چطوری یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چطوری یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

خیلی از افراد به دنیال راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای کسب درآمد بیشتر هستند اما نمیدانند باید از کجا شروع کنند در این مقاله من سعی کردم تجربیاتم رو در این حوزه در اختیار شما قراردهم  و بهتون بگم نیازی نیست استرس داشته باشید خوب این مقاله رو بخوانید و سپس شروع کنید.

 استعدادها و توانایی خودتان را شناسایی کنید

اغلب انسان های موفق در سراسر دنیا اگر ازشون سوال کنی که چرا در کسب و کارتون موفق شدید اولین جمله ای که میشنوید این هستکه من عاشق کارم هستم و حس میکنم در انجام این کار استعداد دارم.

خب همین موضوع یک جرقه بزرگ برای شروع یک کار و ایجاد نتایج بزرگ در دنیای کسب و کار هست ، پس اولین کاری که باید انجام بدین این که کشف کنید از انجام دادن چه کاری لذت میبرید و یا اینکه کدوم کار رو اگر ساعت ها انجامش بدید از انجام دادنش خسته نمی شید.

شناخت توانمندی های و استعدادهاتون کمک میکن روی کار سوار باشید و بتونید بهترین نتیجه ممکن رو کسب کنید مثلا اگر شما یک طراح سایت هستید خب خیلی از هزینه های استارتاپ رو میتونید صرفه جویی کنید و شاید با ذوق و سلیقه بهتری می تونید سایت کسب و کار اینترنتی  خودتون رو طراحی کنید در واقع شما توانایی خودتون رو درک کردید و از اون دارید استفاده کنید.

تفاوت استعداد و توانایی

شاید براتون سوال باشه چه تفاوتی بین استعداد و توانایی هست خب جالب بدونید استعداد چیزی هست که در درون شما هست که بدون آموزش میتونید اون کار رو انجام بدید مثلا ذاتا یک فرد فن بیان خوبی داره و بدون هیچ آموزشی میتونه در یک جلسه خوب صحبت کند.

توانایی اکتسابی مثلا شما توانایی این رو دارید که با دوستتون صحبت کنید و از فضای فیزیکی دفتر دوستتون برای جلسات استفاده کنید.

شناخت استعداد ها و توانایی های شما مکملی هستند برای رسیدن شما به اهدافتون که کمک میکنند با سرعت بالاتری به موفقیت برسید.

انتخاب زمینه کسب و کار

مهمترین قسمت این هست برای انتخاب ورود به یک حوزه کسب و کار این هست که بتونید شناسایی کنید آیا خدمات یا محصولات شما به چه میزان از اون استقبال میشه و چقدر مخاطب دارد، آیا با توجه به استعدادها و توانایی هاتون میتونید نیاز بازار رو تامین کنید.

من به شخص پیشنهاد میکنم انتخاب محدوده فعالیت کسب و کار متناسب با تخصص و یا تجربه فرد در یک حوزه کسب و کار سنتی باشه و غیر مرتبط نباشد چون واقعا ممکن هست با چالش هایی روبرو شوید که هیچ گونه ایده ای برای خروج از این چالش ها نداشته باشید.

رقبایتان را آنالیز کنید.

همیشه یادتون باشه چیزی که خیلی از کسب و کارها رو زمین زده اعتماد بنفس کاذب و کوچک پنداری رقبا بوده. در یک بازی گروهی فوتبال مربیان ساعت ها زمان خود را برای آنالیز رقبای خودشون میگذارند تا بتونن نقاط ضعف و قوت تیم ها رو کشف کنند و یا از تجربیات تیم ها در مقابل تیم مقابل استفاده کنند.
آنالیز رقبا به شما این امکان رو میده که بتونید با دید بازتر و همینطور با استفاده از تجربه موفقیت ها و شکست های رقبا با قدرت بیشتری وارد بازار شوید.

امیدوارم که مطالب بالا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی مفید بوده باشد و برای شما بهترین ها را آرزومندم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.