سئو ویدیو

سئو ویدیو یکی از عوامل مهم در بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ است  که مکمل اصلی ایجاد ویدیوی خلاقانه و با کیفیت است. ولی غیر از جذابیت ویدیو، بحث سئو ویدیو در سئو داخلی سایت هم از عوامل تاثیر گذار است.

روش های سئو ویدیو

۱. بهینه سازی ویدیو

کاربران اینترنت عاشق ویدیوهای با وضوح بالا هستند، اما اگر نتوانید محتوایی مناسب و با کیفیت و در خور سایتتان داشته باشید، چنین محتوایی ممکن است عملکرد سئوی شما را با مشکل جدی مواجه کند.

سئو ویدیو به معنی بهینه سازی ویدیوهای سایت شما برای نمایه سازی و رتبه بندی در صفحات نتایج جستجو بر اساس جستجوی کلمات کلیدی است. راهبردهای بهینه سازی زیادی وجود دارد که به ویدیوهای شما اجازه می دهد در رتبه های بهتری قرار بگیرند که در این مقاله به آن می پردازیم.

چگونگی تغییر سئو ویدیو :

در سال های اخیر، بازاریابی ویدئویی به طور فزاینده ای در بین مشاغل پر طرفدار شده است. از اواخر دهه ۲۰۰۰، زمانی که بازاریابان برای یوتیوب شروع به دسترسی به دوربین‌های DSLR کردند ، ساخت فیلم‌های آنلاین بدون گواهی ویدیو بسیار راحت شده است.

امروزه نمی‌توانیم بدون تماشای ویدیو در اینترنت بگردیم ، همچنین تلفن‌های همراهی در  جیب خود داریم که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت بالا را در هر جایی دارند.

به دلیل حجم زیاد ویدیوها، به نظر می رسد رتبه بندی آنها در نتایج جستجوی جهانی دشوارتر شده باشد.

رتبه بندی با ویدیو در یک جستجوی جهانی ارتباط زیادی با اعتبار سایت شما، روش هدف گذاری ویدیو  برای نمایش داده های مرتبط با ویدیو دارد.

بهینه سازی ویدیو و اهمیت زیاد ان :

نشان دادن محتوای چند رسانه ای یک راه عالی برای جذب کاربران است،  زیرا بازاریابان روز به روز ویدیوها را به سایت خود اضافه می کنند.

به طور متوسط ​​اندازه صفحه وب از حدود ۱ مگابایت به بیش از ۳ مگابایت از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به دلیل بالا رفتن چشم گیر تولید محتوای ویدیویی افزایش یافته است.

بهترین فرمت ویدیویی برای اینترنت :

MP4 و WebM به دلیل توانایی بالای خود در جاسازی ویدیوهای با کیفیت بالا در فایل های کوچک به فرمت های استاندارد برای سیستم عامل هایی مانند YouTube و Vimeo تبدیل شده اند.

همینطور که می دانید فرمت MP4 توسط همه مرورگرها پشتیبانی و حمایت می شود، در حالی که WebM در حال حاضر فقط توسط Chrome و Firefox پشتیبانی می شود.

فایل‌های WebM نیز کم حجم تر از فایل‌های MP4 هستند، ولی برای تلفن های همرا فرمت  MP4 مناسب تر به نظر می‌رسد.

سئو ویدیو نرخ تبدیل را افزایش دهید :

مطالعات معتبر مختلفی اظهار کرده اند استفاده از ویدئو می تواند میزان نرخ تبدیل را تا ۸۰ درصد بالا ببرد .

قطعا این کار بسیار راحت است زیرا کاربران زمان کمتری را نسبت به خواندن متن صرف تماشای ویدیو می کنند، بنابراین برای تماشای ویدیو تلاش بیشتری می کنند همچنین ویدئو باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود.

تکنیک های بهینه سازی ویدئو :

۱-اولویتتان  کاربران موبایل باشند :

بهینه سازی موبایل بخشی از سئو ویدیو است ، همینطور امروزه بهینه سازی موبایل محور اصلی بهینه سازی اینترنت نیز است.

تلفن همراه از صفحه نمایش دسکتاپ پیشی گرفت و همچنان به رشد روز افزون خود ادامه می دهد به علاوه ، بخش زیادی از مصرف ویدئو در دستگاه های تلفن همراه است که این اهمیت سئو ویدیو را بیشتر می کند.

هنگامی که ویدیوهای خود را در سایت هایی مانند YouTube و Vimeo آپلود می کنید، باید مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل هم قابل استفاده می باشد .

به طور چشم گیری تعداد افرادی که از طریق تبلت و گوشی های هوشمند به اینترنت دسترسی دارند روزانه در حال افزایش است.

حتما اصول و اساس طراحی سایت و بهینه سازی سایت و سئو سایت را رعایت کنید تا سایت خود را با اندازه های مختلف صفحه نمایش و وضوح صفحه نمایش سازگار کنید.

سایت شما همچنین می تواند جهت دستگاه را برای نمایش صحیح ویدیو شناسایی کند.

درصورتی که یک توسعه‌دهنده متخصص هستید، طراحی صفحه هایی که در همه اندازه‌های صفحه باشد بسیار ممتاز به نظر می‌رسند می‌تواند برای شما جذاب باشد.

گذشته از این شما می توانید نسخه جداگانه ای از سایت خود را به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد کنید که وقت و هزینه را دوبرابر می کند .

۲. فراداده :

درست مانند بهینه سازی که در سایت خود برای عنوان متا و توضیحات متا مناسب انجام دادید، باید خاطرجمع باشید که همین کار را برای ویدیوی خود انجام می دهید.

موتورهای جستجو از آن برای شناسایی و رتبه بندی نتایج ویدیو استفاده می کنند.

موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع ویدیو به عناوین توضیحات و همچنین برچسب ها که شامل کلمات کلیدی برنامه ریزی شده هستند ارزش می گذارند.

بسیار ساده است و به زمان زیادی احتیاج ندارد .

۳.  نقشه سایت ویدیویی بسازید :

چنانچه محتوای ویدیویی زیادی ایجاد می‌کنید و این ویدیوها را در وب‌سایت خود ارسال می‌کنید ،اما فکر می‌کنید رتبه آنها به چالش کشیده شده است، ممکن است ایده خوبی باشد که یک نقشه سایت ویدیویی جداگانه ایجاد کنید.

در مورد گوگل، این نقشه سایت به سئو ویدیو شما کمک می کند بدانید کدام صفحات دارای ویدئو هستند و بر محتوای کلی ویدئو برنامه ریزی کنید .

۴. اشتراک گذاری در چندین کانال متفاوت

محتوای ویدیویی که ساخته اید را در کانال های بازاریابی مختلف مانند رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

محتوای ویدیویی خود را در فیس بوک، یوتیوب یا اینستاگرام آپلود کنید و به بررسی بازخورد ان بپردازید.

اضافه کردن ویدیو به شبکه‌های اجتماعی به ترغیب اشتراک‌ گذاری اجتماعی کمک می‌کند و لینک‌های ورودی بیشتری به Google ارائه می‌دهد و سایت شما را قابل اعتمادتر می‌کند.

۵. اضافه کردن ویدئو در سایت  

علاوه بر به اشتراک گذاری ویدیو در سایت  مانند YouTube ، افزودن ویدیو به سایت شما نیز می تواند به افزایش همکاری کاربر و تجربه سایت شما کمک کند.

از انجا که  محتوای ویدیویی جذاب تر است شما می‌توانید مواردی مانند طرح‌بندی ویدیو را به صفحه خود اضافه کنید تا به خزنده‌ها کمک کنید تا درباره محتوای ویدیوی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۶. سعی کنید از زیرنویس ها استفاده کنید

خزنده های موتورهای جستجو واقعاً نمی توانند محتوای ویدیویی را تماشا کنند. رونویسی ویدیو به ارائه ایده هایی در مورد این خزندگان کمک می کند تا بفهمند ویدیو در مورد چیست تا درک بهتری از محتوا به آنها بدهد.

۷. کاور جذاب بسازید

کاربران هنگام دیدن فیلم با طیف گسترده ای از گزینه های ویدئویی رو به رو می شوند در نتیجه کاور جذاب احتمالا اولین چیزی است که در نتایج می بینند.

از این رو تصویر جذاب باید برای شما در اولویت باشد که برای بینندگان متمایز باشد و توجه کاربر را به خود جلب کند.

روی هم رفته می توانید یک تصویر جذاب از خود فیلم انتخاب کنید یا یک تصویر جداگانه آپلود کنید.

مطمئن شوید تصویری که انتخاب می‌کنید موضوع ویدیو را برای مخاطب بازگو می‌کند.

۸. عنوان فایل ویدئویی

به نوعی ساده ترین تکنیک بهینه سازی است .

نام فایل‌های ویدیویی خود را در رایانه‌تان به همان روندی انتخاب کنید که می‌توانید فایل‌ها را تجسم کنید، یعنی یک کلمه کلیدی هدفمند و مناسب یا شرح مفصلی از موضوع فیلم را با استفاده از کلمات مهم و اساسی درج کنید.

۹. مدت زمان آن را در نظر بگیرید

این مسئله بنا بر صنعت و همچنین موضوع ویدیو می تواند متغیر باشد، اما نکته ی قابل توجه این است که طول ویدیو را در نظر بگیرید.

امروزه دامنه توجه ما در عصر دیجیتال به هیچ وجه زیاد نیست.

قطعا اگر محتوای آموزشی تولید می کنید، منطقی است که این فیلم طولانی تر باشد.

در صورتی که اگر در حال ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی سرگرم کننده و فان هستید، بهتر است آن را کوتاه نگه دارید، یکی از مهمترین گام های اولیه برای ترغیب کاربر به مشارکت در محتوا، یک ویدیوی کوتاه است.

۱۰. مردم را به لایک کردن و کامنت گذاشتن تشویق کنید

این دو گزینه از عوامل مهم و تعیین کننده برای به چالش کشیدن مخاطب هستند . با ایجاد اقدامات متقاعد کننده، به خصوص در YouTube، کاربران را تشویق کنید تا به محتوای ویدیوی شما را لایک و در مورد ان نظر بدهند .

آشنایی با Website Optimizer

ارائه محتوای ویدئویی با کیفیت فوق العاده به کاربران یک جریان است که شامل دو مرحله است :

برای به حداقل رساندن زمان بازگذاری صفحه، فایل ویدیویی را بهینه کنید

صفحات وب را برای جاسازی و نمایش صحیح محتوای ویدیویی بهینه کنید

۱۱.ابزار های فشرده سازی 

ابزارهای فشرده سازی از جمله Blazemp و HandBrake حجم فایل های ویدئویی را بدون افت کیفیت تصویر کاهش می دهند. فایل‌های رسانه‌ای کم حجم و کوچک سریع‌تر بارگیری می‌شوند، پس می‌توانید با فشرده‌سازی همه ویدیوهای خود، مقدار قابل توجهی در زمان برای هر کاربر صرفه‌جویی کنید.

فشرده سازی  با کیفیت بالا باعث می‌شود سایت شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، اما ویدیوهای بی‌کیفیت می‌توانند تأثیر نا مناسبی بر روی کاربران بگذارند.

تا جایی که می توانید تلاش کنید هنگام فشرده سازی به کیفیت فیلم آسیب نرسانید.

۱۲. قالب های پشتیبانی شده HTML5

از مزایای اصلی HTML5 این است که توسعه دهندگان می توانند محتوای ویدیویی را بدون پشتیبانی افزونه ها ارائه دهند.

شما به راحتی می توانید از یک مبدل ویدیوی آنلاین برای تبدیل فایل های ویدیویی خود به فرمت های HTML5 مانند MP4 و WebM استفاده کنید.

۱۳. داده های صوتی را از ویدیوهای بی صدا حذف کنید .

اگر ویدیوی بی‌صدا خوبی دارید، می‌توانید موزیک صوتی را از فایل ویدیویی حذف کنید تا اندازه ویدیو کاهش یابد . اگر این ویدیو را خودتان ساخته اید، می توانید هنگام آپلود فایل، صدا را حذف کنید یا می توانید از ابزار ویرایش ویدیو برای این کار استفاده کنید.

۱۴. دریافت مستقیم از سرور 

در گذشته کاربر مجبور بود قبل از تماشای فایل‌های ویدئویی آن‌ها را در دستگاه خود دانلود کند.

فناوری استریم امروزی امکان انتقال ویدیوها را در دسته های کوچکی که آماده پخش در مرورگر کاربر هستند، می دهد.

۱۵. استفاده از شبکه توزیع محتوا

CDN شبکه ای از سرورها است که نسخه های ثابت سایت شما را ذخیره می کند. و CDN محتوای سریع‌تری را از نزدیک‌ترین سرور برای بهبود سرعت دریافت اطلاعات فراهم می‌کند. این برای فایل های حجیم مانند فیلم ها الزامی است. به این ترتیب کاربران برای دانلود ویدیوها دیگر نباید منتظر بمانند.

استفاده از CDN می تواند عملکرداساسی سایت شما را بهبود بخشد.

۱۶.  مشخص کردن اندازه فیلم 

برای اینکه مرورگر بتواند بدون کار بیشتر پهنای باند مورد نیاز را اختصاص دهد در HTML یا CSS حتماً عرض و طول ویدیوها را معین کنید .

۱۷. آپلود فیلم ها را تا کامل شدن صفحه دانلود به تاخیر بیندازید

اگر ویدیویی دارید که با ورود کاربر به صفحه به طور خودکار باز می شود، باید آن را تا بارگذاری به تعویق بیندازید تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید.

۱۸. بستر مناسب برای میزبانی ویدیو 

زمانی که می خواهید که یک پلتفرم میزبانی ویدیو انتخاب کنید ، باید دلایل رتبه بندی ویدیوهای خود را در نظر بگیرید.

آیا برای جذب ترافیک به سایت و موارد جدید باید ویدیوی خود را بهینه کنید؟ و آیا هدف شما برای رهبری فکری و آگاهی از برند عمومی تر است؟

۱۹. حتما مطمئن شوید که صفحه شما با ویدیو هماهنگ است

شما نمی توانید برای به دست آوردن موقعیت SEPR تنها به بهینه سازی ویدیو خود تکیه کنید.

چناچه برای شما بهینه سازی سایت و سئو سایت در اولویت نیست ، باید بدانید که موتورهای جستجو رتبه خوبی به ویدیوی شما نمی دهند .

۲۰. ویدئوهایی ایجاد کنید که بر روی صفحه وب تمرکز دارند 

به دفعات شاهد این بوده ایم که در سایت‌ها ویدیو ها پنهان شده است. از اینرو کاربران باید در صفحه اسکرول کنند تا در نهایت ویدیو را پیدا کنند.

این کار معمولاً باعث کاهش کلیک کاربر بر روی ویدیو می شود زیرا کاربران نمی خواهند از راه خود برای مشاهده ویدیو خارج شوند.

همچنین بعید است که خزنده های جستجو یک فیلم مخفی را به این ترتیب فهرست کنند.

اگر ویدیویی بیش از حد مخفی باشد، به طور حتم امتیاز او به سرعت کاهش می‌یابد.

عقلانی ترین راه برای افزایش رتبه ویدیو توسط خزنده های موتورهای جستجو این است که آن را در معرض توجه صفحه قرار دهید.

۲۱. یک فیلم را در چند جا نزارید 

تا حالا با خودتان مسابقه داده اید ؟

خوب، وقتی یک فیلم را در چند صفحه قرار می دهید، انگار با خودتون دارید رقابت میکنید .

دوری از این امر بسیار مهم است زیرا هیچ منطقی در رقابت با خودمان وجود نخواهد داشت.

اگر صفحه و ویدیوی شما به هر دو مرتبط است و امیدوارید از طریق این صفحه و ویدیو رتبه بالاتری کسب می کنید، پس منطقی نیست که ویدیو را در جای دیگری در یک سایت عمومی قرار دهید. شما یک رقیب هستید، یعنی معنی ندارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.