۱۰ روش بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی که به SMM معروف است یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که توسط آن مخاطبان زیادی را به کسب‌ وکار خود جذب می کنید و در نتیجه فروش و نرخ تبدیل وب‌سایت‌تان افزایش می یابد.

تاکتیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

این مقاله قصد دارد شما را با ۱۰ استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا کند.

۱. اهدافی که در فضای مجازی دنبال می کنید را تعیین کنید

برای هدف گذاری باید در مورد نوع کاری که انجام دهید دقیق فکر کنید و هدفی را دنبال کنید که هوشمندانه باشد برای مثال :اول کلمات خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، مربوط، و زمان محدودو… .

کسب و کارهای خاص و متفاوت ، دارای هدف های متفاوتی‌اند، از این رو گزینه‌هایتان را مشخص کنید ، و اجازه دهید هدف‌هایتان باقی استراتژی‌تان را هدایت کنند.

۵ هدف کلی به عنوان یک نقطه شروع

افزایش آگاهی برند: این برای کسب‌وکارهای جدیدتر مناسب است که در تلاشند برندشان را در فضای اجتماعی رو به رشد و متعادل‌تر معرفی کنند .

ایجاد سرنخ‌های جدید: در صورتی که به دنبال سرنخ‌های جدیدی هستید،از رسانه اجتماعی برای گرفتن ایمیل مشترکین، ثبت کننده ی وقایع و اطلاعات جدید استفاده کنید.

ایجاد ترافیک وب سایت : چنانچه به دنبال افزایش ترافیک پست های وبلاگ یا صفحات محصول در سایت هستید، می توانید پیوندهای رسانه های اجتماعی را به اشتراک بگذارید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

افزایش فروش آنلاین: برای تجارت الکترونیکی ، می توانید از شبکه های اجتماعی برای ارتقا و افزایش فروش استفاده کنید.

تقویت پشتیبانی مشتری: بی شک کسب و کار شما به یک مکان مرکزی برای پاسخ به سوالات و نگرانی های مشتری نیاز دارد، می توانید از رسانه های اجتماعی به عنوان مرکزی برای تعامل آنلاین با مشتریان خود استفاده کنید.

۲. تعیین کانال های رسانه های اجتماعی مناسب

برگزیدن کانال‌های رسانه‌های اجتماعی صحیح با درک مخاطبان هدف شما و اینکه از کدام شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند شروع می‌شود.
کانال های رسانه های اجتماعی که برای تمرکز بر روی آنها انتخاب می کنید نیز باید با اهداف شما مرتبط باشند.
لینکدین یک کانال مناسب برای شما است اگر شما یک فرد B2B هستید و می خواهید سرنخ های بیشتری داشته باشید ،

اگر تازه کار هستید، از همان ابتدا بر روی یک کانال تمرکز کنید و در آن حضور مستمر داشته باشید .
به نظر می رسد فیسبوک و اینستاگرام بهترین مکان برای شروع هستند. وقتی حضورتان ثابت و پر رنگ شد ، می‌توانید به منظور استفاده ی بیشتر کاربران به شبکه‌های بیشتری برای گسترش کارتان فکر کنید .

۳. ایجاد حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی

برای ثبت نام در حساب های خود وقت بگذارید. چون این ساده ترین مرحله در این لیست است.
ثبت نام در تمام کانال های اصلی رسانه های اجتماعی مجانی است و هرکسی لینک های ثبت نام آسان را در صفحه اصلی خود دارد.
در برخی از شبکه ها مانند فیس بوک، ابتدا باید یک حساب شخصی ایجاد کنید و سپس یک صفحه برای کسب و کار خود راه اندازی کنید.

پیوندهایی که به آنها نیاز دارید

فیس بوک:

برای داشتن یک صفحه تجاری در فیس بوک، ابتدا باید یک پروفایل شخصی بسازید. ایجاد یک حساب تجاری به ایجاد یک حساب شخصی بستگی دارد.

توییتر:

برای ساخت یک حساب کاربری باید نامی داشته باشیدهمچنین در صورت تمایل می توانید بعداً نام خود را در آن تغییر دهید.

اینستاگرام:

برنامه اینستاگرام را به منظور ایجاد حساب در گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید . یک حساب تجاری برای تشخیص و تجزیه و تحلیل بهتر انتخاب کنید.

لینکدین:

در اول کار یک حساب شخصی ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی یک صفحه سازمانی برای کسب و کار خود باز کنید.

پینترست:

اگر حساب شخصی دارید می توانید آن را به یک حساب تجاری تغییر دهید تا بتوانید در آینده از ان جهت تبلیغات استفاده کنید.

یوتیوب :

همانطور که می دانید گوگل صاحب یوتیوب است ، بنابراین ابتدا به یک حساب Google نیاز خواهید داشت.

سپس می توانید یوتیوب را مرور کنید و صفحه خود را با اطلاعات کسب و کار خود شخصی کنید.

اسنپ ​​چت:

برنامه ی اسنپ چت را دانلود کنید . همچنین به خاطر داشته باشید که نمی توانید نام کاربری اسنپ چت خود را تغییر دهید، بنابراین نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده کسب و کار شما باشد.

۴. تجزیه و تحلیل رقبا

قبل از وارد شدن به موضوع تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا ، زمانی مختص به تحقیق در مورد رقابت و تحلیل رویکردهای آن اختصاص دهید.
تعداد لایک‌ها و فالوورهای رقبای شما، محتوایی که پست می‌کنند، چند بار پست می‌کنند و میانگین تعداد لایک‌ها و نظرات آنها چقدر است را پیگیری کنید.
توجه داشته باشید که آنها چگونه کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی ارائه می دهند تا شما بتوانید همان کار را انجام دهید یا عمداً برعکس آن را انجام دهید تا بتوانید متمایز شوید.
بعلاوه آنچه را که از این فرآیند می آموزید و آنچه فکر می کنید آنها می توانند بهتر انجام دهند را بنویسید.
این تجزیه و تحلیل می تواند الهام بخش نحوه برخورد شما با رسانه های اجتماعی و معیارهایی باشد که برای حساب خود استفاده می کنید.

۵. یک حضور اولیه برای خود ایجاد کنید

ایجاد یک حضور اولیه به معنای تکمیل اطلاعات کسب و کار، افزودن چند عکس و ایجاد اولین پست شماست.
تا جایی که می توانید تلاش کنید تا وقتی که یک پایه محکم و استوار و تمام اطلاعات اولیه در صفحه خود ندارید فالو نکنید.
اکثر کانال ها شما را به مراحلی که باید بردارید هدایت می کنند.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

پس از وارد کردن اطلاعات کسب و کار خود باید نگاهی اجمالی به کسب و کار خود داشته باشید و اطلاعات تماس و پیوندهایی به سایت خود ارائه دهید.
در آپلود تصاویر ممکن است بخواهید عکس نمایه شما چیزی قابل تشخیص باشد، مانند لوگوی شما. مطمئن شوید که عکس های شما اندازه مناسبی دارند و می توان آنها را به درستی در موبایل و ویندوز مشاهده کرد.

اولین پست خود را نشر کنید و مطمئن شوید که افرادی که به صفحه شما می آیند تأثیر خوبی دارند. اولین پست شما می تواند چیزی به سادگی زیر باشد: به صفحه فیس بوک [نام تجاری] خوش آمدید! صفحه ما را به دلیل [نوع محتوایی که تولید کردید] لایک کنید.

حتما پیگیر مخاطبینتان باشید ، با مشتریان وفادار خود که می دانید آنها را دوست دارند شروع کنید و حساب جدید خود را پیگیری کنید.
اکثر کانال های اجتماعی مخاطبانی را توصیه می کنند که پیوستگی اولیه عالی برقرار کرده اند.

۶.جدول زمانی برای شبکه های اجتماعی 

برنامه رسانه های اجتماعی تقویمی از ایده های محتوایی است که به شما کمک می کند به طور مداوم محتوای با کیفیت را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، که کلید دستیابی به اهداف و افزایش فالوورهای شما است.
رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد انسجام است، بنابراین شما حداقل باید ۲۰ دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی خود صرف کنید تا به طور مرتب و پیوسته با فالوورهای خود ارتباط برقرار کرده و پست کنید.

در اغاز کار فهرستی از انواع محتوایی که می خواهید به طور منظم منتشر کنید بنویسید. حتما نباید محتوای شما خودبینانه یا تبلیغاتی باشد.

یک رویه رایج در رسانه های اجتماعی پیروی از قانون ۲۰/۸۰ است، به این معنی که ۸۰ درصد محتوا مفید، آموزشی یا سرگرم کننده است و ۲۰ درصد آن برای فروش است .

به عنوان نمونه، یک استودیو ورزشی را در نظر بگیرید که می خواهد ترکیبی از محتوا از جمله نقل قول های انگیزشی، نکات ویدیویی ۳۰ ثانیه ای از سازندگانش، پیوندهای برنامه هفتگی، مقالات مفید، تخفیف برای اعضای جدید، و عکس های کلاس های اخیرشان را منتشر کند.

۷. تبلیغات در کانال های رسانه های اجتماعی

به این معناست که نام کانال خود را در کانال های دیگری منشتر کنید تا افراد بیشتری شما را دنبال کنند.
همچنین راهی مناسب است برای افزایش فالوورهای شما تا همه پست های شما تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود.
ممکن است فضای بیشتری برای تبلیغ کانال های رسانه های اجتماعی خود داشته باشید و تأثیرگذاری بر آنها مقرون به صرفه نخواهد بود.

در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید میزبان خود را تبلیغ کنید:

سایت شما: دکمه هایی برای اتصال به کانال های اجتماعی خود ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان سایت شما بتوانند به راحتی حساب های اجتماعی شما را پیدا کنند.

لیست ایمیل شما: هنگامی که حساب رسانه اجتماعی خود را می سازید به لیست ایمیل خود اطلاع دهید.
سپس دکمه هایی را در کانال های اجتماعی خود در پاورقی هر یک از ایمیل های بازاریابی خود قرار دهید.

ایمیل خود را امضا کنید: پیوندهای رسانه های اجتماعی را برای امضای ایمیل تجاری خود اضافه کنید.

به کارمندان خود ایمیل بزنید: به کارمندان خود انگیزه بدهید تا کانال رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند و مخاطبان خود را به این کار تشویق کنید.

نماد فروشگاه: یک نماد در فروشگاه خود با نام یا URL خود در رسانه های اجتماعی نشر دهید .

سایر رسانه های اجتماعی شما: مخاطبان خود را ترغیب کنید تا از رسانه ها شما مختلف را دنبال کنند.

تبلیغات اجتماعی: همچنین شما می توانید تبلیغاتی را برای جلب نظر مخاطبان جدید اجرا کنید.

۸. نتایج را ارزیابی کنید

تنها یافته های شما می تواند نشان دهد که تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی چقدر موفقیت‌آمیز بوده است و چقدر برای رسیدن به اهدافتان تلاش می‌کنید.
می توانید ببینید چه تعداد فالوور به دست آورده اید، چه میزان ترافیک به سایت خود ارسال کرده اید، چه تعداد تعاملی پست های شما دریافت کردهاست .
اغلب شبکه های اصلی رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهند با وجود پلتفرم های تحلیلی خود دسترسی داشته باشید.
اگر تصمیم به استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی دارید، می توانید از قسمت تحلیل نیز استفاده کنید.

بهتر است معیارهای رایجی را که برای شما مناسب است مرور کنید:

فالورها و لایک ها مخاطبین رسانه های اجتماعی شما را نشان می دهد .

بازدید هم نشان می دهد چند نفر واقعاً پست های شما را در رسانه های اجتماعی می بینند.

و تعاملات تعداد لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری هایی که محتوای شما دریافت کرده است .

کلیک ها به تعداد دفعاتی که روی پست شما کلیک شده است .

۹. بهینه سازی برای بهترین عملکرد

تا وقتی که داده ها را در درست خود دارید، می توانید برخی از اطلاعات خود را در برنامه تبلیغات خود پیاده سازی کنید و آن را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.
به جای ان که کسب و کار شما بیشترین کلیک، بازدید و تعامل را می گیرد توجه کنید و برنامه خود را بر اساس محتوا و پست ها قرار دهید.
به این مثال دقت کنید : اگر استودیو ورزشی تعامل ویدیویی بیشتری داشته باشد، ممکن است بخواهید ویدیوهای بیشتری را در کانال هایی مانند فیس بوک، استوری اینستاگرام یا یوتیوب ایجاد کنید.

بهینه سازی راهی مناسب است برای رسیدن به اهدافتان . اگر در افزایش مخاطب یا تعامل با مشکل مواجه هستید، زمان آن رسیده است که تبلیغات پولی را امتحان کنید تا به هدف جدیدی در مقابل مخاطبان خود برسید.
برای افزایش ترافیک خود به پست های خود هشتگ اضافه کنید، یا سعی کنید نظرسنجی ارسال کنید و مستقیماً از دنبال کنندگان خود بپرسید که دوست دارند در مورد کسب و کار شما چه چیزی ببینند.

۱۰. تبلیغات محصولات و خدمات

تبلیغات در رسانه های اجتماعی راهی بسیار مناسب و کارامد برای قرار دادن محصولات و خدمات خود در مقابل مخاطبان بزرگتر و ایجاد فروش است.
قبل از اینکه پول خود را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی خرج کنید، سعی کنید به طور مرتب تبلیغ کنید و در کانال های خود پیشنهاد قیمت بدهید.و مطمئن شوید که از یک تصویر جذاب برای جذب مخاطبان استفاده می کنید.

شرکت در Coffee and Tea District کار بزرگی برای تبلیغ ۲۵ سالگی آنها انجام داد. تبلیغاتی به مناسبت این سالگرد. آنها یک نسخه واضح و قانع کننده با تمام جزئیات پیشنهادات می نویسند. در نهایت، آنها یک تصویر رنگی را با فرض اینکه در فید کاربر ظاهر می شود، پیوست می کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی اصلی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، اسنپ چت و یوتیوب) دارای ویژگی های تبلیغاتی برای کمک به افزایش ترافیک وب سایت و افزایش فروش و دسترسی هستند.
شما مجبور نیستید برای کسب و کار خود تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا کنید. با این وجود، اگر میخواهید تبلیغ محصول یا خدمات خودتان را برای دستیابی به مخاطبان جدید کنید ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی یک راه کاربردی برای افزایش ترافیک شماست.
در صورتیکه محصول یا خدماتی دارید، تبلیغات ارگانیک موفقی که در گذشته اجرا کرده‌اید را مرور کنید که چگونه می‌توانید از اجزای موفق این پیشنهاد در تبلیغات پولی خود استفاده کنید.

چند نمونه از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای اجرا:

تخفیف در فروشگاه : به مشتریان خود آزادی کامل بدهید تا محصول یا خدماتی را که می خواهند با قیمتی همراه با تخفیف خریداری کنند.

تبلیغ یک محصول جدید : ایجاد تبلیغات و فروش برای محصولات جدید با نمایش آنها در تبلیغات.

نکاتی برای مشتریان جدید : با تبلیغات رسانه های اجتماعی خود، غیرمشتریان را هدف قرار دهید و آنها را تشویق کنید تا اولین خرید خود را با شما انجام دهند.

دانلود کتاب الکترونیکی : تخصص خود را در این صنعت به نمایش بگذارید و با تبلیغ کتاب الکترونیکی به مخاطبان هدف خود، فالوورهای خود را افزایش دهید.

وبینار / تبلیغات رویداد : حضور آنلاین خود را برای رویدادهای آنلاین و آفلاین خود و با ارسال دعوت نامه برای رویداد آینده خود را زیاد کنید .

پیشنهاد : با تبلیغ یک هدیه رایگان توجه را به خود جلب کنید. با یک صفحه فرود شرط بندی، می توانید اطلاعات تماس را جمع آوری کرده و برنده را انتخاب کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.