طراحی UI

طراحی UI و طراحی UX امروزه در صنعت طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از مهمترین ارکان برای پیشرفت یک وب سایت هستند. UX (تجربه کاربر) یک دید کلی با تأکید بر بهینه سازی وب سایت از تجربه کاربر در تعامل با سایت است ، به طوری که کاربر می تواند به آسانی با قسمت های مختلف سایت یا برنامه کار کند، طراحی UI(رابط کاربر )) از جمله طراحی و ایجاد یک نمونه اولیه و واسطه قابل پذیرش از سایت است به منظور اینکه کاربر با سایت تعامل داشته باشد.

مفاهیم طراحی UI و طراحی UX

تعریف منحصر به فرد از طراحی رابط کاربر

طراحی UI، یک رابط کاربری خوب نه تنها در طراحی اجزای اصلی صفحه ، بلکه در ارتباط و مشارکت کاربر در سایت هم موثر است. طراحی رابط کاربری نه تنها در مورد ظاهر سایت ، از جمله رنگ ، نمادها و ،، بلکه نحوه کار با عناصر صفحه مانند منوها ، دکمه های تبلیغاتی و نحوه عملکرد محصولات است و کاربر به آسانی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

نکته اساسی این است که ، سایت باید کارآمدترین رابط را داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی به قسمت های مختلف سایت مانند ویژگی ها ، عملکردها و اهداف دسترسی پیدا کند.

به چه دلیل طراحی رابط کاربری (UI) مورد نیاز است؟

عالی به نظر رسیدن محصول با عناصر هویت بصری یکی از دغدغه های اصلی طراحان وب است. برای موفقیت یک سایت ، مهم است که کاربران به فکر کار با سایت و مشارکت در قسمت های مختلف سایت باشند.

به این ترتیب می توانید میزان موفقیت سایت را ارزیابی کنید. این موارد همیشه مورد بحث بوده است. برخی تصور می کنند داشتن رابط کاربری زیبا مهم و ضروری است و برخی معتقدند سادگی و تفاوت کلید موفقیت است.

ویژگی طراحی رابط کاربری (UI) خوب چیست؟

طراح رابط کاربری به کاربر برای ارتباط برقرار کردن با سایت کمک میکند تا نحوه کار با سایت را بدون هیچ زحمتی درک کند. با وجود تفاوت بین این دو ، برنامه های کاربردی UI و UX حرفه ای برای کیفیت و خدماتی که سایت ارائه می دهد لازم است. در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل رابط کاربری و اصول طراحی، تجربه کاربر باید با هم مورد بررسی قرار گیر تا نتیجه مطلوب به دست آید.

امروزه در بازار ، طراحان و توسعه دهندگان وب در این زمینه تحقیق می کنند تا محصولات و خدمات خود را در سطح حرفه ای ، اصولی ، متفاوت و در بالاترین سطح UI و UX ارائه دهند.

تعریف تجربه کاربری یا UX

مخفف آن به معنای تجربه کاربر است. تجربه کاربری مراحلی است که در آن تلاش می شود تا ارتباط برقرار کردن کاربر با سایت یا برنامه بهبود یابد و همانطور که از نامش پیداست ،

اصلی ترین اصل در تجربه کاربر این است که کاربر تجربه خوب و نتیجه مطلوبی در ارتباط برقرار کردن با سایت داشته باشد.

به طور کلی ، تجربه کاربری عبارتند از: احساسات کاربر قبل از ورود به سایت یا اپلیکیشن و هنگام کار با سایت یا اپلیکیشن و در آخرپس از برقراری ارتباط با قسمت های گوناگون می باشد.
در زمان طراحی و توسعه سایت و اپلیکیشن ، در مراحل آزمایش و به روز رسانی ، سعی می کنیم از افرادی که سایت یا اپلیکیشن را آزمایش کرده اند بازخورد بگیریم تا مشکلات را دوباره حل کنیم و به دنبال نتیجه های عالی برای ارائه یک تجربه کاربری ساده و کاربرپسند هستیم.

چگونه یک طراحی UX خوب صورت بگیرد؟

از لحظه ای که یک کاربر سرمایه گذاری می کند تا بیشترین استفاده را از سایت ببرد ، می توان تعیین کرد که طراحی UX آن سایت چقدر خوب است.
توسعه محصول خاصی که تفاوت زیادی با سایر محصولات موجود در بازار دارد بسیارحائز اهمیت است. تحقیق یک موضوع مهم قبل از توسعه و تولید وب سایت است. طراحی UX نتیجه تحقیق با طراحی رقابتی است که در زمان تحقیقات صورت میگیرد.
همچنین باید توجه داشت که طراحی UX نه تنها احساس خوبی را در کاربر ایجاد می کند بلکه برای فرایند راه اندازی یک کسب و کار ، وب سایت و مراحل تولید سایت برای استفاده مشتریان آن امری مهم است. محتوای برنامه ای که کاربر قرار است با آن در داخل برنامه ارتباط برقرار کند نیز مهم است و نتیجه نهایی را تعیین می کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.