تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

بسیاری از وب مستران پی به تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو سایت پی برده اند و فعالیت در شبکه های اجتماعی را مکمل پیشرفت در بهینه سازی سایت است.  در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بپردازیم که آیا تاثیر مستقیم دارند یا غیر مستقیم.

براساس گفته آقای مت کاتز فعالیت در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر تاثیری در رتبه سایت در گوگل ندارد. اما بخاطر داشته باشید محبوبیت یک برند را میتوان از فعالیت آن در شبکه های اجتماعی شناسایی نمود.

زمانیکه لینک محتوای سایت شما در شبکه های اجتماعی مانند  لینکدین ، توئیتر ، فیس بوک ، اینستاگرام ، پینترست منتشر شود کمک زیادی به گوگل می کند تا به معتبر بودن وب سایت شما پی ببرد چون اسپایدرهای گوگل در شبکه های اجتماعی هم در حال بررسی محتوا و لینک ها هستند .

بک لینک از شبکه های اجتماعی روی سئو شما تاثیر دارد.

بعضی ها معتقد هستند بک لینک هایی که از شبکه های اجتماعی برای سایت می گیرند بر روی رتبه بندی سایتشان تاثیری ندارد که باید بگویم این تصور واقعا غلط است بلکه بک لینک موجود در شبکه های اجتماعی برای سایتشان بسیار مفید می باشد. شما از طریق شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک های معتبری دریافت کنید زیرا به هر ترتیب سیگنال های مثبتی از فعالیت سایت شما و پویا و زنده بودن وب سایت شما از سوی کرولر های فعال گوگل در شبکه های اجتماعی به گوگل ارسال می شود.

داشتن پروفایل شبکه های اجتماعی به شما اعتبار میدهد.

خب قطعا نمیتوان مزیت نمایش پروفایل در جستجو ها را انکار نمود مثلا زمانیکه شما نام برند یا شرکتی را در گوگل جستجو می کنید اگر در اینستاگرام فعالیت خوبی داشته باشد در نتایج جستجو هم در صفحه اول نمایش داده می شود.

یا اینکه مشاهده کرده اید که بسیاری از ویدئو های آپلود شده در شبکه های اجتماعی مثل آپارات و یوتویوب  در نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده می شوند.

در واقع بسیاری از کاربران با مشاهده شبکه های اجتماعی شرکت ها در نتایج جستجوی گوگل به وب سایت آن شرکت مراجعه می کنند. یکی از شبکه های اجتماعی که بسیار تاثیر گذار در میزان اعتبار سایت شما و همینطور برند شماست لینکدین است ، پس اگر تا به این لحظه اقدام به ساخت لینکدین نکردید همین حالا اقدام کنید.

مزیت فعال بودن در شبکه های اجتماعی برای سئو

شاید بتوان گفت امروزه شبکه های اجتماعی مثل یک موتور جستجو عمل می کنند. یعنی کاربران علاوه برا استفاده از گوگل و سایر موتورهای جستجوگر از شبکه های اجتماعی هم برای پیدا نمودن آنچه به دنبالش می گردند نیز هستند. به طور کلی میتوان گفت شبکه های اجتماعی مانند یک پل ارتباطی از دو دنیای متفاوت به سایت شما می باشند و قطعا میتوانند ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت شما ارسال نمایند.

پس سعی نمایید پروفایل کسب و کار خود را درتمام شبکه های اجتماعی به طور کامل تکمیل کنید و اطلاعات تماستان را به صورت کامل و صحیح بنویسید.

تلاش کنید در شبکه های اجتماعی فعال باشید و به صورت منظم آن ها را بروزرسانی نمایید و مطمئن باشید علاوه بر تاثیر برروی سئو تاثیر مستقیمی روی اعتبار برند شما خواهد داشت.

جمع بندی

گوگل اعلام کرده است که به میزان اشتراک گذاری محتوا در سایر شبکه های اجتماعی اهمیت نمی دهد ، به این معنی که هرچقدر پست شما در لینکدین توسط دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شود تاثیری در کسب رتبه اول وب سایت شما در جستجوی گوگل نخواهد داشت.

اما  به شما پیشنهاد می کنم مطالب و محتواهای خود را درشبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید شاید تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت شما نداشته باشد اما مطمئن هستم تاثیرات غیر مستقیم روی اعتبار دامنه شما و همینطور محتوای شما خواهد داشت.

امیدوارم مقاله تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو سایت برای شما مفید بوده باشد و از اینکه وقت ارزشمند خود را برای مطالعه این مقاله اختصاص دادید سپاسگزارم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.