چرا کاربران سایت شما را به سرعت ترک می کنند؟

اگر سایت شما جز سایت هایی هست که کاربران به سرعت ترک میکنند حتما این مقاله را بخوانید. زیرا لازم است بدانید چرا کاربران سایت شما را به سرعت ترک می کنند.

تا به امروز پیش آمده که وارد سایتی از طریق جستجوهای گوگل شوید و با سرعت به عقب برگردید؟

آیا با سایت هایی که در ورود پر از تبلیغات هستند مواجه شدید ؟

احتمالا بدانید که اولین پیامدی که خروج سریع کاربران از سایت شما دارد افزایش بانس ریت و نرخ پرش هست ، پس این موضوع رو جدی بگیرید چون تاثیر زیادی درجایگاه شما درگوگل خواهد داشت.

در این مقاله قصد دارم دلایل خروج سریع کاربران از سایت رو خدمتتون توضیح بدم .

از پاپ آپ ها دوری کنید.

پاپ آپ ها همیشه یکی از آزاردهنده ترین تبلیغات در سایت هستند. با این حال خیلی از وب سایت ها از این روش استفاده میکنند.

معمولا پاپ ها به دو صورت عمل می کنند یکسری به صورت باز شدن یک صفحه جدید حاوی لینک سایت مقصد.

دیگری به صورت لایت باکس برروی صفحه که هردوی آن ها به یک اندازه آزاردهنده هستند. و شانس اینکه بازدیدکننده سایت شما را ترک کند بسیار زیاد است پس سعی نمایید در طراحی سایت از این دست کارها خودداری کنید.

سرعت پایین سایت را جدی بگیرید.

با توجه به رشد اینترنت های پر سرعت باز هم سایت هایی هستند که سرعت پایینی لود می شوند. این سرعت پایین باعث می شود کابران قبل از باز شدن سایت back را بزنند و از  انتظار صرفه نظر نموده و به صفحه اول جستجو بازگردند و روی سایت رقبای شما برای ورود کلیک کنند.

برخی از سایت ها این موضوع مهم را جدی نمی گیرند و سرعت بارگذاری سایتشان روز به روز کمتر و کمتر می شود. برای تست سرعت سایت خودتان می توانید از سایت gtmetrix استفاده نمایید. در ادامه میتوانید مقاله تکنیک های ضرروی افزایش سرعت سایت را نیز مطالعه نمایید.

تبلیغات زیاد سم است

برخی از وب سایت ها هستند که در قسمت های مختلف سایت پر از تبلیغات جور واجور هستند که اصلا چشم نواز نیست و برای کاربر آزار دهنده است حتی برخی میزان تبلیغات بیش از محتوای سایتشان است . این را بدانید این موضوع برای کاربر شما غیر قابل تحمل است و باعث خروج سریع کاربر از سایت شما می شود.

از فونت های خوانا استفاده کنید.

فونت های زیادی امروز در اینترنت وجود دارد . اما بسیاری از سایت ها از فونت هایی مثل Tahoma , Arial استفاده می کنند که زیبایی و خوانایی به نسبت پایین تری دارد. خواندن این نوع فونت ها برای کاربران خسته کننده و کسل کننده است. بعضی از سایت ها هم سایز فونت هاشون نا متعارف است یعنی از هیچ استانداردی پیروی نمیکند بیش از اندازه بزرگ بودن اندازه سایز تیترها و متون محتوا و چینش نا مرتب نیز یکی از مشکلات برخی سایت هاست.

سعی نمایید از فونت های خوانا تر و در سایز استاندار استفاده کنید که کاربران در مواجه با آن از مشاهده سایت شما لذت ببرند.

سایت خود را واکنش گرا طراحی کنید.

اینکه سایت شما در دستگاه های مختلف به درستی نمایش دهد امروز توقع بجایی است. کاربران توقع دارند خروجی سایت شما یک وب سایت مرتبط و منظم با خوانایی و عملکرد بی دردسر باشد. واکنش گرا بودن سایت شما در دستگاه های موبایل و تبلت ها بسیار پر اهمیت است. فکر کنید با موبایل وارد صفحه ای میشود بایستی برای خواندن متن دائما تلاش کنید که زوم کنید ، این موضوع قطعا برای شما نیز آزاردهنده است. احتمالا شماهم این سایت را با سرعت ترک خواهید نمود.

محتوای با کیفیت تولید کنید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که وارد وب سایتی شده باشید که محتوای آن محتوایی پر از غلط های املایی و یا دروغین باشد یا اصلا به صورت سیاه تولید محتوا شده تا بتوانند با تکرار کلمات کلیدی در جستجوهای گوگل بالا باشند. کاربران اغلب پس از مشاهده همچین مواردی به سرعت از سایت خارج می شوند و بدانید این مدل سایت ها توسط گوگل پنالتی می شوند. پس به فکر یک محتوای خوب باشید. به شما پیشنهاد میکنم مقاله نکات کلیدی در تولید محتوای باکیفیت را مطالعه کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.