ویژگی‌های یک سایت خوب و تاثیرگذار برروی کسب و کار

ویژگی‌های یک سایت خوب و تاثیرگذار برروی کسب و کار

بدون شک اهمیت طراحی وب سایت خوب بر رشد وموفقیت بهتر کسب و کارهای مختلف اعم از تجارت‌های الکترونیک و حتی تجارت‌های غیر الکترونیک امروزه امری مشخص شده و ثابت است . بر خلاف زمان های ما قبل که فقط فعالیت‌های اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، امروزه با گسترش روز افزون اینترنت هر فعالیت اعم از فعالیت های کاری برای افزایش بازده خود نیازمند به یک وب سایت است.
بسیاری از شرکت های حال حاضر از طراحی وب برای جذب و یا ارتباط با مخاطبین خود استفاده می کنند و فرصت های زیادی برای همکاری با شرکای خارجی از طریق سایت فراهم شده است.
البته داشتن یک وب سایت به تنهایی و بدون رعایت اصول خاصی نمی تواند اثر گذاری زیادی در بهبود یک شغل داشته باشد. یک وب سایت زمانی موفق خواهد بود که دارای پارامترهایی به عنوان یک وب سایت باشد.
به بررسی بعضی برخی از این پارامترها پرداخته ایم .

سرمایه گذاری برای نمای ظاهری وب سایت (UI Design)

قاعدتا ظاهر وب سایت یا (UI Design) اولین چیزی است که هنگام ورود به یک وب سایت جلب توجه می کند . کاربران خواستار این هستند که محتویات مد نظرشان را از سایت هایی دریافت کنند که ظاهرش احساس خوبی به آنها انتقال دهد .

سایتی که ظاهر معقولی ندارد نمی تواند کاربر را برای مدت طولانی نگه دارد و این امر نه تنها باعث کاهش عملکرد سودبخش سایت می شود ، بلکه مشکلاتی مانند کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو را به همراه خواهد داشت.
طراحی مناسب و عالی به علاوه ی رعایت اصول روز جهانی طراحی ، نیاز است واکنش گرا باشد . در حال حاظر درصد زیادی از کاربران اینترنت با ابزارهای مختلف از جمله تبلت و تلفن همراه در اینترنت پرسه می زنند.
طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو شکل صحیح ظاهر وب سایت شما را در دستگاه های مختلف از جمله رایانه های شخصی ، رایانه لوحی ، تلفن های همراه و موارد دیگر با همان ظرافت نشان می دهد.

پس در صورت نداشتن طراحی سایت خوب ، نمایش سایت در برخی از ابزارها به درستی انجام نمی شود و این باعث می شود کاربر با صرف زمان در سایت شما مخالفت کند.

این امر باعث تأثیر منفی بر عملکرد سایت و کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود.
دراین بخش ، بحث دیگری تحت عنوان تجربه کاربر طراحی UX وجود دارد که شامل تجربه کلی کاربر به طور خلاصه و احساسی است که ملزم به ارائه یک وب سایت با ظاهر مناسب به کاربران ایجاد می شود.

این تجربه کاملا وابسته به نحوه چیدمان عناصر یک وب سایت ، استفاده ازلوگو و تصاویر بی نقص و غیره … در ساخت وب سایت است.

در واقع ، UI و UX دو معیاری هستند که هر دو باید به طور صحیح توسط طراحان وب به طور همزمان توسعه داده شوند تا اطمینان کافی حاصل شود که یک وب سایت به بهترین شکل به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

مسئله امنیت سایت

یکی از متداول ترین و مهمترین مسائل یک وب سایت موضوع امنیت است.

شاید شما همه عوامل یک سایت بی نقص را در ایجاد سایت خود در نظر گرفته باشید ، حتی باز خورد خوبی هم گرفته باشید ، اما اگرحواستان به امنیت سایتتان نباشد ، احتمال اختلال در سایت و هدر رفتن همه ی تلاش های شما وجود دارد. بنابراین ، لازم است اقدامات امنیتی را تا آنجا که ممکن است از ابتدای ایجاد سایت مورد توجه خود قرار داده و پیاده سازی کنید.

بعد از حفظ امنیت سایت ، امنیت کاربران نیز امر مهمی است. کاربران وب سایتی را انتخاب می کنند که از امنیت کامل اطلاعات آنها اطمینان حاصل کند.
استفاده ی گواهی SSL (پروتکل امنیتی https) که در URL ها استفاده می کنند ، تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور به صورت کد انجام میدهد و امنیت اطلاعات کاربران تا حد زیادی افزایش می دهد یابد.

محتوا از دلایل مهم راه اندازی یک سایت

کاربران به دنبال محتوای مورد نظر خود وارد یک وب سایت میشوند. تولید محتوا به طور طبیعی خاص ، موثر ، خلاق و جذاب است.

کپی محتوا از سایت های دیگر ، علاوه بر نارضایتی کاربران ، یک عامل منفی در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز محسوب می شود.
محتوای سایت باید مرتباً در فواصل منظم به روز شود. به روز بودن می تواند یکی از دلایل موفقیت سایت شما باشد.

سرعت بارگذاری سایت

این عامل همچنین در کارایی سایت شما بسیار نقش مهمی دارد. کاربران به دنبال سایت هایی هستند که برای آنها کمتر از پنج ثانیه بارگیری شود. اگر بیشتر از این طول بکشد ، ممکن است کاربر منصرف شود و تمایلی به دیدن سایت شما نداشته باشد ، حتی اگه وب سایت شما کاربرپسند و محتوای آن باشد ، باز هم تفاوت را تغییر نمی دهد. به شما پیشنهاد میکنم حتما مقاله افزایش سرعت سایت را مطالعه نمایید.

زمان کاری وب سایت یا اپتایم سایت

یکی از دلایل اساسی راه اندازی وب سایت این است که امکان برقراری در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را فراهم می اورد . وب سایت این ویژگی را ارائه می دهد تا بتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. اپتایم به معنی این است که سایت شما بصورت آنلاین در دسترس همه باشد. یک وب سایت خوب تقریباً ۱۰۰٪ آپ تایم دارد. یک لحظه در دسترس نبودن سایت شما می تواند به از دست دادن مشتریان شما ختم شود که خود برای کسب و کار شما زیان اور باشد .

سئو مناسب

سئو و ارتقاء وب سایت به معنی بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. بهینه سازی موتورهای جستجو یک سرمایه گذاری بسیار کم و سودآور است. عوامل بسیاری میتواند بر ارتقاء وب سایت شما تأثیر بگذارد . اگر عملکرد صحیح باشد ، مواردی که ذکر شد از جمله ، محتوا ، زمان عمل و سرعت بارگذاری وب سایت می توانند ارتقاء وب سایت را افزایش دهند.

هاستینگ با کیفیت

هاستینگ به فضایی گفته می شود که اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار گرفته است. اگر می خواهید امنیت ، سرعت بارگذاری سایت و زمان به روز بودن آن را داشته باشید ، باید هاستینگ خوبی را برای راه اندازی سایت خودتان انتخاب کنید. هاستینگ خوب ، پشتیبان مفیدی برای سرویس میزبانی شما است . حل مشکلات احتمالی سرور یکی از وظایف شرکت هایی است که هاستینگ ارائه می دهند و اگر سرویس شما به درستی پشتیبانی شود ، مشکلات را می توان به راحتی برطرف کرد و همچنین آنها را به حداقل رساند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.