cpanel

یکی از مشهور ترین برنامه کنترل پنل در هاست لینوکس Cpanel می باشد. بیشتر شرکت های میزبانی ، CPanel را به عنوان یک کنترل پنل راحت برای استفاده و مقرون به صرفه در انواع خدمات میزبانی cPanel و WordPress و سایت های اپن سورس مثل php  ارائه می دهند.

علت های پرطرفداری سی پنل:

-بسیار سریع بارگیری می شود بنابراین مدیریت سایت و فایل های مربوطه سریعتر انجام می شود.

-دارای تمام ویژگی ها و امکانات مورد نیاز برای مدیریت جامع خدمات میزبانی است.
این ویژگی ها بسیار ساده و قابل فهمیدن هستند و کاربرانی که دانش و اطلاعات زیادی در زمینه میزبانی یا هاستینگ ندارند به آسانی میتوانند از این خدمات بهرمند بشوند.

-همچنین میتوانید کاربران ftp را پیکربندی کرده و رمزهای عبور آنها را حفظ کنید ، یک دامنه ایجاد کنید و یک دامنه و زیر دامنه اضافه کنید ، حساب های ایمیل را مدیریت کنید ، یک برنامه پاسخگویی خودکار ایمیل را اجرا کنید ، سایت را در برابر اسپم یا آدرس های IP مخرب حفظ کنید .

– ویژگی،خدمات و برنامه های خوب دیگری نیز دارد ، به عنوان مثال ، مدیریت پایگاه داده با استفاده از Cpanel بسیار راحت می باشد .

-در قسمت های مربوط به پایگاه های داده MySQL و PHPMyAdmin ، نحوه مدیریت فعالیت هایی مانند ایجاد پایگاه داده ، مدیریت کاربران و گذرواژه های جدید ، راه اندازی پایگاه داده SQL برای همگام سازی با دامنه ها و زیر دامنه های مختلف و پشتیبان گیری را بیاموزید.

-به راحتی میزان پهنای باند و فضای دیسک مورد استفاده را ببینید و دیسک یا پهنای باند را قبل از اتمام کار بیشتر کنید.
هرچیزی که در بالا مطرح شد، ابزارهای متداولی است که بیشتر مدیران وب سایت برای مدیریت سایت خود مورد استفاده قرار میدهند .

با CPanel ، یک کاربر معمولی می تواند به سرعت یک مدیر وب حرفه ای شود زیرا کار با C-Panel و درک آن بسیار آسان است.
رابط کاربری گرافیکی (GUI) C یک برد بسیار ساده و سیستماتیک که همه ابزارهای وب لازم را با آیکون ها و منوهای آسان و قابل فهم ارائه می دهد.

استفاده از ابزارها و برنامه های گوناگون حتی برای مبتدیان راحت است.

C-Panel همچنین دارای رابط های مختلف خودکار است که به کاربر در درک ویژگی ها و استفاده از آنها کمک می کند ، بنابراین در مدت زمان کوتاهی کاربر می تواند متخصص مدیریت سایت و پایگاه داده شود.

علاوه براین، C-Panel برای انواع خدمات مانند سرور اختصاصی ، میزبانی مشترک ، سرور مجازی ، نمایندگی میزبانی لینوکس  و غیره استفاده شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.