پرسونال برندینگ

دراین مقاله قصد داریم تا در رابطه با برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) صحبت کنیم در پست های قبلی راجب برندینگ حرف زدیم و نیز گفتیم که هر برندی باید بتواند خدمات خود را به بهترین حالت ممکن به مخاطبان هدف خود نشان دهد که این امر باعث بالا رفتن شناخت از برند شما می شود.اما وقتی این کارها را برای یک نفر انجام می دهیم، در حقیقت روی  پرسونال برندینگ  کار می کنیم.

در این مقاله به بررسی برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) ، مزایای آن و ساخت  ان در ۷ تکنیکم می پردازیم.

اکثر مردم دوست دارند برند شخصی خود را تبلیغ کنند. مطمئنا می دانید که برند چیست – هر وقت در مورد بازاریابی تأثیرگذار صحبت می کنیم، معمولاً منظورمان برندها هستند. ممکن است  شما خیلی به برند خود فکر نکنید. ایده “برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) ” برای اکثر مردم غیرمعمول است.
اما در این دنیای دیجیتال که همه چیزهای خوب یا بد به اینترنت بستگی دارد، برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) بیش از هر زمان دیگری مهم است.

برند شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

برند شخصی شما بهترین راهی است که خودتان را تبلیغ می کنید. این برند دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها، تجربه و شخصیت است که می خواهید برای دیدن جهان از آنها استفاده کنید.
برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ)  داستان زندگی و اتیکت شما را بیان می کند و در رفتار، نگرش، جملات گفته شده و ناگفته و تمایلات شما منعکس می شود.
شما از برند شخصی استفاده می کنید تا خود را از دیگر رقبای کسب و کار خود متمایز کنید.

از دیدگاه تخصصی ، برند شخصی شما تصویری است که مردم از شما می بینند. این برند می تواند ترکیبی از طرز دید آنها به شما در زندگی حقیقی یا  نحوه نمایش شما توسط رسانه ها و درک مردم از چیزهایی که شما دوست دارید مردم راجب شما بدانند.
قبل از رشد اینترنت، شاید تعریف برند شخصی همان کارت ویزیت بود. در گذشته حتی اگر در رسانه ها شناخته شده بودید یا به خاطر تبلیغاتتان مشهور بودید، اما باز هم تعدای کمی از افراد شما را می شناختند چون دسترسی به اطلاعات شما محدود بود.
اما در دنیای امروزی که هر چیز کوچکی به مرور زمان در شبکه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد، کاربران دسترسی آزاد به اطلاعات دارند و میتوانند در رابطه با شما چیزهای بیشتر بدانند و طبیعتا دیگر آنقدر ناشناس نخواهید بود.

چرا به برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) نیاز دارید؟

برندسازی شخصی شما می تواند برای حرفه شما ضروری و مهم باشد. برندسازی شخصی به این معناست که چگونه خود را به مشتریان فعلی و آینده معرفی می کنید. برند شخصی به شما این فرصت را می دهد تا مطمئن شوید که مردم شما را همانطور که می خواهید ببینید، نه با دیدگاه اشتباه خودشان بلکه شما تعیین میکنید چه ذهنیتی از شما داشته باشند .

برندسازی شخصی به شما این فرصت را می دهد که روی نقاط قوت و خواسته های خود تمرکز کنید و سبب می شود تا مردم شما را درست تر بشناسند.
اغلب مردم به کسانی که می شناسند بیشتر از کسانی که قبلاً ملاقات نکرده اند اعتماد دارند به ویژه این ویژگی در زمان انتخابات صادق است. در صورتی که بیشتر مردم داوطلبان را در مورد موضوعاتی که برای آنها مهم است تعقیب می کنند، سایر رای دهندگان علاقه کمتری به این روند دارند.
اما در مقابل به اسامی که از قبل می شناسند رای می دهند.  تعجب ندارد که چرا داوطلبانی که دارای برند شخصیتی قوی هستند بدون در نظر گرفتن عقاید یا عقاید سیاسی، در سیاست موفق می شوند.
همانند دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، نمی توانید انکار کنید که او یک برند قوی ایجاد کرده است که مردم را تشویق می کند به او رای دهند.

چرا برندسازی شخصی مهم است؟

اگر می خواهید فرد تاثیرگذاری باشید، باید یک  برند شخصی بسازید. پرسنال برندینگ به شما کمک می کند تا نسبت به بقیه منحصر بفرد تر باشید . در واقع شما از برند شخصی خودتان برای بازنمایی دانش و مهارت های خود در زمینه خاصی از تخصص استفاده کنید.
برند شخصی از بسیاری جهات در ذهن شما حک می شود . همینطور این برند شخصی است که به شما کمک می کند تا از هزاران نفر دیگر مانند شما متمایز شوید.
امروزه حرکتی جدی به سمت برندسازی شخصی افراد بزرگ در تجارت وجود دارد. بدیهی است که این برای یک تجارت کوچک ساده است.
اما طبیعتا برای شرکت های بزرگ سخت تر است. اما برخی به درستی آن را مدیریت می کنند. استیو جابز زمانی از تیم برندینگ اپل استفاده کرد که این عبارت حتی مشخص نبود. همچنین امروزه میبنیم که برندینگ شخصیتی ایلان ماسک احتمالاً از تسلا موتورز بیشتر شناخته شده است.

مالک یا مدیر یک کسب و کار باید قبل از انتقال پیام شرکت به آنها، ابتدا با مشتریان بالقوه به صورت جداگانه ارتباط برقرار کند.

مزایای ایجاد برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) :

اعتماد و اقتدار: یک برند شخصی به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و خود را به عنوان یک متخصص و رهبر صنعت معرفی کنید.

در رسانه ها معروف شوید : تیم برند دسترسی به رسانه ها نشریات آنلاین، مجلات، تلویزیون، رادیو، پادکست ها و غیره را تسهیل می کند. رسانه ها به طور مداوم توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرند  و آنها می توانند نظر و عقیده ی خودشان را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

شبکه خود را بسازید: وقتی یک برند شخصی دارید این امکان را به شما میدهد تخصص و دانش و استعدادهای خود را به دیگران را نشان دهید، دیگر افراد و کارآفرینان می‌توانند به راحتی ارزش کار با شما را متوجه شوند.
شما می‌توانید برند شخصی خود را برای راه‌اندازی سریع و کارآمد شبکه‌های آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

مشتریان بیشتری را جذب کنید : ایجاد یک  برند شخصی شما را به عنوان یک متخصص در یک صنعت خاص معرفی می کند. در نتیجه مشتریان ایده آل بیشتری را جذب می کنید.
هنگامی که شما خود را به عنوان یک متخصص معرفی می کنید، مردم بیشتر مشتریان را به شما ارجاع می دهند.

ارزش اقتصادی بالاتر : یک برند شخصی به شما این امکان را می دهد تا قیمت های برتر را برای محصولات و خدمات خود تعیین کنید. بدون نام تجاری، شما فقط به کالایی تبدیل می شوید که در قیمت رقابت می کند. در نتیجه همیشه رقبایی هستند که از نظر قیمت شما را شکست می دهند.

افزایش شانس موفقیت : بدون شک با گذشت زمان کسب و کار شما رشد خواهد کرد. حتی می توانید پس از گذشت چند سال از فعالیت خود چندین کسب و کار در صنایع مختلف راه اندازی کنید. برند شخصی شما با حرکت از یک سرمایه گذاری به سرمایه گذاری دیگر همراه شما خواهد بود.

ایجاد یک تیم تجاری  متقاعد کننده و سودآور : اولین قدم در ساختن برند شخصی، ساختن پایه ای است که بر اساس آن بتوانید کسب و کار خود را با اطمینان رشد دهید. اصالت و ریشه دار بودن اصل کلیدی در برند سازی شخصی است. این یک تصور اشتباه است که ایجاد یک برند شخصی به معنای خلق یک شخصیت است.

منظور از برندسازی این نیست که خود را طوری جلوه دهید که هرگز نیستید، بلکه به این معناست که عمدا و استراتژیک خود واقعی خود را به مخاطبان و مشتریان خود نشان دهید. تیم برند شما باید بازتابی از مهارت ها، اشتیاق، ارزش ها و باورها باشد.از دارایی های موجود برند خود استفاده کنید:
از دارایی های برندسازی موجود که در حال حاضر دارید برای ایجاد یک پایگاه برند قوی استفاده کنید. قسمت تقاطع این دارایی ها جایی است که باید تیم برندینگ خود را درست کنید.

۱. مهارت ها و امتیازات خود را شناسایی کنید

چه مهارت هایی را در طول زندگی خود آموختید؟

چه نوع آموزش، اعتبار، گواهینامه یا جوایزی دریافت کردید؟

اشتیاق و علایق شما : به چه صنایع و موضوعاتی بیشتر علاقه دارید؟

به چه چیزی بیشتر علاقه دارید؟

ارزش ها و باورهای اصلی : ارزش های اصلی شما چیست؟

به چی اعتقاد داری؟

منتظر چی هستی؟

با چی مخالفی؟

اجزای کلیدی پایه برندسازی شخصی:

بعد شناسایی دارایی های فعلی برند خود، گام بعدی این است که افراد اصلی برند خود را به هم متصل کنید. این به شما کمک می کند در مورد تیم برندینگ خود تصمیم بگیرید:

عقیده برند شما : چگونه می خواهید شناخته شوید؟

یک کارشناس قابل اعتماد به چه معناست؟

وظیفه برند شما: چرا می خواهید یک برند بسازید؟

هدف از این کار چیست؟

چه کسی را می خواهید تحت تأثیر قرار دهید؟ میخوای چیکار کنی؟

پیام برند شما: پیام اصلی که می خواهید منتقل کنید چیست؟

چه پیامی را می خواهید در محتوا و بازاریابی خود تقویت کنید؟

اگر بتوانید فقط یک نصیحت به مخاطبان خود بدهید ان چیست؟

شخصیت برند شما: برخی از ویژگی ها و صفات شخصیتی خود را که می توانید به برند خود منتقل کنید، فهرست کنید.

آیا می خواهید به عنوان یک فرد بسیار حرفه ای و مودب شناخته شوید یا یک فرد عجیب و غریب و ماجراجو؟

۲. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید 

از بدترین اشتباهاتی که هنگام ایجاد یک تیم برند مرتکب می شوید این است که سعی می کنید برند را برای همه گروه ها مناسب کنید.
در واقع همه مشتریان بهترین مشتریان شما نیستند. برای جذب مشتریان مناسب ثابت ، بهتر است از کسانی که نمی خواهند با شما کار کنند دوری کنید.
یعنی شناسایی یک مخاطب هدف خاص و ایجاد یک برند جذاب برای مشتریان خاص .
ممکن است متناقض به نظر برسد، اما اگر سعی کنید مانند دیگران باشید، واقعاً کسی را جذب نخواهید کرد. برای نشان دادن خود باید با دیگران فرق داشته باشید.
این کاملا طبیعی است اگر هر کسی که با شما مواجه می شود یا پیام شما را می بیند شما را دوست ندارد یا با شما ارتباط برقرار نمی کند قطعا برای ایجاد یک کسب و کار موفق نیازی به ارتباط به همه ی افراد ندارید.
شما فقط باید مشتریان ثابت و وفادار را به دست آورید.
تمرین مهمی که توصیه می کنیم انجام دهید، ایجاد یک پروفایل مشتری واقعی است . هرچه بیشتر در مورد مشتریان واقعی خود و خواسته ها و چالش های آنها بدانید، تمایل بیشتری برای ارائه محصولات و خدمات آنها خواهید داشت.

سوالات زیر به شما کمک می کند تا یک پروفایل مشتری واقعی ایجاد کنید:

جمعیت شناسی: سن، جنسیت، تحصیلات، وضعیت روابط، درآمد، شغل و مشتریان چیست؟

خواسته ها و تمایلات: آینده مطلوب آنها چیست؟ رویاها، اهداف و آرزوهای آنها چیست؟

نقاط درد و چالش ها: آنها با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند؟ چه چیزی آنها را از رسیدن به اهدافشان باز می دارد؟

۳. یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر بدهید

بدون شک برای ساختن یک تیم تجاری پر سود، باید چیزی برای فروش به مخاطبان هدف خود داشته باشید.
شما به یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر نیاز دارید که به مخاطبان شما کمک کند تا یک مشکل خاص را حل کنند یا به یک نتیجه خاص دست یابند.
بسیاری از کارآفرینان به اشتباه محصول یا خدماتی را ایجاد می کنند و بعداً متوجه می شوند که هیچ کس آن را نمی خواهد یا حاضر نیست برای آن هزینه بپردازد.
به همین دلیل است که شناسایی مشتری واقعی قبل از ایجاد یک محصول یا خدمات بسیار مهم است. وقتی کاملا بدانید به چه کسی می‌خواهید کمک کنید،باید پیشنهادی بدهید که پاسخ کاملی به مشکل او بدهد.

۴. وب سایت شخصی خود را ایجاد و بهینه کنید

وب سایت شخصی جزء مهمی در ساخت یک برند شخصی است. حضور پر رنگ در رسانه‌های اجتماعی نیز ارزش بالایی دارد ، اما شما هیچ یک از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی را که در آن حضور دارید کنترل نمی کنید و یا صاحب آن نیستید. مثلا پس از طراحی سایت شما دارای پلتفرمی هستید که شما مالک و کنترل کننده آن هستید و در بسیاری از موارد بازدید از سایت یکی از مراحلی است که مخاطبان هدف شما را به مشتریان تبدیل می کند.برداشت های اولیه بسیار مهم هستند .
هنگامی که مخاطبان هدف از سایت شخصی شما بازدید می کنند، باید بلافاصله بفهمند که شما کی هستید و چگونه می توانید به آنها کمک کنید.
مخاطب باید حس کند که به جای درستی آمده است. اگر در عرض چند ثانیه این اتفاق نیفتد، اکثر بازدیدکنندگان سایت را ترک خواهند کرد.
از همه مهم تر سایت شما نیاز به بهینه سازی سایت دارد تا بازدیدکنندگان تصادفی را به مشتریان مالی تبدیل کند.
این اتفاق به تعدادی عناصر کلیدی نیاز دارد و بیشتر آنها به صفحه اصلی سایت ارتباط دارند.

اجزای مهم صفحه اصلی عبارتند از:

لوگوی حرفه ای: از یک طراح بخواهید نام شما را به یک لوگوی حرفه ای تبدیل کند.

ارزش کسب و کار را نشان دهید: اطمینان حاصل کنید که ارزش کسب و کار شما (چه کسی و چگونه مشارکت می کنید) به طور برجسته در صفحه اصلی و در حالت ایده آل در بالای صفحه نمایش داده می شود.

عکاسی حرفه ای: از یک عکاس بخواهید که از شما عکس بگیرد. از این تصاویر واقعی در سایت خود و همچنین نمایه های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

احراز هویت اجتماعی : لوگوی هر نشریه یا رسانه ای که در آن فعال بوده اید و هر گونه رضایت مشتری را اضافه کنید.

فراخوان برای اقدام: مرحله بعدی  وب سایت خود را به وضوح بیان کنید، ارسال ایمیل، ثبت نام در یک سمینار آنلاین رایگان یا درخواست مشاوره رایگان.

۵.استراتژی محتوا داشته باشید 

ایجاد و نشر محتوای رایگان یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد برند و جلب اعتماد مخاطبان هدف شماست. در عوض  متقاعد کردن مخاطب  می توانید به آنها کمک کنید، باید محتوایی ایجاد کنید که واقعاً به آنها کمک کند.
اعتماد آنها را جلب می کند و شما را به عنوان یک متخصص تأثیرگذار در صنعت خود معرفی می کند.
تصادفی نیست که موفق ترین برندهای شخصی امروزی (مانند Grant Cardon، Marie Forlio، Gary Winerczak) محتوای زیادی را به صورت آنلاین برای جذب و پرورش مخاطبان خود ارسال می کنند.

یک پروسه ی محتوایی برای برند شخصی خود ایجاد کنید:

برای این کار ، ابتدا فهرستی از تمام موضوعات مفید برای مخاطبان هدف خود تهیه کنید.
Google’s Keyword Planner، BuzzSumo و Answer The Public همگی ابزارهای عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و کشف موضوعات محبوب هستند.
زمانی که فهرستی از موضوعاتی که می‌توانید برای محتوای خود استفاده کنید دارید، گام بعدی این است که فکر کنید چه محتوایی طراحی کنید و کجا آن را قرار بدهید .

انواع محتوای رایج :

۱.متن / مقاله

۲.ویدیو

۳.پادکست

۴.سمینار آنلاین (سمینار تصویری)

۵.کلاس های آنلاین

۶.راهنمای PDF، چک لیست ها و کاربرگ ها

۷.اینفوگرافیک

۸.ارائه

۹.مطالعه موردی

رسانه محتوای رایج :

۱.وبلاگ / وب سایت شخصی

۲.کتابخانه های پادکست (iTunes، Stitcher و غیره)

۳.یوتیوب

۴.وبلاگ ها و سایر پست های آنلاین

۵.رسانه های اجتماعی (لینکدین، فیس بوک و غیره)

۶.پست الکترونیک

۷.اشتراک اسلاید

۸.Quora

تاکید بر کیفیت و ثبات :

برای عملی شدن بازیابی محتواییتان باید روی کیفیت و ثبات تمرکز کنید.
به هیچ وجه محتوای ضعیف نگذارید واز نظر زمان ارسال محتوای جدید برای مخاطبانتان ثابت باشید. بازاریابی محتوا یک بازی با زمان زیاداست، اما اگر به درستی انجام شود، نتیجه می دهد.

ایجاد و تبلیغ محتوا هم زمان‌بر است و هم گران‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند. پس پیشنهاد می کنیم با ۱-۲ نوع اصلی محتوا (مانند پست های وبلاگ یا ویدیوها) و ۱-۲ رسانه محتوای اصلی (مانند YouTube – برای اطلاعات بیشتر به راهنمای بازاریابی YouTube یا Facebook خود مراجعه کنید) شروع کنید.
هنگامی که نتایج خوبی به دست آوردید، ادامه دهید و انواع دیگر محتوا و رسانه را امتحان کنید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

۶.استراتژی برای دیده شدن

ارسال محتوا در پلتفرم های شما یک راه عالی برای جذب مخاطب است، اما زمان زیادی می برد. یک راه بهتر و کمی سریع تر برای دستیابی به مخاطب این است که محتوا را در معرض دید مخاطبان دیگران قرار دهید.

در اینجا چند راه متداول برای افزایش دید وجود دارد:

مصاحبه ها و روابط عمومی: در مصاحبه های پادکست، کنفرانس های مجازی و همچنین رسانه های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و مجلات چاپی شرکت کرده است.

وبلاگ‌های مهمان: برای وبلاگ‌های دیگر و سایر پست‌های آنلاینی که می‌دانید مخاطبان هدف شما می‌خوانند، مقاله بنویسید.

با مردم صحبت کنید:  رویدادهای زنده، گروه های محلی و کنفرانس هایی که مخاطبان هدف شما شرکت می کنند صحبت کنید.

مشارکت و سرمایه گذاری مشترک: ایجاد روابط سودمند متقابل با سایر افراد و شرکت ها می تواند فرصت های خوبی را برای شما رقم بزند ، از جمله وبلاگ مهمان، مصاحبه، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت و ارجاع مشتری.

۷.یک گروه مخاطب بسازید 

عوض تلاش زیاد برای دستیابی به مخاطبان فراوان ، سعی کنید در یک زمینه خاص به یک رهبر گروه تبدیل شوید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و برای آنها جامعه ای بسازید تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، ایده ها را به اشتراک بگذارند، از یکدیگر حمایت کنند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

چند راه برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند و کسب و کار :

گروه های فیس بوک: یک گروه فیس بوک اختصاصی برای مخاطبان یا مشتریان خود بسازید.
این به شما این شانس را می دهد که در بحث های روزانه معنادار با مخاطبان خود شرکت کنید و محیطی برای ارتباط و حمایت از یکدیگر برای آنها فراهم کنید.

رویدادهای زنده: رویدادهای زنده را میزبانی کنید تا مخاطبان یا مشتریان شما بتوانند شخصاً با شما وقت بگذرانند.
جلسات گاه به گاه، شام های خصوصی، کارگاه‌ها، استراحت‌ها و گروه‌های تیمی همگی راه‌های عالی برای ایجاد روابط همیشگی  با مخاطبان هستند.

سایت های عضویت: یک سایت عضویت ایجاد کنید که در آن مشتریان شما می توانند به محتوای انحصاری، تماس های رایگان یا سمینارهای آنلاین معمولی به مدت یک ماه به صورت رایگان دسترسی داشته باشند و  می توانند از طریق یک انجمن یا گروهی که فقط برای اعضا در دسترس است به یکدیگر متصل شوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.