استارتاپ یا استارت آپ به کسب و کاری گفته می شود که از یک ایده خام شروع می شود و در انتها محصول یا خدماتی تولید می کند که مشکل یا عدم ارائه خدمات را در جامعه بر طرف می کند .

حالا به ۱۰ مرحله عملی برای راه اندازی یک استارتاپ توجه کنید .

استارت آپ

راه اندازی یک کسب و کار به تلاش زیادی نیاز دارد این موضوع را با هر کارآفرین یا صاحب کسب و کار کوچکی مشورت کنید، متوجه خواهید شد .

ایجاد یک ایده تجاری یک نقطه شروع بسیار ممتازی است، ولی مطمئنا یک ایده بدون زحمت به یک تجارت سوده تبدیل نمی شود.

اغلب کارآفرینان جوان می‌دانند که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید سخت تلاش کنند، اما ممکن است با بسیاری از مراحل لازم برای شروع کار آشنا نباشند.

پس اگر می خواهید یک کسب و کار یا یک استارت آپ راه اندازی کنید، باید تمامی مراحل رسیدن به اهداف خود را یاد بگیرید .

سوال اینجاست که بعد طراحی لوگو چه مراحلی حائز اهمیت است ؟

در این مقاله به ۱۰ مرحله مهم می پردازیم تا راه را برای شروع یک کسب و کار برای شما آسان کنیم.

مفهوم شرکت استارت آپی 

بطور کلی استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه راه اندازی و گسترش کسب و کار است است و معمولا این سرمایه گذاری برای کارآفرینی توسط ۱ تا ۳ بنیانگذار شروع می شوند که با ساخت محصول، خدمات یا پلت فرم مناسب براساس تقاضای درک شده در بازار تمرکز دارنند.

این استارت آپ ها توسط اعضای تیم موسس در مراحل اولیه راه اندازی تامین می شوند. با این حال، حدود ۶۶ درصد از استارت آپ ها سرمایه خود را از طریق سرمایه گذاری افزایش می دهند تا وامی دریافت کنند که به سرمایه گذاری آنها کمک می کند.

این از نظر فنی درست است، اما یک بنیانگذار استارت آپ می داند که تعریف استارتاپ بسیار پیچیده تر است.

۱. ایده خود را تغییر و بهبود ببخشید

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید ، بهتر است از قبل بدانید که چه ایده هایی برای فروش دارید یا حداقل بازاری را که می خواهید در آن وارد شوید به خوبی بشناسید . شرکت‌هایی را که در صنعت همسان خود انتخاب کردید را بررسی کنید. بدانید رهبران برند ها چه کارهایی انجام می دهند و چگونه می توانید از انها به نفع کسب و کار خودتان استفاده کنید .

چنانچه ظریفیت این را دارید که کاری را انجام دهید که شرکت‌های دیگر انجام نداده‌اند پس شما یک ایده کامل دارید و آماده راه‌اندازی یک طرح تجاری جدید هستید.

Simon Gink مدیر عامل مشاوره و مربیگری Awake می گوید: “همیشه با یک چرا کسب و کا خود را آغاز کنید.”
بهتر است بدانید که چرا کسب و کار خود را راه اندازی می کنید.!

در این جریان کسب و کار شما برای نیازهای شخصی کاربران است یا در سطح یک بازار خدمت می کند این دو حوزه کاملا متفاوت هستند پس تفاوتشان را بدانید .

اگر بر روی نیازهای بازار تمرکز دارید ، مطمئنا سطح کسب و کار شما بزرگتر از مشاغلی است که برای رفع نیازهای شخصی ایجاد شده اند.

در این مرحله تنها چیزی که شما به ان نیاز دارید یک مکان و راهکارهای مناسب برای تامین مالی کارتان است.

بدون در نظر گرفتن گزینه ای که انتخاب می کنید،باید دلیل ایده ی کارتان را به خوبی درک کنید.

بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن تیپ شخصیتی مشتریانشان در این تصور هستند که ایده بسیار منحصر به فردی دارند و به جای آن ها فکر می‌کنند که چرا این افراد می‌خواهند از آنها خرید کنند.

نیاز است به آن ها توضیح دهید که چرا می خواهید با آ نها کار کنید؟
یا در این فکر هستید که زندگی مردم را راحت تر کنید؟
و یا از خلق هنری برای نقاشی دنیای خود لذت می برید؟
بدون شک دانستن این پاسخ ها به روشن شدن تکلیف خود شما کمک می کند. همچنین شما باید متو جه باشید که چگونه این ارزش را به مشتری خود ارائه دهید و چگونه می توانید آن ارزش را به گونه ای به او بدهید که آنها مایل به پرداخت پول برای آن باشند.

در این مرحله ، سعی کنید جزئیات اصلی را باز گو کنید. اگر درصدی به ایده خودتان علاقه ندارید یا اگر بازاری برای آن ندارید، بهتر است ایده های دیگری را امتحان کنید و وقت خودتان را هدر ندهید .

۲. یک طرح تجاری بنویسید

پس از طراحی ایده از خودتان این سوال ها را بپرسید و به آن پاسخ بدهید:
هدف از فعالیت شما چیست؟
به چه کسی می خواهید بفروشید؟
اهداف نهایی شما چه چیزهایی هستند؟
هزینه های عملیاتی خود را چگونه تامین می کنید؟

بدون دوراندیشی نسبت به کسب و کار خود ممکن است اشتباهات زیادی انجام بدهید . شما باید مرتبه مشتری هدف خود را پیدا کنید .
چه کسی قرار است محصول یا خدمات شما را بخرد؟
اگر نمی توانید شواهدی برای درک تقاضای بازار پیدا کنید، مشکل کجاست؟

تحقیقات عمیق در مورد بازار و ویژگی های جمعیت شناختی یک مشتری بالقوه بخش اساسی از تهیه یک طرح تجاری است که شامل نظرسنجی ها، گروه های متمرکز و تحقیق در مورد سئو و داده های عمومی است.

جاش تولی، مدیر عامل دو شرکت Tribal Holdings عقیده دارد : «تعداد قابل توجهی از کارآفرینان جدید در مورد کسب و کار خود بسیار ذوق زده می شوند و اطمینان دارند که در همه ی شرایط و همه ی مکان ها مشتری دارند ، که این امر به ندرت اتفاق می افتد و به مرور زمان مجبور به ترک محل کار خود می شوند.

اولین چیزی که هنگام سوار شدن در هواپیما به شما نشان می دهند این است که چگونه در مواقع اضطراری از هواپیما خارج شوید. زمانی که به سینما می روید، قبل از شروع فیلم به خروجی اشاره می کنند.
و یا در هفته اول مهدکودک در صف می ایستند و نحوه بیرون آمدن در مواقع آتش سوزی را آموزش می دهند. به دفعات رهبرانی را دیده ام که سه یا چهار راه از پیش تعیین شده برای خروج نداشتند. ارزش شرکت و حتی روابط خانوادگی را پایین می آورد.

یک طرح از قبل برنامه ریزی شده به کسب و کار شما کمک می کند بفهمید استارت آپ یا کسب و کار شما چه روندی را طی می کند ، چگونه می توانید بر مشکلات احتمالی غلبه کنید و چگونه ان را حفظ کنید.

۳. برآورد امور مالی

اساساً راه اندازی هر کسب و کاری هزینه دارد. در نتیجه شما باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید برای آن هزینه کنید.
آیا ابزاری برای تامین مالی استارتاپ خود دارید یا نیاز به وام گرفتن دارید؟
آیا  قصد دارید شغل فعلی خود را رها کنید تا روی یک شغل جدید متمرکز شوید ؟
آیا تا زمانی که شروع به کسب درآمد کنید، پول خود را صرف حمایت از آن کرده اید؟

باید یرانداز کنید و ببینید چقدر بودجه نیاز دارید.

کارشناسان معتقدند که استارت‌آپ‌ ها اغلب شکست می‌خورند، زیرا قبل از کسب سود خیلی سریع ناپدید می‌شوند. ایده اینکه بتوانید میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را تخمین بزنید عالی است زیرا می توانید کمی قبل از شروع یک تجارت نیازهای مالی خود را تعیین کنید.

همچنین هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید خیلی زیاد هزینه نکنید. تمام خریدهای لازم برای کسب و کار خود را انجام دهید و از خرید تجهیزات فانتزی جدیدی که به شما در دستیابی به اهداف تجاری شما کمکی نمی کند اجتناب کنید.

ژان فلدن، بنیانگذار و مدیر عامل نیو مدیا، گفت: «بسیاری از استارت آپ ها تمایل دارند پول خود را صرف چیزهای بی مورد کنند. او گفت: «ما با استارت آپ هایی کار کردیم که دو کارمند داشتند اما پول زیادی را در دفاتر خرج کردند. یک فضای حرفه ای سطح بالا که برای یک تیم ۱۰۰ نفره مناسب است.
بهترین کار این است که تا حد امکان فقط برای چیزهایی که برای رشد اقتصادی و موفقیت کسب و کارتان ضروری هستند هزینه کنید. همانطور که شرکت شما رشد می کند، این تجملات را می توان به آرامی اضافه کرد.
در صورت نیاز به کمک مالی، گرفتن وام تجاری از بانک نقطه شروع مناسبی است . به دلیل اینکه استارت آپ ها در ابتدا به بودجه قابل توجهی نیاز دارند و شاید بخواهند یک سرمایه گذار جذب کنند.
سرمایه گذاران می توانند پول زیادی را برای یک شرکت نوپا جمع آوری کنند و از حامیان انتظار داشته باشند که نقش پر رنگی در اداره کسب و کار شما داشته باشند.

از سوی دیگر، می توانید یک کمپین جمع اوری سهام عدالت تشکیل بدهید .شرکت های زیادی در سال های اخیر از این روش استفاده می کنند و ده ها پلتفرم قابل اعتماد در زمینه سرمایه گذاری برای انواع مختلف کسب و کار طراحی شده است.

۴. تعیین ساختار قانونی کسب و کار

مسلما قبل از ثبت شرکت باید تصمیم گیری کنید که چه نوع شرکتی است . ساختار کسب و کار شما از نظر قانونی بر همه چیز تأثیر می گذارد.

مشارکت، همانطور که از نام آن پیداست، به این معنی است که دو یا چند نفر شخصاً به عنوان صاحبان مشاغل مسئول هستند. اگر قادر هستید یک شریک تجاری با مهارت های مکمل پیدا کنید، نباید به تنهایی این کار را انجام دهید. معمولاً توصیه می شود فردی را با این دیدگاه اضافه کنید تا به رونق کسب و کار شما کمک کند.
اگر قصد دارید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکتی جدا کنید، ممکن است بخواهید یکی از چندین نوع شرکت را مقایسه کنید . همین نکته به کسب و کار اجازه می دهد تا به یک نهاد مجزا از صاحبان خود تبدیل شود تا شرکت ها بتوانند مسئولیت داشته باشند، و مالیات را بپردازند، قراردادها را ببندند، از آنها و یا از شخص دیگری شکایت کنند.
با این وجود ، یکی از رایج ترین ساختارها برای مشاغل کوچک، شرکت با مسئولیت معین و محدود است. این ساختار هم از مزایای مالیاتی یک مشارکت پشتیبانی می کند، هم از پشتیبانی های قانونی یک شرکت بهره مند است.
در کل این شما هستید که انتخاب می کنید چه نوع نهادی برای نیازهای شما و اهداف تجاری آینده شما سازگاراست.

۵. ثبت در اداره مالیاتی و پرداخت مالیات بر درآمد

اگر می خواهید به عنوان یک نهاد تجاری و رسمی شناخته شوید باید در  اداره مالیاتی ثبت نام کنید.به منظورانجام این کار به فهرستی از اطلاعات را نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات شرکت می شود. وگرنه تنها کاری که باید انجام دهید این است که برند خود را بصورت قانونی ثبت کنید.
بعلاوه برای دریافت مالیات بر درآمد در کشوری که در آن قرار دارید، باید فرم های خاصی را پر کنید. این فرم ها که شما نیاز دارید تهیه کنید بر اساس ساختار کسب و کار شما مشخص می شوند.

۶. بیمه

بی هیچ تردیدی خرید بیمه نامه برای کسب و کار شما یک اقدام اساسی است که باید قبل از شروع رسمی شرکت انجام شود. از طریق بیمه، در برابر حوادثی مانند آسیب اموال، سرقت یا حتی ادعای مشتری که ممکن است برای شما گران تمام شود نگهداری می شود.
اگر کارمند هم دارید، حداقل به غرامت کارمند و بیمه بیکاری نیاز خواهید داشت. و حتی ممکن است بسته به محل و صنعت خود به انواع دیگری از بیمه ها نیز نیاز داشته باشید.
با این حال به اکثر مشاغل کوچک توصیه می شود که بیمه مسئولیت عمومی را برای صاحبان اموال خریداری کنند که صدمات جانی و صدمات جسمی به خود یا شخص ثالث را پوشش می دهد.
اگر تجارت شما خدمات ارائه می دهد، ممکن است به بیمه مسئولیت حرفه ای هم نیاز داشته باشید که برای جبران کار اشتباهی که کردید و یا کوتاهی که انجام دادید شمارا پوشش می دهد.

۷. ایجاد تیم خودتان

اگر تمایلی ندارید که تنهایی کار کنید، باید یک تیم عالی برای رشد شرکت خود استخدام کنید.

جو اودسکی، مدیر عامل و بنیانگذار MediaMath، گفته است 🙁 کارآفرینان باید به همان اندازه که به محصولات خود توجه می کنند، به عناصر مردمی و مخاطب خود نیز توجه کنند.)

۸. مشخص کردن فروشندگان

اداره یک کسب و کار می تواند پیچیده باشد و شما و تیمتان ممکن است به تنهایی نتوانید آن را اداره کنید . اینجا جایی است که پای فروشندگان شخص ثالث وارد کار می شوند و با شما همکاری می کنند تا به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را به شکل بهتری بگردانید.

اگر از بازاریابی B2B در تجارت خود استفاده می کنید، سعی کنید در یافتن شرکت های وابسته خود دقت کنید. این نوع شرکت‌ها به داده‌های تجاری و حساس دسترسی دارند ، پس به این نکته توجه کنید تا فردی قابل اعتماد را پیدا کنید .

۹. برند و تبلیغات

قبل از شروع فروش محصول یا ارائه خدمات خود، باید نام برند خود را طراحی کرده و ان را تبلیغ کنید.

لوگویی ایجاد کنید که به افراد کمک کند به راحتی برند شما را شناسایی کنند و استفاده از این لوگو در تمام پلتفرم های خود از جمله طراحی سایت شرکت بسیار مهم است.

بهترین راه این است از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات تجارت و محصولات خودتان استفاده کنید و از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی مانند ارائه کارت تخفیف ، قرعه کشی و یا مواردی از این دست استفاده کنید. همیشه اطمینان داشته باشید و حواستان باشد که این شبکه های اجتماعی را به عنوان کسب و کار خود به روز نگه دارید.

به گفته روتا بوون، کارشناس روابط با مشتری، اغلب استارت آپ ها طرز فکر نادرستی در مورد وب سایت خود دارند. او همچنین می گوید: «مشکل این است که آنها سایت خود را به عنوان یک هزینه اضافی می بینند و نه لزوما سرمایه گذاری، و این یک اشتباه بزرگ در عصر دیجیتال امروزی است. صاحبان مشاغل کوچک قبل از شروع باید بدانند حضور گسترده آنلاین چقدر تاثیر پر رنگی دارد .

از طرفی طراحی یک برنامه بازاریابی فراتر از استارتاپ شما برای ایجاد مشتری برای کسب و کار شما الزامی است. این روند در ابتدا به عنوان ارائه محصول یا خدمات با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۱۰. توسعه کسب و کار

در آغاز به عنوان یک کارآفرین وظیفه ی شما راه اندازی و فروش است. با اینکه نیازمند زمان و تلاش است اما شما دائما باید در تلاش باشید تا پایدار و همیشگی باشید. .

مشارکت با برندهای معتبر در صنعت شما راهی عقلانی برای افزایش رشد محسوب می شود . با سایر شرکت ها یا حتی وبلاگ نویسان تأثیرگذار تماس بگیرید و در ازای نمونه های خدمات رایگان محصول از آنها برای تبلیغات  استفاده کنید. با یک موسسه خیریه ارتباط برقرار کنید و مقداری از زمان یا محصولات خود را داوطلب ارائه دهید تا نام خود را در آنجا تبلیغ کنید.

به رشد خود ادامه دهید، زیرا این نکات به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید که هرگز یک نقشه کامل و جامع وجود ندارد. به طور قطع شما برای اداره یک کسب و کار موفق و ماندگار ، باید خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهید.

استفانی موری، مدیرعامل و بنیانگذار Fiddlestix می گوید: “آماده تنظیم باشید.” ممکن است شما بهترین طرح تجاری در جهان را داشته باشید، اما به زودی متوجه خواهید شد که همه چیز در عمل است . امروزه همه چیز در حال تغییر است و شما باید توانایی داشته باشید که به سرعت خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید و حل کنید.

به عنوان یک استارت آپ ،شما باید راه حل مسئله ای را بری اشخاص و کسب و کارها داشته باشید و مطلع باشید که آیا محصول یا خدمات شما گره از مشکل ان ها باز میکند یا نه.

نتیجه گیری

اگر به دنبال راه اندازی یک استارت آپ هستید و برای پیش برد اهداف و  تعیین نیازهای بازار خود دچار نگرانی و دغدغه هستید ما میتوانیم با ارائه مشاوره های کاربردی و کارآمد همراه شما در این مسیر باشیم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.