سرور ابری

معمولا سرور ابری  مانند سرورهای فیزیکی کار می کنند ، بااین حال، عملکرد آنها می تواند بسیار متفاوت باشد.هنگامی که مشتریان سروی ابری را انتخاب می کنند ، به جای فضای فیزیکی ، در واقع فضای سایبری را اجاره یا خریداری می کنند و هزینه فضا و منابع برای استفاده از آن برای مدت زمان معینی پرداخت می شود.

دو نوع سنتی و اصلی از گزینه های میزبانی داریم : میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی. میزبانی مشترک گزینه ارزان تری است که منابع سرور مشترک بین مشتریان به اشتراک گذاشته می شود.

معایب میزبانی مشترک یا میزبانی cPanel عدم انعطاف پذیری و مصرف محدود منابع است.

میزبانی اختصاصی مانند میزبانی وردپرس یک میزبانی پیشرفته است که در آن مشتری یک یا چند سرور فیزیکی را به طور کامل خریداری می کند و همه منابع وی در دسترس است.

یک سرور اختصاصی به کاربر کنترل کامل میزبانی خود را می دهد. میزان منابع برای رسیدگی به ترافیک باید پیش بینی شود ، اگر این منابع کم باشد ، هنگامی که سایت با درخواست ها و ترافیک زیاد مواجه می شود ، سرور دچار اختلال می شود و اگر این منابع زیاد در نظر گرفته شوند ، در صورت عدم نیاز باید هزینه پرداخت کنند.

سرور ابری بهترین راه حل را به مشتریان ارائه می دهد. از آنجا که منابع را می توان در صورت نیاز افزایش داد و در صورت عدم نیاز کاهش داد ، این انعطاف پذیری منجر به صرفه اقتصادی می شود.

برخلاف سرورهای اختصاصی ، سرور مجازی ابری نیز می توانند بر روی hypervisors اجرا شوند.وظیفه آن کنترل قابلیت سیستم عامل ها است ، به همین دلیل، تخصص ظرفیت در زمان نیاز، انجام می شود.
میزبانی ابری از چندین سرور ابری استفاده می کند که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
وقتی که مشتری به منابع بیشتری نیاز داشته باشد ، منابع اختصاص داده می شود و هنگامی که یکی از این سرورها خراب شود ، سرورهای دیگر جایگزین آن می شوند.

اساسی ترین فواید سرورهای ابری شامل:

انعطاف پذیری و توسعه: این فایده اجازه می دهد تا منابع اضافی در هر زمان مورد نیاز اختصاص داده شود.

کم هزینه: مشتریان فقط مبلغی را که در زمان معینی استفاده کرده اند پرداخت می کنند.

سهولت نصب: سرور ابری نیازی به پیکربندی اولیه ندارند.

قابلیت اطمینان: بسته به تعداد سرورهای موجود ، اگر مشکلی در یک یا چند سرور وجود داشته باشد ، منابع از سرورهای استفاده میکنند تا مشتریان به هیچ وجه متوجه آن نشوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.