راهنمای بازاریابی و فروش در اینستاگرام

بازاریابی و فروش در اینستاگرام از مهمترین ابزارهای کاربرداری برای موفقیت در اینستاگرام است. اینستاگرام به‌عنوان پیشروترین برنامه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم در بازار، در میان گروه های سنی و جنسیتی از کاربران خود جایگاهی منحصر به فرد دارد.

بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر که روزانه وارد این پلتفرم می‌شوند، محبوبیت اینستاگرام غیرقابل تردید است.

چگونه بازاریابان می توانند به این گروه عظیم از کاربران دسترسی پیدا کنند؟ از طریق بازاریابی اینستاگرام.

به زودی آماده راه‌اندازی کمپین‌هایی حرفه‌ای و ایجاد یک گروه پایدار از افراد و اشخاص برای حمایت از محصولات و نام تجاری خود خواهید بود. برای یادگیری نکات بازاریابی و فروش در این برنامه محبوب در ادامه مطلب همراه من باشید.

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام به فرآیندی اطلاق می‌شود که برندها از قدرت اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف خود برای ایجاد آگاهی از برند و به اشتراک گذاری محصولات استفاده می‌کنند. این پلتفرم به بازاریابان یا کسب‌وکارها راه‌های مختلفی را برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود، از جمله گزینه‌های پولی و غیرپرداختی، ارائه می‌دهد.

چرا بازاریابان باید به اینستاگرام اهمیت دهند؟

در حالی که این پلتفرم میزبان ۳۲ درصد افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۱۸ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله و ۱۱ درصد از افراد ۴۵ تا ۴۵ ساله را شامل می شود و بسیاری از افراد ۵۴ ساله فعالانه از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند پس شما با یک بستر عظیمی از خانواده ها و افراد بالغ روبرو هستید.

این ارقام نشان می‌دهد که، علی‌رغم تصور نادرست مخاطبان، احتمال زیادی وجود دارد که مخاطبان هدف شما وارد اینستاگرام شده‌اند، و شما باید در هنگام ورود آنها به اینستاگرام با محتوا از آنها استقبال کنید.

علاوه بر حجم زیاد و تنوع کاربری، ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام مشاغل را دنبال می‌کنند، که از هر سه بازدیدکننده از پروفایل تجاری، دو نفر از افراد غیرفالوور هستند.

این تعامل ارگانیک با کسب و کارها در مقایسه با سایر پلتفرم های اجتماعی است.

مثلاً فیسبوک را در نظر بگیرید. یک مطالعه تعامل پلتفرم رسانه های اجتماعی نشان داد که برندها نرخ مشارکت متوسط ۰.۰۹ درصد در هر پست فیس بوک را تجربه می کنند، در حالی که اینستاگرام ۱.۶۰ درصد نرخ مشارکت متوسط به ازای هر پست در اینستاگرام را کسب می کند.

این یک تفاوت بزرگی است که کفته ترازو را به نفع اینستاگرام تغییر می دهد.

داستان سرایی در اینستاگرام : اگرچه اینستاگرام روی حالت مرسوم داستان سرایی از طریق نوشتاری تمرکز نمی کند، اما این پلتفرم تماماً در مورد به اشتراک گذاشتن یک روایت از طریق مجموعه ای از تصاویر است. بازاریابان تماماً در مورد به اشتراک گذاشتن یک روایت از متفق القول هستند. این پلتفرم مکانی عالی برای زنده کردن داستان برند شما از طریق پست های تصویری و ویدئویی جذاب است.

دسترسی: بیش از یک میلیارد حساب هر ماه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.  این پلتفرم دسترسی تقریباً نامحدودی را برای مخاطبان فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا دسترسی خود را به شدت افزایش دهید.

مشارکت اجتماعی: ما در بالا در مورد نرخ تعامل بالای اینستاگرام با برندها صحبت کردیم. خارج از این رقم، اینستاگرام فرصت‌های منحصر به فردی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا با اعضای جامعه ارتباط برقرار کنند، ارتباط و تعامل خود را تقویت کنند.

لنز رقابتی: حتی اگر در حال حاضر از بازاریابی اینستاگرام به‌عنوان یک استراتژی استفاده نمی‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که رقبای شما این کار را انجام دهند. برای ارزیابی آنچه که رقبای شما به اشتراک می گذارند، چه فعالیتی بازخورد مناسبی دارد و چه فعالیتی بازخورد مناسبی ندارد ، همینطور با مشاهده اینکه چه فعالیتی برای رقبای مستقیم شما شکست می‌خورد ، بهترین روش‌ها را برای بازاریابی خود در اینستاگرام  به‌دست آورید.

هنگامی که با آمار استفاده همراه می شوید، این چهار مزیت بازاریابی اینستاگرام حضور شما را در این پلتفرم ضروری می کند.

چگونه برای برند خود را در اینستاگرام بازاریابی کنم؟

در حالی که ممکن است همه اینها از نظر تئوری عالی به نظر برسد، چگونه می‌توانید رویه واقعی بازاریابی برند خود را در اینستاگرام عملیاتی کنید؟

در بخش بعدی، همه چیز را از ساخت اکانت تجاری شما گرفته تا ابهام زدایی از تجزیه و تحلیل بازاریابی اینستاگرام را بررسی می کنیم.

یک اکانت بزینس رایگان در اینستاگرام بسازید

راه اندازی یک بیزینس اکانت رایگان اینستاگرام برای بازاریابی و فروش در اینستاگرام  آسان است. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید (همچنین می توانید با انجام مراحل مشابه، حساب شخصی قبلی خود را به یک حساب تجاری انتقال دهید) و سپس آن حساب را به عنوان یک تجارت ثبت کنید. دکمه گسترش سه نوار را در گوشه سمت راست بالای نمایه خود انتخاب کرده و سپس چرخ تنظیمات را انتخاب کنید.

هنگامی که اینجا هستید، این فرصت را دارید که با انتخاب Switch to Professional Account، را از شخصی به تجاری تبدیل کنید.

اکانت تجاری اینستاگرام خود را شخصی سازی کنید

پس از اینکه خود را به عنوان یک کسب و کار تثبیت کردید، می توانید بهینه سازی پروفایل خود را برای موفقیت شروع کنید.

اینستاگرام انواع مختلفی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که در حساب‌های شخصی در دسترس نیستند. عاقلانه است که از همه آنها استفاده کنید.

اطلاعات تماس (Contact information): آدرس فیزیکی، آدرس ایمیل و شماره تلفن را درج کنید تا فالوورها بتوانند مستقیما با شما تماس بگیرند. وقتی این اطلاعات تماس را وارد می کنید، اینستاگرام به طور خودکار دکمه های مرتبط (تماس، دریافت مسیرها، ایمیل) را در فید شما ایجاد می کند.

دسته بندی هایلایت ها : این گروه‌بندی‌ها به صورت موضوعات دایره‌ای در زیر نام شما ظاهر می‌شوند و روشی ساده برای نشان دادن آنچه نام تجاری شما در مورد آن است، هستند.

هایلایت اینستاگرام

دکمه‌های تماس برای اقدام (Call-to-action): این دکمه‌ها متناسب با پیشنهادات کسب‌وکار شما یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و فروش در اینستاگرام است ، که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که اقدامات خاصی را انجام دهند، مانند قرار ملاقات یا رزرو. برای قرار دادن این دکمه ها در پروفایل خود، Edit Profile، سپس Contact Options و سپس Add an Action را انتخاب کنید.

یک استراتژی بازاریابی و فروش در اینستاگرام داشته باشید

چه مبتدی باشید و چه به دنبال تقویت استراتژی بازاریابی فروش در  اینستاگرام خود باشید، چهار مرحله زیر می تواند به شما در ایجاد کمپین های پربازده و موفق کمک کند.

چند هدف تعیین کنید.

اهداف شما بسته به هدف نهایی شما از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. چه به دنبال به دست آوردن سرنخ های جدید باشید و چه به دنبال جایگاه برند خود به عنوان یک پیشرو در صنعت باشید، به اهداف مشخصی نیاز دارید که کمپین های شما در جهت دستیابی به آنها تلاش می کنند.

کلمات کلیدی کسب و کار خود برای بازاریابی را مشخص کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای هر کمپین دیجیتالی موفق ضروری است. اینستاگرام هم فرقی نداره اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم مدیا محور بصری با جذابیت خیره کننده است، اما کشفیات زیادی از طریق استفاده از هشتگ صورت می گیرد.
از آنجایی که این پلتفرم به شدت به هشتگ ها برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای مرتبط متکی است، کلمات کلیدی به عنوان اساس کشف در پلتفرم عمل می کنند.

مخاطب خود را مشخص کنید

ما در قسمت های بالا ثابت کرده‌ایم که مخاطبان اینستاگرام بسیار زیاد است، اما این بدان معنا نیست که همه مخاطبان هدف شما هستند.
با داشتن یک گروه مخاطب هدف کاملاً تعریف شده، شانس دستیابی به افرادی را افزایش می دهید که احتمالاً اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

تحقیقات بازار و تحلیل رقبایتان را جدی بگیرید.

انجام تحقیقات بازار و تحلیل رقبا بهترین شیوه برای رصد بازار است. هنگام ساختن استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود، عمیق‌تر در داده‌های رقبا غوطه‌ور شوید تا دیدی دقیق از عملکرد آن‌ها به دست آورید. با مقایسه داده‌های رقبا با داده‌های خود، می‌توانید دیدی واقع‌بینانه از عملکردتان به دست آورید و استراتژی‌های جدید خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

شروع به ارسال محتوا کنید

پس از ایجاد یک استراتژی قابل اندازه گیری و ساختن پروفایل خود، زمان آن فرا رسیده است که پست کردن و انتشار محتوا را آغاز کنید. با این حال، قبل از  انتشار، باید  به محتوای آنچه که پست می‌کنید، بازه زمانی که پست می‌کنید و زیبایی‌شناسی و جذابیت پست خود توجه کنید.

در هر پلتفرم اجتماعی، ضروری است که کسب و کار شما صدای برند را منتقل کند. این صدا فقط به متن نوشته شده واقعی اشاره نمی کند: شامل ترکیب رنگ، نوع پست و موضوع پست ها و هشتگ های شما است.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب

روانشناسی رنگ نقش مهمی در بازاریابی محتوا ایفا می کند زیرا رنگ های خاص واکنش احساسی را در بیننده ایجاد می کنند. هنگام انتخاب یک ترکیب رنگ برای پست های اینستاگرام خود، رنگ هایی را انتخاب کنید که پیام صریح و موضوع برند شما را در بر می گیرد.

هنگام انتخاب ترکیب رنگ خود، مطمئن شوید که رنگ هایی را انتخاب کنید که ماهیت نام تجاری شما را ترسیم می کند. آن ترکیب رنگی را در سراسر محتوای خود عملیاتی کنید.

نوع پست اینستاگرامی

اینستاگرام مجموعه‌ای از انواع پست‌ها را به بازاریابان و کاربران خود پیشنهاد می‌کند که تاثیر بسیار اثر گذاری در بازاریابی و فروش در اینستاگرام دارد ، از جمله پست تصویر استاندارد، پست چرخشی، IGTV و موارد دیگر. نوع پست نیز بایستی متناسب با تجارت و حوزه فعالیتی هر کسب و کاری متفاوت باشد.

کسب و کاری که معرفی می کنید سرگرم کننده و غیررسمی است یا رسمی؟

برای کسب‌وکارهای غیر رسمی ، ویدیوهای جذاب و خنده‌دار متناسب با موضوع فعالیت راه مطمئنی برای جلب توجه مخاطب است.

برعکس، برای سازمان‌هایی که رسمیت بیشتری دارند، ویدیوهای شوخی به احتمال زیاد راهکار مناسبی نیست و باید از آن اجتناب کنند.

قبلاً در مورد اینکه چگونه هشتگ‌ها می‌توانند به شما در رشد کسب و کارتان در اینستاگرام کمک کنند، صحبت کرده‌ایم.

اینستاگرام فضای زیادی را برای هشتگ‌ها فراهم می‌کند،  برای هر پست ۳۰ عدد هشتگ میتوانید بنویسید. بهترین روش کلی در اینجا استفاده از حدود ۱۱ هشتگ است.

هشتگ‌های شما باید صدا و هویت برند و هدف  شما را منعکس کنند و به اعضای فعال و هدف شما در اینستاگرام اجازه دهند تا با جستجوی علایق خود، کسب‌وکار شما را پیدا کنند.

با فالوورها تعامل داشته باشید

همه انسان ها دوست دارند دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند و فالوورهای اینستاگرام شما هم از این قضیه مستثنی نیستند برای بازدهی از استراتژی بازاریابی و فروش در اینستاگرام باید به این مهم توجه کنید.

مطمئن شوید که آنها می دانند که شما بخ آنها توجه میکنید و با لایک کردن پست های آنها و پاسخ دادن به نظرات آنها، از آنها قدردانی می کنید.

این عمل باعث ایجاد حسن نیت نسبت به تجارت شما می شود و فالوورهای شما را تشویق می کند تا دوباره با شما تعامل کنند.

اکانت و پست های خود را تجزیه تحلیل کنید.

اینستاگرام دارای تجزیه و تحلیل های بسیار جامعی است که به شما امکان می دهد هم دید پرنده ای از عملکرد خود و هم یک نمای گرانول به دست آورید. در حالی که معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید، در اینجا برترین آنها وجود دارد که توصیه می کنیم با آنها بسیار آشنا شوید.

Reach
می‌فهمید که چند حساب منحصربه‌فرد پست شما را مشاهده کرده‌اند.

اگر پست شما امتیاز غیرمعمول بالا یا پایین دستیابی را به دست آورد، می توانید ارزیابی کنید که چه عواملی در نتیجه نقش داشته اند. شما از کدام هشتگ استفاده کردید؟ چه زمانی پست گذاشتید؟ آیا دعوت به اقدام (CTA) شما واضح بود؟

پرسیدن این سوالات بر اساس معیارهای دسترسی می تواند به شما کمک کند تا کمپین های آینده را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.

Saves

ذخیره‌ها یا سیوهای  اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهند که با انتخاب آیتم «نشانک» در پایین پست، پست‌ها را برای بعد ذخیره کنند.

با ردیابی ذخیره‌ها در طول زمان، می‌توانید تعیین کنید که کدام قسمت‌های محتوا بیشترین میزان ذخیره را دارند و استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را برای منعکس‌کننده آن تنظیم کنید.

در حالی که بسیاری از معیارهای دیگر وجود دارد که استراتژیست های بازاریابی اینستاگرام می توانند به آنها توجه کنند، این دو معیار، نمای واضحی از محتوایی ارائه می دهند که عملکرد خوبی دارد و استراتژی های فعلی و آینده را آگاه می کند.

نتیجه گیری

در حالی که ورود به دنیای بازاریابی و فروش در اینستاگرام ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، استفاده از این استراتژی ها رسیدن به هدف شما را ساده خواهد کرد.

همانطور که شروع به ساختن پروفایل خود و تعامل با مخاطبان هدف خود می کنید، مطمئن شوید که به معیارها و اهداف خود توجه توجه لازم را دارید، همینطور از تحلیل و آنالیز آمار و ارقام و مدیریت پیج اینستاگرام خود غفلت نکنید چون اطلاعات زیادی را به شما برای  بازدهی بیشتر محتوایتان میدهند.

با این معیارها، پست های خود را به طور مداوم نظارت کرده و تطبیق دهید. در دنیای تبلیغات دیجیتال، همه چیز به سرعت حرکت می کند. شما باید بتوانید استراتژی خود را بر اساس آن تغییر دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.