ها مانند زاویه پرتاب، پرش عمودی، زمان واکنش و زاویه پا را ارائه می کند.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی قرار است برای مدت طولانی در صنعت ورزش حضور داشته باشد.
با پیشرفت هوش مصنوعی، حسگرها، پردازنده‌ها و الگوریتم‌ها قطعا روز به روز دقیق تر می‌شوند و مخاطبان تجربه‌ای هیجان انگیزتر از تماشای مسابقات خواهند داشت.
اغراق نخواهد بود اگر بگوییم هوش مصنوعی به نحوه بازی، مشاهده و بازاریابی ورزش در سرتاسر جهان شکل زیباتری خواهد داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.