تاثیر ssl روی سئو

امروزه بسیاری از سایت ها از پروتکل ssl استفاده می کنند. درواقع پروتکل ssl در دنیای وب با https معروف است. برای مثال زمانیکه شما در شبکه شتاب بانک ها می خواهید پرداختی انجام دهید سایت درگاه پرداخت مجهز به https می باشد که درواقع نشان دهنده امنیت وب سایت می باشد.

مقالات زیادی راجع به تاثیر ssl روی سئو سایت نوشته شده است که بسیاری از کاربران تشویق به استفاده از این پروتکل شده اند.

در ادامه قصد دارم راجع به پروتکل ssl و تاثیر آن روی سئو سایت توضیح دهم.

پروتکل ssl چیست؟

این پروتکل توسط شرکت Netscape برای انتقال اطلاعات در اینترنت به صورت امن عرضه شد.

در این پروتکل یک کلید خصوصی برای رمزنمودن اطلاعات منتقل شده استفاده می گردد.

از بزرگترین مزیت های استفاده از این پروتکل امن شدن پروتکل های نا امن لایه کاربردی مانند IMAP ، LDAP ، HTTP و… می باشد.

و به این صورت امنیت اطلاعات خام که به صورت غیر کد شده قرار است رو یک کانال ارتباطی ارسال شود تا رسیدن به گیرنده تضمین می شود.

امروزه استفاده از این پروتکل بسیار فراگیر شده است و گواهینامه توسط شرکت های هاستینگ زیادی ارائه می گردد که انواع مختلفی دارد که براساس شرکت ارائه دهند قیمت های مختلفی نیز دارد.

برای مثال بعضی از گواهینامه ها فقط روی دامنه اصلی وب سایت نصب شده و انواع گران تر آن روی ساب دامنه ها هم نصب می شوند.

در گذشته برای نصب این پروتکل نیاز به داشتن آی پی اختصاصی بود که با ظهور پروتکل SNI دیگر نیازی به این موضوع نیست و توسط این پروتکل امکان نصب SSL بر روی هاست های اشتراکی امکان پذیر شده است.

شرکت هایی هم هستند که SSL رایگان ارائه می دهند که کیفیت آن هیچ فرقی با سایر SSL ها ندارد.

افزایش امنیت سایت با ssl

شما هم احتمالا سایت هایی را مشاهده کرده اید که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند. بیشتر سایت هایی که ازین پروتکل استفاده می کنند سایت هایی هستند که با تراکنش های مالی در ارتباط هستند و قطعا در بسیاری از سایت های پرداخت آنلاین این ویژگی را مشاهده کرده اید.

این پروتکل باعث می شود که هکرها نتوانند به راحتی وب سایت شما را هک کنند اما یادتان باشد در فضای تامین امنیت سایت هیچ چیز صد درصدی وجود ندارد. اما به مراتب HTTPS امن تر از HTTP است.

SSL چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

درباهر تاثیر ssl روی سئو بایستی به شما بگویم که بله این موضوع تاثیر زیادی روی سئو سایت شما خواهد داشت . همانگونه که میدانید گوگل برای امنیت کاربران خود ارزش بسیار زیادی قائل است و برای سایت هایی که به فکر امنیت کاربرانشان هستند اهمیت بیشتری می دهد.

در الگوریتم کبوتر گوگل یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش رنکینگ وب سایت معرفی شده است.

به گفته گوگل سایت هایی که از پروتکل SSL استفاده می کنند نسبت به رقیبانشان در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

اما یادتان نرود که اهمیت محتوا از این پروتکل به مراتب بالاتر است و محتوای همیشه پادشاه است.

تاثیر ssl روی سئو به قدری است که شاید این پروتکل کمی باعث کاهش سرعت سایت شما می شود اما به نظر من اعتبار و ارزش بیشتری به سایت شما می دهد. اما برخی فکر میکنند که اگر سرعت سایت بالاتر باشد بهتر است تا وب سایت شما مجهز به این پروتکل باشد.

سخن پایانی

استفاده از پروتکل SSL ضروری نیست اما اگر سایت شما SSL داشته باشد ، اعتبار ویژه ای به سایت شما افزوده می شود و تاثیر ssl روی سئو همینطور باعث می شودسایت شما برای گوگل نیز معتبر تر و پر اهمیت تر خواهد شد.

اما شایسته است که ذکر کنم پروتکل SSL سرعت سایت را کم تر می کند و فکر نکنید با نصب این پروتکل معجزه ای برای سایت شما از فردا رخ می دهد اما این را بدانید که اگر پس از طراحی سایت به نحوه احسنت سئو داخلی و سئو خارجی خود را به خوبی مدیریت کنید و همینطور تولید محتوای با کیفیت داشته باشید می توانید این پروتکل را چاشنی موفقیت خود کنید.

امیدوارم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد و برای شما بهترین ها رو آرزومندم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.