انتخاب عنوان جذاب برای پست های وبلاگ

انتخاب یک عنوان مناسب برای مقاله کار خیلی سختی نیست اما اینکه نحوه انتخاب عنوان جذاب برای پست های وبلاگ چگونه است؟ نیاز به کمی دقت و تجربه دارد.

همیشه عناوین مهمترین ابزاری بوده اند برای ترغیب کاربران به خواندن یک محتوا یک تیتر خوب شاید بتوان تشبیهش کرد به یک ویترین جذاب به هر میزان که تیتر های جذاب تری برای مقالات انتخاب کنیم افراد بیشتری را ترغیب به بازدید از پست هایمان نموده ایم.

تجسم کنید مطلبی درباره “بهینه سازی سایت ” مدنظر  شماست عنوان مطلب بهینه سازی سایت باشد جذاب تر است یا ترفندهای حرفه ای برای بهینه سازی سایت برای گوگل ؟ قطعا عنوان دومی خیلی ترغیب کننده تر از اولی است. پس به هر میزان که عنوان مقالات و محتوای سایت جذاب تر باشد بازید از آن ها هم بیشتر می شود.

 عناوین پرسشی

عناوینی که سوالی می باشن باعث افزایش کنجکاوی کابران می گردند. گاهی اوقات عناوین سوالی شاید همان سوال ذهن کاربر باشد. با مشاهده عنوان هایی که در ذهن بازیدکننده است احتمال تشویق و ترغیب ایشان به مشاهده محتوای بیشتر می شود. برای مثال : چرا باید از گوگل وب مستر استفاده کنیم؟

عناوین اغراق آمیز

استفاده از عناوین اغراق آمیز یکی از ترفند هایی است که وب مسترها برای تشویق کاربران به مطالعه محتوا می کنند. منظور از عنوان اغراق آمیز عنوانی است که باورکردن آن برای کاربر سخت می باشد یا کاربر تصورش راهم نکند.

مثلا چگونه در ۲۴ ساعت برنامه نویس شویم ؟ یا  ۱۰ نکته که فروش شما را ۱۰۰ برابر می کند.

توجه داشته باشید در انتخاب عناوین اغراق آمیز نبای روغ بگویید فقط باید به شکلی بیان کنید که کاربر کمی شوکه شود.

عناوین بیشتر بدانید

بازدیدکنندگان سایت را به بیشتر دانستن راجع به یک موضوع دعوت کنید. همیشه کاربران به دنبال دانش بیشتر در حوزه مورد علاقه خود هستند. اگر بتوانید حسی را در عنوان انتقال دهید که با خواندن این مقاله به دانسته هایشان اضافه می شود قطعا به مطالعه محتوای شما ترغیب می شوند.

مثال : درباره ترفند های بهینه سازی سایت بیشتر بدانید

عناوین دعوت به انجام یک کار

اگر در عنوان مطلب روش انجام کاری را به بازدید کننده یاد دهید یا  به آن ها یاد دهید چگونه یک کار را به نتیجه برسانند. شما با این روش توانسته اید حس اشتیاق به نتیجه گیری از یک فعالیت را در ذهن کاربران خود تقویت کنید.

برای مثال چگونه یک سایت شخصی بسازیم ؟ یا چگونه لینک اول گوگل باشیم؟

عناوین جلوگیری از وقوع یک مشکل یا زیان

ذهن انسان همیشه در زمان بروز یک سری از مشکلات دچار بحران می شود و ما انسان ها همیشه به دنبال دانش بیشتر برای جلوگیری از بروز و وقوع یک مشکل هستیم به این ترتیب بسیاری از عناوینی که حالت بازدارنده دارند برای کاربران جذاب می باشد و آن ها را ترغیب به مطالعه برای جلوگیری از بروز آن مشکل می کند.

برای مثال چه کاری کنیم که در بورس ضرر نکنیم؟

جمع بندی

در نوشتن محتوا تلاش کنید صادقانه بنویسید . از تجربیات پیروزی ها یا شکست های گذشته بنویسید. سعی نمایید در عناوین از اعداد نیز استفاده کنید مثلا ۲۰ روش جلوگیری از سفید شدن موی سر .

اگر قرار است عنوان شما پرسشی باشد از عباراتی مثل آیا ، چرا ،چگونه ، چطور استفاده کنید همینطور می بتوانید از عبارات دیگر مثل بهترین یا بیشترین و… نیز در ابتدای عناوین استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردم راه های انتخاب عنوان جذاب برای پست های وبلاگ را در حد توان برایتان تشریح نمایم و امیدوارم که برای شما مناسب بوده باشد. همیشه تلاش کنید که عنوان مقاله شما به گونه ای باشد که بیشترین شانس را برای جلب نظر بازدیدکنندگان داشته باشد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.