۱۱ نکته برای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

این روزها طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بسیاری پیدا کرده است، زیرا ما تقریباً همه چیز را به صورت آنلاین انجام می دهیم و این شامل خرید کالاهای موردنیازمان نیز می شود. به همین دلیل است که هرگز زمان بهتری برای تجارت الکترونیک وجود نداشته است.

امروزه، اگر چیزی می‌فروشید چه کفش‌های کتانی، چه سس سالاد، یا چیزی در این بین باید سوار قطار طراحی فروشگاه اینترنتی شوید. یک سایت فروشگاهی به شما این فرصت را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید  اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشید.

طراحی وب سایت در هنگام ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. طراحی سایت فروشگاهی خوب در واقع همه چیز در مورد استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، کلمات و گرافیک های مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را به بهترین شکل ارائه دهد.

بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد تا محصولات شما را بخرند.

اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟

چگونه با طراحی سایت فروشگاهی محصولات از قفسه‌های مجازی شما خارج می‌شوند؟

در ایم مقاله ۱۱ نکته برتر برای  طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید:

۱. آن را ساده نگه دارید.

یکی از قوانین مهمی که باید در طول فرآیند طراحی سایت فروشگاهی به خاطر بسپارید، فروشگاه خود را ساده و  منظم نگه دارید!

وقتی نوبت به طراحی یک وب سایت فروشگاهی می رسد، همیشه ساده گی بهترین راهکار است. هر چه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگ‌ها! تبلیغات بنری! همه پاپ‌آپ‌ها!)، بیشتر به به فروش خود آسیب خواهید زد چون کاربران سردرگم خواهند شد.

شما به تعداد زیادی زنگ و سوت در وب سایت فروشگاهی خود نیاز ندارید بلکه تنها کاری که انجام می دهند این است که به عنوان عامل حواس پرتی عمل می کنند. طراحی خود را شفاف، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر فروش حفظ کنید.

۲. برندسازی را در اولویت قرار دهید.

وقتی نوبت به خرید آنلاین می‌رسد، مردم می‌خواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایت‌های فروشگاهی بی هویت که مانند یک یک محل برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری به نظر می‌رسند.

اگر می خواهید اعتمادی را ایجاد کنید که برای فروش جدی به برندسازی در تجارت الکترونیکی خود نیاز دارید، باید فکری جدی در برندسازی خود داشته باشید. نام تجاری شما مانند DNA تجارت الکترونیک شماست. این است که شما به عنوان یک کسب و کار که چه کسی هستید، در مورد چه چیزی هستید، و اینکه چگونه از رقبای خود متفاوت هستید و این نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبان و افزایش فروش دارد.

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از طراحی سایت فروشگاهی خود ببرید، زمانی را برای ساخت هویت برند خود اختصاص دهید و سپس آن نام تجاری را در طراحی خود وارد کنید. اگر مطمئن نیستید که به عنوان یک نام تجاری چه کسی هستید، مشکلی نیست! شما فقط می خواهید قبل از شروع طراحی، کمی جستجوی روحی در کسب و کار انجام دهید. سوالاتی از این قبیل از خود بپرسید:

اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟
اگر بخواهم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنم، آنها چه خواهند بود؟
چه چیزی برند من را از سایر فروشگاه های تجارت الکترونیکی متفاوت می کند؟
چه کاری را بهتر از هر کس دیگری در بازار انجام می دهیم؟

هنگامی که بدانید چه کسی هستید، می توانید آن را در برندسازی طراحی سایت فروشگاهی خود بکار ببرید.  این موضوع به ایجاد اعتماد با مخاطبان شما کمک می کند و  این فرآیند فروش جدی را به همراه دارد.

۳. مثل یک بازدید کننده وب سایت فکر کنید

اگر می‌خواهید طراحی سایت فروشگاهی شما با مخاطبانتان ارتباط برقرار کند، باید مانند مخاطبان خود فکر کنید. در نهایت، فقط چند چیز وجود دارد که مشتریان بالقوه شما در یک تجربه خرید اینترنتی می خواهند سایتی که به راحتی قابل پیمایش و ساده است، به خوبی طراحی شده است و فرآیند خرید را آسان، ساده و بی دردسر می کند ، و اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی شما موفق باشد، بهتر است این خصوصیات را به آنها بدهید.

در طول فرآیند طراحی، خود را به جای بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

پیمایش چه نوع طرح‌بندی برای آنها راحت‌تر خواهد بود؟

چگونه می توانید محصولات خود را طوری سازماندهی کنید که برای کاربر نهایی منطقی باشد؟

چگونه می توانید روند پرداخت را ساده کنید؟

هنگامی که شما مانند مشتری خود فکر می کنید، می توانید آنچه را که آنها از یک فروشگاه اینترنتی می خواهند پیش بینی کنید  و سپس سایت خود را به منظور رفع این نیازها طراحی کنید.

۴. از رنگ ها به نفع خود استفاده کنید

انتخاب رنگ‌ها برای طراحی سایت فروشگاهی شما چیزی بیش از گفتن «خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است، بنابراین… بیایید همه چیز را قرمز کنیم!» رنگ یک ابزار بسیار قدرتمند است و اگر روانشناسی رنگ را درک کنید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید (و در این فرآیند فروش جدی را به همراه داشته باشید).

رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات، عواطف و اقدامات متفاوتی را در افراد القا کنند بنابراین، اگر می‌خواهید به سایت تجارت الکترونیک شما تبدیل شود، باید از آن الهام‌بخش‌های رنگی به نفع خود استفاده کنید.

بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید مردم خریدی انجام دهند، دکمه خرید را با رنگی روشن مانند قرمز برجسته کنید. با توجه به روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است، که عوامل محرک پشت سر خرج کردن هستند  و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند تبدیل ها را تا ۳۴٪ افزایش دهد.

یا اگر می‌خواهید اعتبار خود را بالا ببرید، رنگ آبی را در طراحی سایت خود بگنجانید. آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهد و آن را در دنیای تجارت مورد استفاده قرار می دهد (دلیلی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود).

نکته این است که رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شماست و اگر بدانید که چگونه از آن استفاده کنید، می تواند تاثیر زیادی بر طراحی فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

۵. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

در دنیای طراحی وب، این دانش عمومی است که تصاویر باعث افزایش تبدیل می شوند (به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط تر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از ۴۰ درصدی تبدیل می شود). و این در مورد تجارت الکترونیکی حتی بیشتر صادق است.

هیچ کس قرار نیست محصولی را بخرد که دیده نشده باشد. اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که چه چیزی می خرند.

گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما (و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف) تا حد زیادی در ایجاد اعتماد و اعتماد در مشتریان شما کمک می کند.

اگر آن‌ها مطمئن باشند که می‌دانند چه چیزی می‌خرند، به احتمال زیاد خریدی انجام می‌دهند.

اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می‌خواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین)، آن‌ها برای خرید تردید بیشتری پیدا می‌کنند  و در نتیجه مشتریان شما کاهش پیدا می‌کند.

به خودتان لطف کنید و تصاویر با کیفیت زیادی از هر چیزی که در سایت فروشگاهی خود می فروشید داشته باشید. مشتریان شما از شما تشکر خواهند کرد.

۶. محتوای خود را قابل اسکن کنید

شما می توانید روزهای زیادی را صرف ایجاد توضیحات طولانی برای محصولات در طراحی سایت فروشگاهی خود کنید، اما ما برای شما خبری داریم هیچ کس قصد ندارد آن را بخواند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت تنها حدود ۲۰ درصد از متن را در هر صفحه وب می‌خوانند.

به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند بنابراین، اگر می خواهید منظور خود را به همه برسانید (و در این فرآیند فروش را افزایش دهید)، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید.

محتوای شما چه برای توضیحات محصول، پست‌های وبلاگ یا صفحه «درباره ما» باشد در قالبی که اسکن آن آسان است، تقسیم کنید. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، از رنگ پررنگ برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید، و از فهرست ها برای شکستن بلوک های بزرگ متن استفاده کنید.

هرچه اسکن محتوای شما آسان‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب پیام‌های کلیدی شما را جذب کند و احتمال اینکه بتوانید فروش بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌شود.

۷. کاری کنید که حرفه ای به نظر برسد

اساس طراحی سایت فروشگاهی  این است که شما از بازدیدکنندگان وب سایت خود می خواهید چیزی از شما خریداری کنند. و در نتیجه، از آنها می‌خواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود را  در فرم های شما وارد کنند. کاری که اگر وب‌سایت شما حرفه ای به نظر نرسد، از انجام آن احساس راحتی نخواهند کرد.

اگر می‌خواهید برای مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، سرمایه‌گذاری در یک وب‌سایت حرفه‌ای ضروری است  و اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما موفق شود، توسعه این اعتماد ضروری است.

منظور از حرفه ای چیست؟

وب سایت شما نباید دارای هیچ گونه غلط املایی یا املایی باشد.

فونت، پالت رنگ و طراحی پاورقی شما باید از صفحه ای به صفحه دیگر یکسان باشد.

همه پیوندها و دکمه های محصول شما باید کار کنند.

عکس‌های شما نباید طوری به نظر برسند که آن‌ها را روی یک iPhone 5 قدیمی گرفته‌اید و طراحی کلی سایت شما نباید به نظر برسد که آن‌ها را از Geocities در سال ۱۹۹۷ کشیده‌اید.

نکته این است که اگر می‌خواهید مشتریانتان شما را جدی بگیرند، باید به آن‌ها نشان دهید که خودتان را جدی می‌گیرید و تنها راه برای انجام این کار، طراحی وب حرفه‌ای است.

۸. از تاییدیه اجتماعی استفاده کنید

راه دیگری برای ایجاد اعتماد بسیار مهم؟ تاییدیه اجتماعی

هنگامی که در حال طراحی سایت فروشگاهی خود هستید، به دنبال راه هایی باشید تا بازخورد مثبتی را که از مشتریان فعلی خود دریافت نمایید تا به مشتریان بالقوه خود نشان دهید. یک بخش رتبه بندی اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را رتبه بندی کنند (و سپس تا جایی که می توانید نظرات ۵ ستاره دریافت کنید).

یک بخش توصیفات اضافه کنید که در آن عکس‌های مشتری را با یک یا دو نقل قول در مورد تجربه فوق‌العاده‌ای که آن‌ها از کار با شما داشته‌اند، به نمایش گذارید. از مشتریان بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند  و چه چیزی را در مورد محصولات شما دوست دارند  و سپس آنها را به وبلاگ شما اضافه کنند.

در طراحی سایت فروشگاهی هرچه بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه خرید مثبتی از سایت شما داشته‌اند (چه از طریق بررسی یا توصیفات) قابل اعتمادتر ظاهر می‌شوید و در نتیجه فروش  شما بیشتر می‌شود.

۹. ناوبری آسان منو ها و دسته بندی ها

اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، مجبور باشند روی چندین منوی مختلف کلیک کنند، سریعاً  سایت شما را ترک می کنند و مستقیماً به سایت رقیب مراجعه می‌کنند.

دسته بندی محصولات و ناوبری محصول خود را برای پیمایش آسان کنید. جستجوی محصولات و فیلتر کردن محصولات بر اساس مواردی مانند رنگ، اندازه یا نوع محصول را برای مشتریان خود آسان کنید. هرچه پیمایش دسته‌ها و صفحات خود را آسان‌تر کنید، مشتریان شما راحت‌تر می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و خرید را برای آنها آسان‌تر خواهد کرد.

۱۰. پرداخت را آسان و سریع کنید

به یاد داشته باشید که چگونه گفتیم هیچ چیز فروش را سریعتر از صفحات بی نظم محصول نمی کشد؟

اگر فرآیند تسویه حساب شما برای شما دردسرساز باشد، مشتریان را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید مردم از شما خرید کنند، باید فرآیند خرید را تا حد امکان ساده، ساده و بدون دردسر کنید.

طراحی صفحه تسویه حساب خود را تمیز، ساده و برای پیمایش آسان کنید.

به مشتریان خود این امکان را بدهید که در سایت شما ثبت نام کنند یا به عنوان مهمان خرید کنند.

همه چیز را در مورد فرآیند کاملاً واضح بیان کنید: چه اطلاعاتی برای پردازش خرید نیاز دارید (و کجا باید آن را وارد کنند)، گزینه های مختلف حمل و نقل موجود (و هزینه آنها چقدر است) و در صورت بروز مشکل در آنها چه باید کرد. سفارش دهید یا نیاز به بازگشت دارند.

پس از تکمیل خرید، مشتریان خود را به صفحه تأیید هدایت کنید تا بدانند همه چیز انجام شده است.

به طور خلاصه، اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، فرآیند پرداخت را تا حد امکان آسان کنید.

۱۱. آن را رسپانسیو و واکنشگرا کنید

امروزه تلفن همراه به عنوان محبوب ترین راه برای گشت و گذار در اینترنت از دسکتاپ پیشی گرفته است و این شامل خرید نیز می شود.

اگر می‌خواهید مشتریانی را جذب کنید که می‌خواهند از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود خرید کنند، باید مطمئن شوید طراحی سایت فروشگاهی شما کاملاً واکنش‌گرا باشد.

در غیر این صورت ممکن است آن بازدیدکنندگان ارزشمند تلفن همراه را متقاعد نکنید که سایت شما جایی است که آنها می خواهند خرید کنند.

نتیجه گیری

طراحی سایت فروشگاهی می تواند دشوار باشد ، اما اکنون که نکات برتر طراحی وب را برای تجارت الکترونیک می دانید، همه چیزهایی را که برای طراحی سایتی نیاز دارید در اختیار دارید که نه تنها شگفت انگیز به نظر می رسد، بلکه دیوانه کننده به نظر می رسد.

پس برای چی منتظر هستید؟ از این نکات استفاده کنید تا فروشگاه آنلاین خود را به گونه ای که شایسته آن است، بازسازی کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.