طراحی سایت شرکتی و ۷ نکته کلیدی برای داشتن یک سایت حرفه ای

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی یا طراحی وب سایت شرکتی یکی ازنیازهای اصلی هر شرکت و مجموعه است.
یک وب‌سایت عالی به دنیا نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، باعث می‌شود مردم شما را به یاد بیاورند و به مشتریان بالقوه کمک می‌کند بفهمند که آیا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده‌اند یا خیر.
وب سایت ها همه اینها را از طریق رنگ، شکل و سایر عناصر طراحی به اشتراک می گذارند.

بسیاری از شرکت ها به اهمیت داشتن یک وب سایت خوب، واکنشگرا و جامع پی برده اند.

آنها ارزش حضور آنلاین را دارند که تعاملی است و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

طراحی سایت شرکتی خوب و جذاب زمانی که شما یک تجارت هستید بسیار مهم است.
وب سایت یا اپلیکیشن شرکتی شما علاوه بر اینکه چهره عمومی نام تجاری و کسب و کار شما است، ممکن است تنها راهی باشد که مردم از طریق آن با برند شما تعامل داشته باشند.
مهمتر از آن، این می تواند تفاوت بین فردی باشد که تصمیم می گیرد از شما خرید کند یا با شما کار کند یا اینکه با یکی از رقبای شما معامله کند.

شما باید یک طراحی سایت شرکتی انتخاب کنید که باعث شود مردم به کسب و کار شما اعتماد کنند و به آنها الهام بخشد که بخواهند با شما معامله کنند. از طرح های ما برای رسیدن به این هدف کمک کنید!

نکات کلیدی برای طراحی سایت شرکتی

۱. برنامه داشته باشید

در طراحی سایت شرکتی با ترسیم سفر مشتری خود از اولین باری که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند تا زمانی که مشتری می شود، شروع کنید.

هنگام انجام این کار، به این فکر کنید که آنها قرار است کدام صفحات را ببینند، چه محتوایی را بخوانند و چه پیشنهاداتی را قرار است تبدیل کنند.
درک این موضوع به شما کمک می کند تا سایتی را طراحی کنید که در واقع به پرورش مشتریان از طریق قیف فروش کمک می کند.

پس از طراحی سایت شرکتی اگر برای جمع‌آوری نظرات مشتریان درباره طراحی سایتتان  داده‌ها مشکل دارید، یا فاقد یک CRM هستید که تحقیق در این زمینه را آسان‌تر کند، همیشه می‌توانید با مشتریان خود مصاحبه کنید.
از آنها بپرسید که آیا می توانید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از وقت آنها را برای پرسیدن چند سؤال از آنها در اختیار داشته باشید
تا جایی که می توانید با افراد زیادی مصاحبه کنید، اما نیازی به افراط در این زمینه نیست.

سپس از این داده‌ها برای ترسیم استراتژی خود استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا نقاط لمسی کلیدی وب‌سایت خود یا مناطقی که کاربران با آن‌ها در تعامل هستند را شناسایی کنید.

پاسخ به این سوالات به شما در جهت دهی به طراحی سایت شرکتی شما کمک می کند.
آیا تصاویر آن‌ها به بهترین شکل ممکن به این مناطق کمک می‌کند که شما می‌خواهید؟
یک پالت رنگ خاص چطور؟
شروع نقشه سفر مشتری به ایجاد پاسخ برای این سوالات و تقویت بهتر طراحی شما کمک خواهد کرد.

۲. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید و اصطکاک را کاهش دهید

در طراحی سایت شرکتی ممکن است عناصر خاصی در وب سایت شما ارزش و پیامی را که می خواهید منتقل کنید کاهش می دهد. انیمیشن‌های پیچیده، محتوای بیش از حد طولانی، و تصاویر وب‌سایت  تنها چند مثال هستند.
با توجه به مخاطبانی که فقط هشت ثانیه طول می کشد، باید کاملاً مشخص کنید که کاربر شما در صفحه ای که مشاهده می کند چه چیزی یاد می گیرد و طراحی شما نباید از این موضوع کم کند.

۳. رضایت مشتریان را اضافه کنید

اگر زمانی که در دیجی کالا هستید مانند بسیاری از مردم خرید می‌کنید، به احتمال زیاد به سمت محصولاتی می‌روید که عمدتاً حاوی نظرات چهار تا پنج ستاره از افرادی هستند که تجربیات خود را درباره یک محصول نوشته‌اند.

با نگاهی به این بررسی‌ها، ما به محصول اعتماد می‌کنیم که آنچه را که وعده می‌دهد انجام می‌دهد و ما به آن نیاز داریم، که به نوبه خود ما را به خرید آن سوق می‌دهد.

همین اثر در مورد محصول یا خدمات و وب سایت شما اعمال می شود. اگر کاربران گواهی‌های تاثیرگذار از افراد واقعی را ببینند، مطالعات نشان می‌دهد که مشتریان بالقوه شما ۵۸٪ بیشتر احتمال دارد محصول شما را بخرند.

اما توصیفات شما از نظر بصری چگونه باید به نظر برسند تا وقتی کاربران شما آن‌ها را می‌بینند، به‌طور مؤثری آن اعتماد را در بین کاربران ایجاد کنند؟

خوب در طراحی سایت شرکتی چند استراتژی وجود دارد که می توانید در پیش بگیرید.
اما ابتدا باید به این فکر کنید که چه فرمتی از گواهینامه می خواهید، متن یا ویدیو. از نظر تاریخی، توصیفات ویدیویی بهترین هستند.
این به این دلیل است که این رسانه به طور طبیعی توجه کاربر شما را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند و همچنین ارتباط انسانی قوی‌تری ایجاد می‌کند تا بتواند صداها و چهره‌های افراد واقعی را ببیند.

با این حال، شما همچنین گزینه ای از توصیفات متنی دارید، که وقتی به درستی طراحی و ترکیب شوند، همچنان به ایجاد اعتماد با کاربران شما کمک می کنند.

۴. فراخوانی برای اقدام را اجرا کنید

در طراحی سایت شرکتی هنگامی که بازدیدکنندگان شما وارد سایت شما شدند (احتمالاً از طریق وبلاگ یا صفحه اصلی)، باید آنها را به مکان هایی در وب سایت خود راهنمایی کنید که به آنها کمک می کند تا به مشتری شوند.
مردم تنبل هستند، پس این کار را برای آنها آسان کنید. آنها را در جهت درست راهنمایی کنید تا مجبور نشوند برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند تلاش کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود طراحی وب با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از فراخوان‌های استراتژیک قرار گرفته در قسمت‌هایی مانند سمت راست بالای پیمایش، زیر بخش‌هایی که نیاز به اقدام دارند و در پایین صفحات وب‌سایت‌تان است.

به عنوان مثال، اگر آنها در یک وب سایت هستند و در مورد مواد مورد استفاده برای ساخت یک کمد سفارشی یاد می گیرند، به احتمال زیاد هنوز خود را آموزش می دهند و از مشکل خود آگاه می شوند.
به جای اینکه آنها را به تماس با ما هدایت کنید، به آنها کمک کنید تا راهنمای جامعی در مورد مصالح ساختمانی کمدهای سفارشی مشاهده کنند.
آنها به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می شوند زیرا نگرانی فعلی آنهاست.

این نوع پیشنهادها همچنین از مزیت ایجاد اعتماد با کاربران شما برخوردار هستند.
اگر اینها برای آموزش آنها تلاش کنند، شرکت شما را به عنوان یک رهبر فکری می بینند و باعث می شود که آنها در تحقیق در مورد خدمات شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

۵. منوی ناوبری مناسب

در طراحی سایت شرکتی، ناوبری بسیار کلیدی است.
در اصل این منوی ناوبری است است که مکان‌های اصلی را که کاربران می‌توانند از آن بازدید کنند را نشان می‌دهد.
به این صورت است که کاربران به راحتی می‌توانند در حوزه‌هایی مانند خدمات، محصولات، وبلاگ و غیره شما عمیق‌تر بگردند.
هیچ چیز بدتر از یک سایت با یک رابط ناوبری آشفته یا گیج کننده نیست.
شیوه‌های طراحی ضعیف مانند پر کردن بیش از حد ناوبری، استفاده از فرامتن مبهم یا گیج کننده، و کمبود یا سازماندهی می‌توانند پیدا کردن جایی که می‌خواهند بروند را برای بازدیدکنندگان شما دشوار می‌سازد.

در طراحی سایت شرکتی شما اگر کاربران نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، دلیلی برای ماندن در سایت شما ندارند.
در عوض، آنها مطمئناً جهش خواهند کرد و رقیبی را پیدا خواهند کرد که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

هنگام بهبود ناوبری وب سایت خود، مهم است که اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان شما به راحتی می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
این شامل محتوای ساده، سلسله‌مراتب پیمایش و طراحی واکنش‌گرا می‌شود، بنابراین تجربه در تلفن همراه تغییر زیادی نمی‌کند.

۶. به بازدیدکنندگان اجازه دهید در صفحه اصلی شما حرکت کنند

زمانی بود که طراحی سایت شرکتی نسبت به طولانی کردن صفحات وب سایت خود، به خصوص صفحه اصلی شما، محتاط بودیم.
این به دلیل ترس از اسکرول نکردن کاربران بود، بنابراین مردم مجبور شدند سعی کنند آنچه را که می‌توانند در رایج‌ترین اندازه صفحه نمایشی که افراد با آن وب‌سایت خود را مشاهده می‌کنند، قرار دهند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ توسط گروه نیلسن نورمن، ۷۴ درصد از زمان مشاهده در یک صفحه وب سایت در دو صفحه نمایش اول، حداکثر تا ۲۱۶۰ پیکسل به صورت افقی صرف شد. بنابراین نیازی به ترس از ایجاد یک تجربه قوی‌تر در پایین‌ترین حالت وجود ندارد.

پیمایش‌های تمیز و سازمان‌دهی‌شده مانند این به کاربر اجازه می‌دهد تا بداند که می‌خواهید به راحتی در وب‌سایت شما حرکت کند و هیچ چیز برای پنهان کردن وجود ندارد.

در نتیجه، کاربران شما به احتمال زیاد تعداد صفحات بیشتری را در طول حضور خود بازدید می کنند و زمان صرف شده در وب سایت شما را افزایش می دهد و برای سئو سایت شما بسیار مفید است.

۷. از فضای خالی نترسید

در طراحی حرفه ای وب سایت فضای خالی یکی از عناصر طراحی ضروری است که به شما کمک می کند صفحه را جدا کرده و خوانایی را افزایش دهید.
فضای سفید که «فضای منفی» نیز نامیده می‌شود، به نواحی اطراف عناصر یک صفحه که خالی و فاقد محتوا یا آیتم‌های بصری هستند، اشاره دارد.

فضای سفید همچنین نقش مهمی در فرآیند طراحی و موقعیت یابی عناصر وب سایت ایفا می کند.
در حالی که فضای خالی بیشتر می‌تواند تعیین کند که چه بخش‌هایی از هم جدا هستند و چشم را هدایت می‌کنند، فضای خالی کمتری می‌تواند تعیین کند که کدام عناصر به دلیل نزدیکی به یکدیگر مرتبط هستند.

۷. سایت شما باید واکنشگرا باشد

این روزها بسیار مهم است که برای بهینه سازی سایت خود برای موبایل زمان بگذارید.

بیش از ، ۸۰ درصد از کاربران اینترنت صاحب یک گوشی هوشمند هستند، و «گوگل می‌گوید ۶۱ درصد از کاربران بعید است به سایت تلفن همراهی که دسترسی به آن مشکل داشتند بازگردند و ۴۰ درصد به جای آن از سایت رقیب بازدید می‌کنند».

من اگر جای شما بودم کمی نگران بودم.

اما چیزی فراتر از پاسخگویی بصری است. این امری ضروری است که سایت خود را متناسب با نیازها و خواسته های بازدیدکنندگان خود تنظیم کنید.
از خود بپرسید، چرا کسی می‌خواهد به سایت من از طریق تلفن همراه دسترسی داشته باشد؟
آن ها به دنبال چه چیزهایی می گردند؟
آیا تجربه من در حال حاضر به آنها این امکان را می دهد که آن کارها را به راحتی انجام دهند؟

چرا طراحی سایت شرکتی اهمیت دارد؟

طراحی سایت شرکتی یا طراحی وب سایت شرکتی شما به دلایل مختلفی مهم است.

شاید بزرگترین آن این باشد که در نهایت می توانید روزانه ده ها هزار بازدید کننده در وب سایت شرکت شما داشته باشید.
اگر طراحی سایت شرکتی شما الهام بخش و قابل اعتماد نباشد، یا اطلاعاتی را که بازدیدکنندگان شما به دنبال آن هستند را ارائه نکند، شانس موفقیت کسب و کار خود را کاهش می دهید.
یک طراحی سایت موثر و جذاب به شما کمک می کند تا هر دوی این الزامات را در کنار طیف وسیعی از عوامل دیگر برآورده کنید.

همچنین شایان ذکر است که در بسیاری از موارد، وب سایت شرکتی شما تنها چیزی است که مردم هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید از شما، ثبت نام در لیست پستی شما یا انجام نوع دیگری از تراکنش به آن نگاه می کنند.
شما معمولاً نمی توانید با تماس گرفتن با یک نفر برای ارائه پیشنهاد فروش، مشکلات طراحی وب خود را حل کنید!
اگر طراحی سایت شرکتی شما بد باشد، مشتریان هدف شما به سادگی به جای دیگری خواهند رفت.

از چه طرح های رنگی برای طراحی وب شرکتی استفاده کنیم؟

طرح‌های رنگی خوب برای وب‌سایت‌های شرکتی معمولاً آنهایی هستند که پیام جدی و پایداری را منتقل می‌کنند. به این ترتیب، یافتن طرح‌های وب‌سایت شرکتی که از آبی، سبز یا سیاه در کنار سفید استفاده می‌کنند، رایج است.

با این حال، اولین هدف شما باید این باشد که طراحی سایت شرکتی شما نشان دهنده برند شما باشد.  طراحی سایت شرکتی به این معنی نیست که به دنبال استفاده از رنگ های خاص باشید. درعوض، بر جنبه های دیگر طراحی خود تمرکز کنید و رنگ هایی را که بازتاب دهنده کسب و کار شما هستند، پیاده سازی کنید.

آیا طراحی مینیمالیستی برای وب سایت های شرکتی بهترین است؟

طراحی وب مینیمالیستی یک گزینه محبوب برای وب سایت های شرکتی است.
انتخاب یک طراحی مینیمالیستی می تواند به شما کمک کند تا یک وب سایت شیک و پیامی واضح ارائه دهید.
با این حال، این بدان معنا نیست که بهترین گزینه برای شماست.
هر طرحی را که انتخاب می کنید، می توانید به طور مداوم تجربه کاربری را آزمایش کنید و طراحی خود را به گونه ای تغییر دهید که مناسب مخاطبان باشد و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند.

طراحی وب شرکتی من باید به من در رسیدن به چه چیزی کمک کند؟

بستگی به این دارد که از وب سایت خود برای چه کاری استفاده می کنید.
اگر بیشتر تجارت خود را به صورت آفلاین انجام می دهید، وب سایت شما ممکن است یک پورتال اطلاعاتی ساده یا «چهره» شرکتی شما باشد.
در مقابل، ممکن است لازم باشد از وب سایت خود به عنوان یک پورتال خدمات مشتری یا فروش مستقیم محصولات خود استفاده کنید. اهداف شما هر چه باشد، مطمئن شوید که یک طراحی وب شرکتی را متناسب با نیازهای خود انتخاب می کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.