پارمترهای مهم رتبه بندی گوگل

سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل بسیار ارزشمند بوده و پارامترهای مهم رتبه بندی سایت در گوگل به وب مسترها ارائه شده است. برای کسب رتبه اول در گوگل رقابت شدیدی وجود دارد و بسیاری از صاحبین کسب و کار علاقه شدیدی به حضور سایت خود در رتبه اول گوگل دارند.

در این مقاله قصد دارم مهمترین فاکتورهای گوگل که کمک به کسب رتبه بهتر سایت شما در موتور جستجوی گوگل می کند را توضیح دهم.

اندازه محتوای متن

در مقالات قبلی راجع به اندازه محتوا خدمت شما توضیح داده بودم اندازه محتوای یکی از پارامترهای اصلی در سئو می باشد.

به هر میزان در مطلب شما تعداد کلمات بیشتری وجود داشته باشد قطعا کلید واژه های استفاده شده در آن نیز بیشتر می باشد. البته این دلیلی اصلی نمی باشد. بلکه گوگل محتوا خوب را محتوایی میداند که بیش از ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد ، اما به نظر من میزان اثر گذاری و کیفیت محتوای شما و جذابیت و ماندگاری کاربران در صفحه مطلب بسیار ارزشمند تر از میزان کمی آن است.

سرعت بارگذاری سایت

در مقالات قبلی هم خدمت شما راجع به افزایش سرعت سایت خدمت حضورتان توضیح دادم و یکی از مهمترین پارامترهای گوگل است که از طریق آن به سایت ها رتبه می دهد.

کسب و کارهای در زمان طراحی سایت اصول استاندارد را رعایت کرده اند و سایت خود را با استاندارهای مناسب طراحی نموده اند که با سرعت بالایی بارگذاری شود معمولا جایگاه بهتری در گوگل نسبت به رقبای خود قرار خواهند گرفت. پس بسیار مهم است که سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد . توجه داشته باشید این موضوع فقط وابسته صفحه اول نیست بلکه بایستی سایر صفحات سایت نیز سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند.

پس سعی نمایید علاوه بر بهینه سازی تصاویر و کدهای خود را نیز بهینه نمایید و کدنویسی استاندارد انجام دهید تا بتوانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

بروزرسانی محتوای سایت

یکی دیگر از پارامترهای مهم برای قرارگیری در رتبه های برتر گوگل بروزرسانی محتوای وب سایت می باشد. هر سایتی که به طور منظم در بازه های زمانی مختلف محتوای خود را بروز نماید مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت.

برای مثال خیلی از کسب و کارها راس یک ساعت منظم هر شب سر یک ساعت خاص منتشر می کنند که این موضوع از دید گوگل مخفی نخواهد ماند. اگر از سیستم مدیریت محتوا ورودپرس استفاده می کنید محتوای خود را در زمانی که مورد نظر شماست تنظیم و در ساعت مقرر منتشر نمایید.

لینک سازی داخلی

هر چه تعداد لینک های داخلی در مقالات وب سایت شما بیشتر باشد برای شما نتیجه بهتری خواهد داشت. معمولا کرولرهای گوگل می تواند از طریق لینک های داخلی موجود در مطالب متوجه ارتباط آن ها با یکدیگر شوند.

البته خدمت شما عرض کنم که نبایستی بیش از ۱۰۰ لینک داخلی در یک صفحه داشته باشید . سعی نماییدکلمات کلیدی مورد نظر خود را به مقالات مرتبط به آن که از قبل منتشر کرده اید لینک نمایید.

لینک دادن به سایر سایت ها

به یاد داشته باشید لینک های خارجی که در مقالات خود قرار می دهید برای گوگل حائز اهمیت است. بسیاری از افراد فکر میکنند اگر به یک سایت دیگر لینک دهند باعث افت رتبه آن ها می شود ولی در صورتی که اینطور نمی باشد.

سعی نمایید حتما لینک خارجی در سایت خود داشته باشد. برای مثال اگر مقاله درباره گوگل آنالیتیکس  می نویسید حتما لینکی به آن داشته باشید.

سعی نمایید به سایت های که از نظر کاری با شما یکسان هستند لینک دهید. اگر هم از مقالات ترجمه خارجی استفاده می کنید حتی المقدور لینک منبع را درج نمایید.

استفاده از گواهینامه ssl

گوگل به امنیت کاربرانش خیلی اهمیت میده و به گفته گوگل سایت هایی که از پروتکل https استفاده می کنند ارزشمندتر هستند و روی رتبه آنها در گوگل درتاثیر مثبت خواهد اشت.

در مقاله پروتکل ssl و تاثیر آن روی سئو سایت چیست نیز خدمت شما مواردی مهم را در این رابطه عرض کردم و توصیه میکنم حتما از قابلیت ssl برای سایت خود استفاده کنید.

تگ های هدینگ مخصوصا h1 

استفاده از تگ های هدینگ در واقع شما عناوین موردنظر برای بررسی گوگل را مشخص می نمایید و همینطور خوانایی مطلب را برای کاربران شما آسان تر و دلپذیرتر میکند. در واقع گوگل با استفاده از کلمات کلیدی عنوان شما در تگ h1 قرار میدهید به موضوع سایت شما پی میبرد.

سعی نمایید در تگ h1 از کلمات کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار خود استفاده نمایید. یعنی عناوین استفاده شده در مقالات شما حاوی کلیدی واژه های اصلی شما باشند.

سخن آخر

در این مقاله سعی نمودم  پارامترهای مهم رتبه بندی سایت در گوگل را خدمت شما تشریح نمایم. قطعا با رعایت این دست موارد میتوانید جایگاه مناسب و رتبه خوبی درگول بدست آوردید. سعی کنید همیشه به صفحه اول گوگل فکر کنید که قطعا جایگاه اول درگوگل کسب و کار شما را متحول خواهد سایت ، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و برای شما موفقیت های بیشتر را آرزومندم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.