چرا باید تصاویر وب سایت را بهینه کنیم ؟

چرا باید تصاویر وب سایت را بهینه کنیم ؟

بهینه سازی تصاویر سایت یکی از موضوعات داغ برای وب مسترها است.

برخی از کاربران زمانی که از یک وب سایت بازید می کنند جذب تصاویر آن وب سایت می شوند و برای مدتی در آن صفحه باقی می مانند.

انتخاب نام خوب و جذاب برای تصاویر در سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است . تصاویر بهینه سازی شده در میزان سرعت سایت بسیار تاثیر گذار هستند به طوریکه یکی از پارامترهای سایت جی تی متریکس همین موضوع می باش.

تصویر کنید در طراحی سایت شما طراح از تصاویر بسیار زیبا و خاص استفاده کرده است اما با بی اعتنایی از بهینه سازی تصاویر رد شده است حال کاربران بایستی مدت زمان بیشتری را برای بارگذاری صفحات سایت منتظر بمانند .

سرعت پایین سایت برای کاربران بسیار آزاردهنده می باشد و ممکن است تصمیم به ترک وب سایت شما بگیرند این موضوع از چشم گوگل پنهان نخواهد ماند و به مرور زمان گوگل سایت شما را از پیشنهادات خود حذف خواهد کرد چون کاربرانش وب سایت شما را دوست ندارند.

در ادامه قصد دارم به مضوع بهینه سازی تصاویر برای وب سایت بپردازم و این که چقدر این موضوع می تواند به سئو سایت شما کمک کند.

در تصاویر تغییر ایجاد کنید.

سعی کنید تصویری را از سایت دیگری کپی نکنید. این به این معنا نیست که تصاویر را خودتان عکس برداری و یا تهیه کنید .

بلکه بهتر است روی تصاویری که انتخاب می کنید برای وب سایتتان از طریق نرم افزارهای ویرایش تصاویر آن ها را به سایز مناسب تغییر دهید یا لوگو و آدرس سایت خود را در آن قرار دهید یا چندین عکس را با هم ترکیب کنید.

نام تصاویر را حتما بگذارید.

هنگام قرار دادن تصویر در سایت بایستی توجه نمایید که حتما خاصیت title و alt را به تصاویرتان اضافه کنید . تلاش کنید نام تصاویر متناسب با موضوع مطلب نام گذاری کنید چرا که این کار در سئو سایت شما تاثیر مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت و باعث این می شود که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنید. سعی نمایید به جای کاراکتر فاصله در نام از خط فاصله استفاه کنید.

برای مثال تصویر مربوط نامش : untitled.jpg می باشد و  موضوع مطلب شما طراحی سایت می باشد بهتر است عنوان آن را به
web-design.jpg تغییر دهید.

ابعاد تصایر را استاندارد انتخاب کنید.

یادتان باشد بایستی ابعاد تصاویرتان را درست انتخاب کنی. یعنی تصاویر با اندازه های خیلی بزرگ یا کوچک در سایت خود آپلود نکنید.

زیرا هم در کیفیت عکس تاثیر گذار است هم از استاندارد خارج شده و در حجم صفحه شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

و درنهایت سایت شما ظاهری شلخته و نامنظم خواهد گرفت.

برای مثال اگر شما بایستی در صفحه تصویری با ابعاد استاندارد ۵۰۰px  در ۵۰۰px  بار گذاری نمایید چون در استایل های css تعریف نمودید که روی این مقدار باشد دیگر توجهی نمی کنید و تصویر با ابعاد ۸۰۰px در ۸۰۰px  استفاده می کنید . این موضوع باعث می شود که شما از استاندارد سایت خارج شده و موتورهای جستجوگر این موضوع را متوجه می شوند و باعث می شود در نهایت سرعت سایت شما کم شود چون قطعا حجم تصویر شما بالاتر است در  این ابعاد.

حجم تصاویر را کاهش دهید.

کم کردن سایز تصاویر یکی از دغدغه های وب مسترها می باشد زیرا یکی از پارامترهای مهم برای سرعت سایت این موضوع است.

همیشه سعی کنید با در نظر گرفتن کیفیت از کمترین سایز ممکن تصاویر استفاده نمایید.

سعی نمایید تصاویر را با فرمت png ذخیره کنید و بیشتر با این فرمت تصاویر خود را در وب سایت منتشر کنید.

با چه ابزاری تصاویر سایت را بهینه سازی کنم؟

اگر توانایی استفاده از فوتوشاپ را دارید تصاویر خود را در ابعاد مناسب تهیه و از طریق گزینه save for web با کیفیت مطلوب ذخیر و روی سایت خود بارگذاری کنید.

یکی دیگر از راهکارهای استفاده از titny png  که این سایت یکی سایت هایی معروف در حوزه بهینه سازی تصاویر است که بدون کاهش کیفیت تصاویر حجم آن را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

و اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید میتوانید از افزونه این سایت برای کاهش میزان حجم تصاویر استفاده کنید.

نتیجه گیری

همیشه بهینه سازی سایت و بهینه سازی تصاویر سایت را جدی بگیرید و سعی نماید تا حد الامکان تصاویر خود را قبل از بارگذاری روی سایت از نظر اندازه و حجم استاندارد کنید. تصاویر سایت جذاب ترین قسمت برای بسیاری از کاربران است و باعث میشود بتوانید از طریق بهینه سازی آن اعتماد گوگل را بالا ببرید الیته بهتر هست که مقاله “چه کارهایی باعث اعتماد بیشتر گوگل به سایت ما میشود؟” روهم مطالعه کنید.

در پایان امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و همیشه در کسب و کارتان موفق باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.